Hei!
Har et veldig stort problem ang å være i ketose.
Jeg har veldig lite jeg kan spise (føler jeg) når jeg er på ketose diett. Fordi jeg har ikke tid til å tilbrede alle slags måltider på lavkarbo. Jeg spiser kyllingfilet og egg og wok. Dette er nesten det eneste. Jeg har tenkt til å lage meg lavkarbo brød som jeg kan ha, og det er jo bra. Men har problemer med å få tid til å lage meg middag osv fordi jeg har så liten tid. Når jeg ikke kan spise frukt osv.
Så har dere noe tips til noe enkelt, lett og godt som jeg kan ta med når jeg skal f.eks i stallen? Er sjeldent hjemme nemlig, og går man i butikken er det ikke så mye å velge mellom når man skal spise ting uten karbohydrater.
Å, det der kjenner jeg igjen!
Holdt konstant på å rive meg i håret i begynnelsen, jeg som ikke omtrent hadde laget en ferdig middag unntatt når jeg skulle ha gjester!
Det beste jeg kan anbefale er faktisk at du setter av en ettermiddag eller noe sånt, og lager masse hjemmelaget mat. Bak brød og frys det ned, lag woker med kjøtt eller fisk i posjonsbokser, tacosalat, grønnsaksformer...
sjekk oppskriftsforumet, der ligger det masse godt.
Det er kun et spørsmål om må venne seg til å planlegge litt nøyere.
Strittet i mot som bare det i begynnelsen selv, men nå går det av seg selv.
Når du lager middag, lag mega posjoner og legg restene i kjøleskapet.
Kok 10 egg og sett i kjøleskapet
Lag salat: F.eks: En boks tunfisk, grønnsaker, og majones/rømme
Viss du har tid å lage opp litt i forkant å fryse ned så er pipper (oste og pølsemuffins) og fylte ziggylapper kjempefint til deg. Ikke tar det altfor lang tid å lage heller, syns jeg. [color=darkgreen][/color] Ellers lag store middager, frys ned porsjonsvis.
Aha, små porsjons-omeletter, altså? Genialt! Jeg skal på fjelltur med elever i morgen, og dette hørtes ut som noe som godt fortjener en plass i nistepakka!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.