< Tilbake til oversikten

Over til Fedon?

sjokoman sa for siden:

jeg har nå gått på ketolysekuren siden 1.juni og tatt av 15 kg.
Vekten har stått stille i 3-4 uker nå.
Jeg har fortsatt 10 -15 kg jeg vil ta av.
Vil jeg kunne gå over til fedon og ta av resten, eller er det lurere å fortsette ketolyse og håpe det løsner snart.
jeg har lyst til å gå over til fedon sitt brød, da jeg er drit lei hildgunns brød. Ellers har jeg ingen problem med kuren. men da blir det jo litt mere karber enn lovlig pr. dag. (1 skive er 6 karber)
noen råd...

torun sa for siden:

Vil anbefale deg å ta en "nille" uke... Det gjorde jeg- holder på no.... Skulle ikke ta av så mye ca 6 kg totalt. .
Da jeg begynte på ketolyse gikk jeg ned 3 kg på 14 dager. Da spiste jeg ikke nøtter.
Sto stille og gikk litt opp ca 0.5 kg I de tre ukene åt jeg mye nøtter og meieriprodukter.
Bestemte meg for å ta en "nille" uken og vekten begynte å gå nedover med en gang. Jeg har ikke spist ikke noen meieri produkter eller nøtter denne uken(begynte no på mandag) og har gått ned ca en kg på disse 4 dagene.:)

sjokoman sa for siden:

kan jeg spise fedon brødet?
og dvs. ikke rømme,fløte,creme fresh,pepsi max(buhu..)majones
kun kjøtt,egg og grønnsaker??

torun sa for siden:

kan jeg spise fedon brødet?
og dvs. ikke rømme,fløte,creme fresh,pepsi max(buhu..)majones
kun kjøtt,egg og grønnsaker??

Ingenting av dette, nille uken er det samme som atkins induksjon, sånn har jeg iallefall forstått det.
Er flere linker om det, se min journal eller
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14820

Men det virker..

Lollypop! sa for siden:

NB: Bak deg Lollypopbrød og bytt ut fedonbrødet med. MYE mindre karbo, og i mine (og mange andres) øyne faktisk bedre på smak.
Det gjelder ikke på nilling da.
Jeg slet selv litt med at vekta stod stille og gikk bitteligg opp.
Nå har jeg kuttet nøtter, alle søtstoffer og begrenset proteininntaket til 1,5 g per kilo kropssvekt per dag.
Nå går jeg ned igjen...

tbear sa for siden:

En egenskap med Fedon-brødet er at det er er lett og fast, så man kan utmerket skjære seg en tynn, brukbar skive på ca 12 gram, dvs ca 2 karber.

Lollypop! sa for siden:

12 gram? Er det noe å bli mett av?
Jeg må ha mer 150 gram jeg. Kanskje jeg er storspist? Hihi. :-)

Trixie sa for siden:

Bruker tyyynne skiver av Fedonbrødet med massse pålegg på. :)

Lollypop! sa for siden:

MMmmm... Hva er favoritt-Ketolyse-pålegget ditt da?
Jeg elsker å ta et salatblad på brødskiva. Så ha på røkelaks, avocado, lodderogn og en dert rømme. Nam. :)

donjuanwannabe sa for siden:

tynn og grovt brød med mye smør, masse makrell i tomat og mye majones oppå der igjen. NAMNAMNAM!

Trixie sa for siden:

Trønderfår, egg, leverpostei, stabburspølse, kokt skinke, Alt kjøttpålegg spiser jeg med majones.
Ok, jeg vet majones ikke er det beste fettet, men skitt au. :)
Er ikke så glad i laks, men smørbrødskiva di' høres jommen god ut! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.