< Tilbake til oversikten

Unnskyld meg ...

Distrea sa for siden:

Nå mååå jeg bare si noe. Blir sikkert i overkant negativt.... men.
Virker som det er enkelte som er allergiske mot å prøve seg litt på søkefunksjonen og som tror at ALT dreier seg om dem og deres vekttap eller mangel på sådan. Folk kommer med vellmenende råd... men er det ikke det man vil høre blir man sure. Det er nå en gang slik... at det er mange forskjellige meninger her... og spør man, må man tåle å få noen svar også.
Sjøl syns jeg at jeg har prøvd etter beste evne å hjelpe og svare på det jeg kan, men ofte får man ikke så mye som en liten takk en gang, Da blir man lei av å svare på det samme igjen og igjen.

Distrea sa for siden:

Mente vel egentlig ikke at man må takke... men bare vise litt takknemlighet for hjelpen, isteden for å bare kjefte der man ikke er fornøyd med tilbakemeldingene.

Mulig jeg har en dårlig dag ;o)

Viclin sa for siden:

Helt enig med deg.

Syns det bør være mye mer utstrakt bruk av søkefunksjonen. Selv søker jeg masse, og finner jeg ikke eksakt hva jeg lurer på der, så spør jeg.

Ellers lærer jeg masse bare av å lese andres tråder.

Justina sa for siden:

Eller så er man som meg, bare søker og søker og spør ikke om noe. Veldig korrekt, men det blir jo ikke mange nye tråder av det da.:o

En påminnelse om at søkefunksjonen finnes er selvsagt på sin plass, men sånn ellers så synes jeg det går ann å bare la dem spørre og evt la være å svare hvis en ikke gidder. (Noe som er fullt forståelig)

Distrea sa for siden:

Kjempe bra Viclin :)

( og med det fikk jeg dyttet denne tråden opp igjen:p )

Distrea sa for siden:

For å være ærlig, så er det ikke det at det blir spurt om og om igjen som er irriterende, for der svarer jeg så gjerne! det er denne "jegmegmittmin" mentaliteten. sorry... men syns bare det er i overkant mye av den :rolleyes: Nå skal det sies at dette gjelder jo ikke flesteparten, men NOEN få

lokkebiff sa for siden:

Åh, jeg er så enig!!! sukk sukk suuukk

Gerd sa for siden:

:ja:

Tusta85 sa for siden:

Hurra! Noen som turte å si fra!

Iset sa for siden:

Jeg er avhengig av søkefunksjonen. Kan ikke skjønne at det er mulig å ikke bruke den mye. Det er jo et fantastisk verktøy, samtidig som man slipper å "plage" andre med å spørre om det samme igjen og igjen og igjen og igjen ...

Linn H sa for siden:

Jeg tror nok de fleste bruker søkefunksjonen når de får en forståelse av hvordan en forumside er bygd opp. Jeg sliter fremdeles med alle elementene forumet er satt sammen av.
Det er ikke så greit for alle mulige ulike personer å sette seg inn i dette. Det er mennesker her med VELDIG ulike pc kunnskaper.

Jeg får et inntrykk av at det er kommet mange nybegynnere inn på forumet som spør om de samme tingene og at dette har "forsuret" stemningen her inne. Men dette har gitt utslag i noen ganske "brutale" tråder der nybegynnere får beskjed om å : søk, ikke spør! Skriv på bokmål eller ikke få hjelp! Ikke les i journalene til medlemmer som har lagt de ut!

Hvis det er noen som lar seg provosere av nybegynnerne så kan de vel bare avstå fra og svare...ihvertfall fra å kritisere .

Jeg er vel en av de som leser mest her inne, spør når jeg trenger hjelp og "forsker" litt på de forskjellige filosofiene. Dette er nok slik flesteparten her inne bruker forumet.

Det er synd om noen blir plaget her inne. Dette gjelder både de etablerte ( men de har et nettverk her inne) og spesiellt nybegynnerne som skal sette seg inn i et kosthold, et forum og alle de ulike personene her inne.

Håper vi kan få tilbake den gode hjelpsomme stemningen der folk vil hjelpe og støtte hverandre i veien mot sunne, slanke positive mennesker:)

Distrea sa for siden:

Som jeg sier her... så er det ikke spørsmålene i seg selv... men hvordan enkelte spør om ALT hele tiden... i egene tråder og er heller uinterisert i andre... altså enveiskjøring.
Har vært ny selv jeg.... ;) og bommer fortsatt:D , men prøver da å yte litt tilbake, være litt ydmyk, takknemlig og forståelssesfull.

