< Tilbake til oversikten

Pannekakejern

LilleRosin sa for siden:

Jeg har problemer med å snu disse frokostpannekakene. Banner hver gang. :p

I dag var jeg å kjøpte ett pannekakejern på Jernia. Jeg er veldig spent på om dette fungerer på frokostpannekakene. Jeg skal prøve å få laget i kveld, så da får dere referat. ;)

Ullabulla sa for siden:

Venter i spenning.
Viste ikke at det fantes pannekakejern - hva koster en slik?

sirimor sa for siden:

Spennende!:)
Jeg så en Jernia-reklame på TV nå for ikke så lenge siden om bl.a. pannekakejern, tror det var 500-600 kroner.

Men når det gjelder sånn frokostpannekake, så pleier jeg helle hele røra i stekepanna, slå ned varmen til 3, setter på lokk, og etter ca 8-10 minutter så er kaka tørr på toppen (kjenner etter med fingern),- da er den ferdig. Gidder ikke prøve å snu den engang, vet jo hvordan det går...

LilleRosin sa for siden:

De hadde tilbud på Jernia nå. 499 kroner kostet det.

LilleRosin sa for siden:

Ja, da blir det bare eggerøre. :p

Blir den god når du ikke snur den da?

sirimor sa for siden:

Å sier du det...bare eggerøre, nei da blir det ikke god pannekake nei.

Oppskriften jeg bruker er som følger: (skal forsøke å ta det på husken..)

2 egg
150 gr. cottage cheese
10-15 gr. glutenmel
10-15 gr. ketolyse bakemix
3 ss. rapsolje
1 dæsj kanel
1 dæsj fl.suketter

Wrooom med stavmikser, og rett i panna:p

sirimor sa for siden:

Å ja, den blir veldig god. Litt løs, men ikke mye altså. Det kan nok justeres med litt mer "mel" tenker jeg. Farlig godt blir det... så jeg har ikke laget den siden før sommerferien.

LilleRosin sa for siden:

Nå går jeg på Ketolyse kur, og kan kanskje ikke bruke glutenmel?? :confused:

Trolljenta sa for siden:

Du kan jo lage flere små pannekaker, så blir de lettere å snu.
Før pleide jeg å steke 3 minipannekaker i slengen i pannen. Nå gidder jeg ikke det, for det tar jo mer tid, så lager bare en stor pannekake.. Og det blir ikke eggerøre når jeg skal snu den. Hender den revner i to, men det gjør jo ikke noe.

LilleRosin sa for siden:

Jeg har brukt å lage 3 minipannekaker ja. Blir like vanskelig.

Nå har jeg testet ut jernet, og etter at jeg fikk øvd meg litt, så ble det bra. Fine pannekaker! Enklere enn med steikepanne i hvertfall! Kan tenke meg denne er flott når du skal steke vanlige pannekaker.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.