< Tilbake til oversikten

Spørsmål om ketostix

Lollypop! sa for siden:

Tok en stix nå, og jammen er jeg ikke i ketose igjen. Var ikke mange timene ute av ketose altså. Det er jo kanskje mulig at stixen ikke funket tidligere i dag??? (vet at man skal måle på kvelden, men jeg var nysjerrig siden jeg spiste det omtalte måltidet i går).
Kan det gå så fort?
Hade jeg bare målt på kvelden så hadde jeg ikke merket at jeg var ute av ketose i det hele tatt. Både i går kveld og må i kveld var det altså utslag, men ikke i formiddag.

Hva tror dere?

hegekat sa for siden:

Mulig du har vært i ketose hele tiden!!!

Har opplevd likende selv og den ene gangen det tok mer en enn dag kom den berømlige hodepinen! :-(

Har selv hatt en planlagt sprekk i forbindelse med en fest, og tror jeg er ute av ketose nå! Og blir automatisk veldig redd for fett, Tør liksom ikke tillate meg fett før jeg er helt sikker på at jeg er i ketose igjen( er dessuten ten stix akkurat nå også)! Har du noen formening am dette?

Nille sa for siden:

Du er nok i ketose ja. Ikke sikkrt du har vært ute av ketose engang, selv om stixen ikke viste utslag. Den forteller jo bare hva som skjer i urinen din, ikke vha som skjer i kroppen.

Nille sa for siden:

Det er - med respekt å melde - bare tull. Kan skjønne du kan spise fett fordi om stixen ikke viser utslag. Fett skal fett fordrive ! Hiv innpå ! :).

Robyn sa for siden:

Når jeg begynte på ketolyse var jeg i ketose allerede første kvelden, så det er nok fullt mulig. :)

Jeg levde rimelig høykarbo så jeg vil tippe det var litt av et lager kroppen min måtte kvitte seg med, men heldigvis gikk det raskt.

Lollypop! sa for siden:

Så flott! Da bekymrer jeg meg ikke mer for det.
Jeg tenkte automatisk på dette med fettet jeg også. Ville ikke spørre videre på det tråden som tok litt av, så jeg spiste mindre fett i dag enn jeg ellers bruker å gjøre. Det føles jo skullet å spise masse fett når kroppen brenner karbohydrater. Nå vet jeg det til neste gang. :-)

hegekat sa for siden:

Takk for svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.