< Tilbake til oversikten

Jeg skriver denne nå for å få ting litt på det rene, og så er vi ferdige med det. OK?

Lollypop! sa for siden:

I starten skrev jeg noen tråder her inne om hvilke søte ting som var tillatt og ikke tillatt. Som fersk viste jeg ikke at det var fy-fy, så siden jeg så at noen spiste bacon gull, sukkerfritt godteri, sjakolademousse, sukkerfri gele, cola zero osv så spurte jeg om det.
Jeg ville vite hva jeg kunne unne meg på lørdagskvelden, men nå vet jeg at det ikke er så bra, så da gjør jeg ikke det.
Jeg spiste heller ikke alle de tingene jeg spurte om, jeg bare spurte.

Så en periode slet jeg med dårlig vektnedgang. Jeg kuttet alt som hadde søtstoff i seg (det var ikke så mye jeg spiste, men cola zero avogtil og litt splenda i teen ble det). Til tross for det gikk jeg ikke ned noe serlig.

Så fikk jeg god hjelp av NIlle og noen til som så på matplanen min, og veiledet meg videre. Tusen takk for det. :-)

Løsningen ble å kutte ned på proteinmengdene litt.
Jeg reduserte inntaket til drøyt 1 gram protein.
I realiteten blir det 1,5 gram ca, siden jeg øker på med kjøtt og fisk og ost og slikt dersom jeg ikke blir mett.

Jeg trener så mye jeg kan, og det er nok mer enn gjennomsnittsnormannen.
Ca 200 situps hver dag. Om jeg tar de rett eller ikke kan vist være en lag diskusjon, men jeg gjør så godt jeg kan.
Så går jeg turer i bratte bakker med snuppa i vogn omentrent hver dag, og trener intervalltrening (Lindy Hop) en gang i uka.
Det er det det blir tid og overskudd til, og det skal nok være nok.

Nå går jeg altså ned igjen, men jeg begrenser proteinnivået litt.
Jeg sliter ikke lenger med frustrasjon over lite nedgang,
og jeg syns livet på ketolyse er kjempegreit.
Maten er litt dyrere enn tidligere, men det er veldig god mat.

Håper jeg fikk med alt nå.
Kan vi glemme eventuelle spørsmål jeg hadde om søte ting osv i starten nå?
Jeg tåler å høre andres meninger, og jeg forventer ikke bare sukkerkliss med masse smilyer. Jeg ble nok litt revet med i frystrasjon over at BMI bestemmer hvor mye overvekt man har, og at gamle ting som man husket litt av lp mye til grunn for svarene. Det ble veldig mye annet enn det jeg spurte om. Beklager det, og jeg skal forsøke å uttrykke med mer presist videre fremover.

Videre håper jeg at alle har en fortsatt fin søndagskveld, og at dere ikke vegrer dere for å svare på trådene mine videre.
Bare få med dere de tingene jeg skrev øverst her dersom generelle råd (de er foresten velkomne) bassert på tidligere skrevne ting kommer meg.

Ok? :)

Kanutten sa for siden:

Ble glad nå :klem:, trodde ærlig talt at du hadde forlatt oss...:(
Og unnskyld, vet jeg har putra jeg også....

hegekat sa for siden:

Bra jobba, og lykke til videre!

Nille sa for siden:

:klem: Du er nå søt da !
Flott at du er her fortsatt :D

Lollypop! sa for siden:

Hehe. Takk. Jeg vil bare oppklare det som ser ut til å ha blitt missforstått en eller annen vei. :-)

nettan sa for siden:

Sååå bra vi ikke skremte deg:D
:klem:

*Mette* sa for siden:

hehe det vel sånn jeg er nå, kjenner meg godt igjen iallfall... Jeg skreiv noen innlegg her tidligere i dag som for de andre sikkert bare er tull... de kan sikkert ikke forstå hvordan jeg har tenkt/lest sånn som jeg har skrevet hehe... Jeg er ganske på jordet om hva jeg egentlig kan putte i meg så nå har jeg bestilt ny bok, ketolyse boka og den skal leses grundig... Både du og meg er sikkert ikke den eneste som har kommet med masse rare innlegg, vi har jo ikke peiling i begynnelsen...

Flott at du fant utav det og lykke til videre :blomster:

Lollypop! sa for siden:

Hehe. Håper det ikke ble som meg da. Jeg fikk nettopp boka i posten, og etter å ha lest den er jeg mer forvirret enn noen sinne! :p :D

*Mette* sa for siden:

Oiii sier du det ja... hehe dette kan bli spennende... Heldigvis har jeg en nabo som har gått på denne kuren, kaller seg for "Mentos" som kan rådføre meg litt så slipper jeg å plage alle her inne:flau: Jeg gleder meg helt vilt til å begynne i morgen iallfall!!!

elle sa for siden:

:) Vi får stå sammen da:)
:klem:
det er kjempe-masse trivelige folk her inne.

Lollypop! sa for siden:

Ja du får ha lykke til på veien. Jeg trives veldig godt i hvertfall.
Jeg trormye av forskjellene det går på er bedre her inne.
Hmm. Ikke enkel å forstå den, jeg prøver igjen.
Altså. De plassene det står forskjellig her inne og i boka (f eks det at boka tipser oss om hvordan man kan få stixen lilla, mens folket her inne sier at fargen ikke har noe å si så lenge det er utslag) så velger jeg faktisk å høre på det som står her. Er sikkert litt variasjoner på også det, men argumentene her inne er stortsett gode i hvertfall... :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.