< Tilbake til oversikten

Enkelt måltid, dårlig tid, på ketose

tinkerbell00 sa for siden:

Hei!
Har et veldig stort problem ang å være i ketose.

Jeg har veldig lite jeg kan spise (føler jeg) når jeg er på ketose diett. Fordi jeg har ikke tid til å tilbrede alle slags måltider på lavkarbo. Jeg spiser kyllingfilet og egg og wok. Dette er nesten det eneste. Jeg har tenkt til å lage meg lavkarbo brød som jeg kan ha, og det er jo bra. Men har problemer med å få tid til å lage meg middag osv fordi jeg har så liten tid. Når jeg ikke kan spise frukt osv.

Så har dere noe tips til noe enkelt, lett og godt som jeg kan ta med når jeg skal f.eks i stallen? Er sjeldent hjemme nemlig, og går man i butikken er det ikke så mye å velge mellom når man skal spise ting uten karbohydrater.

Hilsen lille meg :)

Smula sa for siden:

Å, det der kjenner jeg igjen!
Holdt konstant på å rive meg i håret i begynnelsen, jeg som ikke omtrent hadde laget en ferdig middag unntatt når jeg skulle ha gjester!

Det beste jeg kan anbefale er faktisk at du setter av en ettermiddag eller noe sånt, og lager masse hjemmelaget mat. Bak brød og frys det ned, lag woker med kjøtt eller fisk i posjonsbokser, tacosalat, grønnsaksformer...
sjekk oppskriftsforumet, der ligger det masse godt.

Det er kun et spørsmål om må venne seg til å planlegge litt nøyere.
Strittet i mot som bare det i begynnelsen selv, men nå går det av seg selv.

Mjaa74 sa for siden:

Hei!

Hvis jeg er på farten og ikke rekker å forberede lunsj til å ta med, stikker jeg innom en butikk og kjøper:

Pk med kokt skinke eller et annet kjøttpålegg i skiver
Varme Kyllinglår eller vinger
Eller en liten boks med valnøttkjerner. De metter utrolig!

Håper flere svarer for dette er alltid et aktuelt tema (for meg!)

ebbeto sa for siden:

Noen forslag:

Når du lager middag, lag mega posjoner og legg restene i kjøleskapet.
Kok 10 egg og sett i kjøleskapet
Lag salat: F.eks: En boks tunfisk, grønnsaker, og majones/rømme

Kanutten sa for siden:

Kjekt å ta med slike små porsjonspakker med majones til både egga og tunfisken.

wander sa for siden:

Bare et spm først: Hvor får jeg kjøpt posjonspakker til majones?

Og når det gjelder rask mat: Jeg har noen ganger kjøpt en boks med ferdigpillede reker, en pakke med oppskåret ost og en pakke med skinke...

Eller småbokser med makrell i tomat...

Kanutten sa for siden:

I posjonspakkeavdelingen :D

Jeg har sett dem på de fleste butikkene rundt omkring, men av en eller annen grunn IKKE plassert sammen med de store vanlige pakkene....

safran sa for siden:

Porsjonspakker med makrell i tomat
Avocado med majones
Nøtter

Kanutten sa for siden:

Baby-bel, eller hva den heter.
Omelett
Pipper
Spekeskinke
mm

safran sa for siden:

Pipper, Kanutten?

Gerd sa for siden:

Viss du har tid å lage opp litt i forkant å fryse ned så er pipper (oste og pølsemuffins) og fylte ziggylapper kjempefint til deg. Ikke tar det altfor lang tid å lage heller, syns jeg.
[color=darkgreen][/color]
Ellers lag store middager, frys ned porsjonsvis.

Kanutten sa for siden:

Gerd forklarer :p

safran sa for siden:

Aiai! :) Det så godt ut!

Gerd sa for siden:

De er kjempegode!! Jeg bruker forskjellig typer pølser, skinke osv.. Kan varieres etter smak :D

Smula sa for siden:

ICA og Meny har det iallefall på disse kanter av landet.

wander sa for siden:

Takk for svar... da skal jeg se etter et annet sted enn sammen med vanlige dressinger neste gang. :)

Karin sa for siden:

Aha, små porsjons-omeletter, altså? Genialt! Jeg skal på fjelltur med elever i morgen, og dette hørtes ut som noe som godt fortjener en plass i nistepakka!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.