< Tilbake til oversikten

Løvsteik

Tittentei sa for siden:

Lagde meg nettopp en løvsteik sammens med salaten nå til lunsj og det var knallgodt, men noen som vet om jeg kan spise to???? det var så sinnsykt deilig og det er jo ikke karbo i den... Takk for svar

Trolljenta sa for siden:

Var du mett etter en?
Jeg pleier å spise en løvstek med noen skiver smeltet ost oppå.

tullann sa for siden:

hvis det ikke er noen form for karbo i den er det vell greit tror jeg.

Kan man ikke spise masse av karbo fri mat da?

LilleRosin sa for siden:

Er det 0 karbo i Løvstek?? hyper

Tittentei sa for siden:

jepp, og den var så goooood. Var vel sånn passe mett, men kunne fint spist en til:D dette blir noe jeg kommer til å spise fremover ja..:)

Nannah sa for siden:

Jeg spiser to med dressing og gresk salat...mmmmmmmmm:)

moinx sa for siden:

Jeg spiser masse løvstek, ingen problem med det!!

Tittentei sa for siden:

Fantastisk:) Da blir det løvsteik fremover det er no helt sikkert:D

tullann sa for siden:

Inspirert som jeg ble, spiste jeg nå 1 1,5 løvstek med smørstekt blomkål til middag. Masse krydder på.. mmmmmmmmmmmmm

Tittentei sa for siden:

hehe, ja det er utrolig deilig, jeg tror jeg må ha en til kvelds og....:D

nettie sa for siden:

det er da noen løvsteker som har karbo i seg...jeg har en som er 1 karb pr løvsteik...hva heter de uten karb da??

Tittentei sa for siden:

Stabburet sin, 2 stk. i en:)

Karin sa for siden:

Man må bare lese varedeklarasjonen her som alle andre steder. Løvstek er min lettvintmiddag - 2 løvstek, kokt brokkoli, sitronsmør på brokkolien og kryddersmør på løvsteken. Kjempegodt, og det tar bare få minutter!

Summer sa for siden:

Man bør spise to løvsteker i et måltid for å få i seg nok proteiner.

Trolljenta sa for siden:

Trodde det ble 40-50 gram protein avhengig av typen, men kanskje jeg husker feil. Da blir det litt i overkant isåfall.

Summer sa for siden:

Det kommer vel an på typen. De jeg spiser veier 100g hver, og er 11 g protein pr 100g. Så når jeg kun spiser 2, så blir det kun 22 g protein, og litt lite egentlig, men jeg klarer ikke mer i det måltidet. :)

Trolljenta sa for siden:

Ja, da er det nok litt forskjellige typer, og lite proteiner i din.
Den jeg har lagt inn her er fra Stabburet og har 17 gram protein pr 100 gram. Mener en sånn var på 125 gram , eller 21,2 gram protein. Med litt smeltet ost oppå er det akkurat passe til et måltid.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.