Lava sa for siden:

Er selv ny her på forumet, og finner en del svar ved å lese rundt, men man vil jo gjerne være en del av forumet også, da må man inn og skrive noe. Føler man ikke for å svare på en tråd fordi man ikke har kunnskaper nok, eller føler at tråden er personlig, ja da starter man en ny tråd for å "bli sett".
Når det er sagt er noen av trådene kun "samtale" mellom få personer ofte kun to, og da kommer ikke en nybegynner inn uten å ha noe veldig viktig å si. :mus:
ellers et godt forum :D :_punk:

Smula sa for siden:

Jaaaa... må si meg enig.
Jeg blir alltid overrasket over hva folk starter en tråd om, faktisk. Jeg mener, burde man ikke ha et ordentlig tema, som flere kan ta del i? Og hvis man starter en tråd hvor man spør om noe, har man da ikke sjekket at det ikke finnes 10 tråder om akkurat det samme før...??

Må si jeg alltid klør meg litt i hodet over at noen har laget en tråd om "Jippi - jeg bakte et brød i dag!" eller noe i den duren, jeg tenker alltid: Oookay, og hva skal vi liksom diskutere her i dag...?

Litt samme opplegg, med andre ord. Prøver å ikke la meg irritere over det og la vær å kommentere, som det ble nevt tidligere her.

leeha sa for siden:

hei enda et innlegg fra meg :eek: jeg må vel si at søkefunksjonen er det jeg har brukt fra dag en og den er veldig god og.
så det er derfor dere ikke har sett meg så mye her inne hi hi:D

Distrea sa for siden:

hehe... men nå har du fått smaken på "tastene" BRA det! velkommet etter :blomster:

themonk sa for siden:

:confused: Når man kommer med råd og tips til andre på forumet så er det en ytterst frivillig handling. Hvis du er avhingig av positiv oppmerksomhet, ros og aksept for hjelpen du gir, så kanskje det er best å la være? Ja, det er mange spørsmål som dukker opp gang på gang, men å gjøre det til et personlig problem er vel unødvendig?

Distrea sa for siden:

glemte du å lese de tre innleggene hvor jeg pressiserer at det IKKE er akkurat DET jeg sikter til :confused:

themonk sa for siden:

Ja, men jeg ser ikke helt den store forskjellen. Om man ikke vil svare i tråder som går på "jeg meg og mitt problem", så er vel ikke det noen stor sak. Kjefting er ikke noe hyggelig uansett hvilken vei det går, så der er jeg enig.

Selv om det er fristende er det er vanskelig å luke ut tråder som er "irriterende". Eneste muligheten er nok å unngå de emnene og trådene som plager deg.

Distrea sa for siden:

det er ikke tråder som er irriterende. Det er når du og mange med deg HAR hjulpet og støttet og også ønsket og gjøre dette! prøvd etter beste evne å gi råd og svar... for så å få beskjed om at "jegmeg" aldri får hjelp...
Syns bare folk skal tenke igjennom dette... selv om man er ny kan man jo være litt ydmyk og gi litt tilbake :confused:

Gerd sa for siden:

Sånn føler jeg det også. Og at viss svaret man gir ikke er helt hva spørsmålstiller "ønsker" så får man bare beskjed at man driver med kritikk...

lokkebiff sa for siden:

Nemlig!!! Og hvor oppmuntrende er det liksom???

Smula sa for siden:

Ser klart det problemet, ja.
Enden på den visa blir ganske enkelt at "svareren" ikke gidder å bruke tida si her lenger og melder seg ut, og alle blir sittende med spørsmål i luften.

...nå synes jeg sprøsmål stilt igjen og igjen og tråder uten poeng er irriterende i TILLEGG også jeg, altså, men jeg har faktisk ikke gitt uttrykk for det. Har ikke tenkt til det heller.
Jeg gjør det bare her og nå fordi jeg kan.

Distrea sa for siden:

:ja:

Det er også forskjell på en NY person, med noen få innlegg bak seg spør om en gjenngående ting... og det at en med hundrevis av innlegg spør. Har man kommet så langt at man har godt over 100-200 spørsmål bak seg, bør man ha fått med seg at det finnes en søkefunksjon;)

Justina sa for siden:

Men jeg tror det er litt viktig å huske på at de aller fleste som er medlem her inne er det KUN for sin egen del. For å lære om kosthold, bli inspirert og få gode ideer. Det finnes noen ildsjeler her inne som sitter på stor kunnskap og gir mye av seg selv. All ære til dem.
Men så lenge Karbojunkie er et åpent forum så kan man ikke kreve det av alle medlemmene.

