< Tilbake til oversikten

Lurer på noe ...

AltforStor sa for siden:

Jeg leser fler og fler tråder hvor det blir spurt om karber og proteiner og fett, og det telles til de grader. Når jeg begynte på ketolyse (har fortsatt pause:confused: ) så forsto jeg det slik at man kunne spise "hva man ville" dvs, minimalt med karber, mellom 15-20 per dag. MASSE grønnsaker, kjøtt og fett.
Men nå virker det nesten som at jeg må avle opp grisen selv, for å se hva den spiser før jeg kan slakte den:(

Er det sånn, at vi må være helt nøyaktig på ALT vi inntar oss, eller er det bare noen som er fanatiske???

Gerd sa for siden:

På ketolysekuren teller vi bare karbohydrater :) Fett og proteiner spiser vi det vi klarer av. Iflg Torkil så begrenser det seg selv. Jeg har ikke telt annet enn karber på kuren,jeg gjorde det 4-6 uker og siden har jeg tatt det på feelingen.... og har spist meg god og mett. Og gått ned i vekt. :D

Så slapp helt av, tell karber og spis god og feit mat med god samvittighet :)

nettan sa for siden:

Tell bare karbene du så går det så bra så:D
Viss man står bom fast over lengre tid kan man jo gå inn og se hva man spiser og om man kansje burde gå nermere inn på dietten.

hegekat sa for siden:

Jeg teller kun karber.....og prøver å trimme mer fast i tillegg!

Lollypop! sa for siden:

Man regner bare carber. Mellom 15 og 20 stk er for de fleste det beste.
MEN, om man ikke går ned til tross for det så må man se litt videre.
Overskuddet av proteiner omdannes og lagres som fett.
Men med mindre du går opp eller står stille veldig lenge trenger du ikke tenke på annet en carbene. Og at de hovedsaklig skal komme fra grønnsaker.

Selv er jeg nå i en fase med samme mengde karber, og ikke mer enn det kroppen kan utnytte av proteiner. Og jeg må holde meg unna alle søtstoffer så langt det er mulig. Det gjør jeg fordi vekta nektet å rikke seg i riktig retning.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.