Jeg syntes det er forferdelig vanskelig ved å legge om kostholdet... Eller det ble litt feil... Det er ikke vanskelig å legge det om å begynne å spise annerledes, men det er vanskelig å forstå boka til Dr. Atkins...
ACE: Hva er det? Jeg forstår egentlig hva det er (tror jeg), men hvordan finner man ut sin egen ACE?
Jeg skaffet meg boka fra biblioteket tidligere i uka, og i dag begynte jeg...
Frokost: 1 skål med kokt havregryn (kokt i vann og litt H-melk) og så hadde jeg litt smør (ikke margarin) oppi og litt H-melk... Vet ikke hvor mye en porsjon er, men en skål gjorde meg mett da ;)
Lunch: Omelett med litt Apetina fetaost i og litt salt, pepper og løkkrydder. Hadde en bitteliten salat ved siden av hvor jeg hadde tomat, salat, agurk, mais og litt fetaost på toppen... Hadde jeg laget krutonger på forhånd så hadde jeg hatt det også oppi ;)
Til middag i dag skal vi ha risengrøt (pleier egentlig å ha det hver lørdag, men siden vi hadde noe annet i går så blir det det i dag)
Kveldsmat: Tenkte å ha det samme som jeg hadde til lunch...
Kommer nok til å spise et eple og kanskje litt gullerot viss jeg merker litt sultfølelse... og så 8 glass vann i løpet av dagen viss jeg får til det...
Har jeg gjort rett så langt?
EGentlig så er jeg litt usikker på om jeg skal følge Atkins eller Ketolyse:confused:
Om du har lånt Atkins boka på norsk er den dessverre utdatert og fullav feil.basert på Atkins 1992-99 som ble oppdatert og rettet i 2002. Det finnes dessverre inge oversettelse til norsk av siste utgve. Om du ikke kan lese den på engelsk (2002-2003 utgaven) går du glipp av masse viktig info.
MEN, - her på forumet har vi oversatt det som er viktigst. LES DETTE :
Vedvarendestigen - tilbakeføring av matvarerACE er Acceptable Carb Level. Altså hvilket nivå av karber du må ligge på for å vedlikeholde vekten. Ikke bry deg med dette enda. det lærer du etterhvert. Les først det om induksjon. Og hold deg til det. Om du ser på tillatte matvare lista ser du at du er helt feil avgårde med havregryn, mais, krutonger, risengrøt, eple og gulerot. Du kan ikke spise noe av dette hverken på Atkins eller Ketolyse.
Om du syns Atkins blir vanskelig er det kanskje lettere for deg med Ketolyse. Boka "Slank med Ketolysekuren" kan du låne på biblioteket, men jeg ville ha bestilt boka på [url]www.ketolyse.no[/url] om du har økonomisk mulighet til det. Du trenger boka som støtte hele tiden uansett hvilken filosofi du velger.
Ja, grøt på induksjon... Det var havregrøt...
Skal man ikke ha mais heller... Jeg har lest boka, men ikke hele da... SÅnn som historiene om de forskjellige som har gått på Atkins dietten har jeg ikke gidda å lest...
Hmmm dette blir for vanskelig for meg... Jeg fatter ingenting jeg!!!
Har lest litt om ketolyse nå, kanskje det er noe for meg... Jeg har jo tross alt 15kg som skal av og som jeg forstår så er Atkins en mer livsstil som man kan hoppe på etter ketolysekuren!??
Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Men du må lese reglene.
Det står ikke noe i reglene at du kan spise havregryn, mais, krutonger, risengrøt, eple og gulerot - gjør det vel ?
Om du leser de linkene jeg la ut er det veldig klart og tydelig. Står det ikke på lista skal du ikke spise det. Stort enklere kan det vel ikke bli ? :snill:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.