Selv synes jeg det var nyttig i starten å lese i andres dagbøker for å få inspirasjon. En tvers igjennom egoistisk handling selvfølgelig. Jeg strør ikke om meg med godord og oppmuntring. Det har jeg hverken tid eller energi til. Jeg har skjønt etterhvert at det er ikke lesing, det er snoking og veldig fy-fy.:rolleyes:

Slanking er for mange av oss en egoistisk greie. Og forumet her et slankeforum. For en del av medlemmene er karbojunkie så mye mer, det har jeg respekt for, men det blir nok en del interessekonflikter av sånt...

Hilsen en av dem som ikke gir, bare tar, og ikke orker ha dårlig samvittighet for det...:o

Distrea sa for siden:

Igjen... ikke det det er snakk om her... Les så mye du vil :)

Nille sa for siden:

Det er ikke snoking eller fyfy så lenge du holder private ting du leser for deg sjøl og ikke sprer det du finner videre IRL :)

SIS sa for siden:

unnskyld meg... men angående at man snoker hvis man leser i andres journaler... dette er internett!!! og et åpent forum som hvem som helst kan melde seg inn i. da bør man også tåle at hvemsomhelst leser i journalen din. hvis man vil ha en privat journal bør man vel heller finne på noe annet...

Distrea sa for siden:

Bare sånn at DET er sagt... så er det INGEN som har klagd over det i DENNE tråden asså ;)
Ble litt usikker... er hvertfall ikke DET denne tråden var ment som

SIS sa for siden:

det jeg skrev var en kommentar til dette:

"Selv synes jeg det var nyttig i starten å lese i andres dagbøker for å få inspirasjon. En tvers igjennom egoistisk handling selvfølgelig. Jeg strør ikke om meg med godord og oppmuntring. Det har jeg hverken tid eller energi til. Jeg har skjønt etterhvert at det er ikke lesing, det er snoking og veldig fy-fy.:rolleyes: "

jeg blir bare litt provosert av at det virker som enkelte har et så negativt syn på nybegynnere. man velger jo selv hvilke innlegg man vil lese eller svare på...

Distrea sa for siden:

Ikke for å være vanskelig... men det er ingen som har klagd på det du sier i denne tråden, det du refererer til... er en som blander inn det som er klagd på i en annen tråd,
Hverkan har... eller er i andres dagbøker/journaler i det hele tatt jeg... så det kan jeg ikke si noe om :o

En annen ting er at i trådstarten er det IKKE snakk om nybegynnere i det hele tatt... jeg snakker om folk som har maaange tråder bak seg , selv om man ikke har vært her så lenge ser jeg ikke på folk som nye lenger da.

Nille sa for siden:

Det jobbes med saken ja.

Siss1 sa for siden:

[quote=
...nå synes jeg sprøsmål stilt igjen og igjen og tråder uten poeng er irriterende i TILLEGG også jeg, altså, men jeg har faktisk ikke gitt uttrykk for det. Har ikke tenkt til det heller.
Jeg gjør det bare her og nå fordi jeg kan.[/quote]

Selv om en tråd er uten poeng for ditt vedkommende, så er det helt sikkert ikke poengløst for trådstarter! Vi er alle forskjellige og opptatt av forskjellige ting! Jeg for min del syns det er enkelt å bare stille et spørsmål, uavhengig om det er stilt 100 ganger før, i stedet for å søke i søkefunksjonen....De som vil svare gjør det, og de som ikke vil, gjør det ikke...er ikke mer komplisert enn det..:rolleyes: Jeg svarer der jeg kan, og trenger hverken takk eller oppmerksomhet for det. Jeg leser bare det som interesserer meg og svarer der jeg tror jeg har noe å bidra med, skulle jeg ha lest alt mulig som blir skrevet her, så måtte jeg sagt opp jobben min for å få tid til det! ;)

Aline sa for siden:

Jeg tror at en del av typiske dagbokinnlegg som blir lagt ut som egne tråder, blir egne tråder fordi trådstarter enten ikke får svar i egen dagbok, eller ikke vet at dagbøkene finnes.

Om man ikke får svar i sin dagbok er et enkelt tips å hilse på andre i deres dagbøker :)

Smula sa for siden:

Du behøver ikke å forklare DET for meg, virket det som om jeg ikke var klar over det!?! Les innleggene mine igjen.

Jeg sa at jeg gir uttrykk for det her fordi jeg kan - da betyr det at jeg repspekterer at trådstarter er av en annen mening!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.