< Tilbake til oversikten

Litt klaging!

Tussi jenta sa for siden:

Vet det er mange sånn tråder her nå og dere sikkert lei, men her kommer litt til klaging.

I det siste så går jeg gradvis opp i vekt. Forrige mandag veide jeg 79,5 så på torsdag veide jeg 78,9 og på mandag var det 79,4 og i dag er det 80,0.
Og jeg går ikke inn noe særlig i cm heller, har gått inn litt på arm og bryst, mens på mage og lår øker det ellers står det stille.

Første 1 1/2 uke følte jeg meg i bedre form, noe som kan komme av at jeg ikke spiste sukker. Vet jeg reagerer dårlig på sukker.
Men etter det så føler jeg meg i elendig form, jeg har kronisk vondt i musklene i bena spesielt lår musklene. Jeg får kviser og eksemen min begynner og bli ille.

Jeg føler at jeg gjør alt riktig og er flink, men hvem vet.
Mesteparten av karbohydratene kommer fra grønsaker, litt fra fløte og rømme, men det er lite. Jeg spiser ost, fet fisk, kjøtt og steker alt i smør eller olje.
Jeg spiser ca 1 pose med baconsnacks i uka, den lille posen med 45 g og jeg spiser 1/2 atkins bar i uka.
Så jeg har kutta drastisk ned, for første uka spiste jeg baconsnacks annenhver dag og atkins bar hver dag.

Noen som har tips eller råd?
Eneste jeg selv kan tenke meg er at det noen ganger kan bli litt lite fett så har tenkt til og kjøpe cocosa.

Det jeg får fett fra er fet fisk, spiser 1 kg ren laks eller mer i uka, ellers spiser jeg ost, steker ting i smør og olje, bacon ca annenhver dag, da ca 100 g. ellers litt fra rømme og fløte.

Legger også inn maten jeg spiser for noen dager så ser dere litt bedre

Frokost: karbonadedeig, hakka tomater, ost og salat
Lunsj: Bacon, krydder ost, gul paprika, agurk, salat
Middag: laksefilet, broccoli og ost
Kvelds: røkt skinke med gulost og 3 cherry tomater

Frokost: Bacon, ost, paprika og salat
Lunsj: Laksefilet, broccoli med ost
Middag: Biff tekt i smør, salat, paprika og agurk
Kvelds: Røkt skinke, gulost og 3 cherrytomater.

Frokost:Laksefilet, salat og rømme
Lunsj: skinke og nøkkelost
Middag: Kyllingfilet, gulost og blomkål og broccoli grateng
Kvelds: Blomkål og broccoli grateng
Mellom: Liten pose bacon snacks

Kan det og være at jeg spiser for mye mat?

LilleRosin sa for siden:

Jeg har dessverre ingen gode råd til deg, men vet hvor frustrerende det er. :klem:

tullann sa for siden:

Synes det ser ut som du spiser mye melkeprodukter jeg. Prøv deg ei uke uten dem da kanskje?

Takk for svar!

Har planer om og nille fra den 20 hvis ikke vekta plutselig raser ned, så da blir det ikke meieriprodukter.

Photobscura sa for siden:

Hei:)
Jeg skal prøve å svare deg så godt jeg kan. Men først et par spørsmål til deg!
Jeg ser du går på ketolyse, og har gått ned ca ti kg. Har du gått ned alt på Ketolyse?
Og i tilfelle, hvor lenge har du holdt på?
Hvis vi går ut fra at du har gått ned ti kg på Ketolyse, så er det antagelig sånn at kroppen stopper opp og "tenker seg om" litt. Innimellom vekttapet så vil de aller fleste oppleve såkalte platåer, altså at vekta stopper opp innimellom. Dette er faktisk for det beste, kroppen må henge med i alle forandringer i forhold til et helt annet kosthold, og om du gir det litt tålmodighet, så tviler jeg ikke på at det vil gå ned igjen. (Jeg går på Atkins som er veldig likt Ketolyse, og har opplevd platåer på opp til åtte uker...!! Men det gikk over!:)) Den lille forskjellen i vekten synes jeg ikke du skal henge deg FOR mye opp i, ettersom kroppsvekten kan vingle mellom helt opp i fire kg bare på en dag!

Så et par spørsmål fra meg.
Du sier du er redd du spiser for mye, men om du spiser deg passe mett til hvert måltid, ikke stappa, ikke sånn at du fortsatt er sulten, så har du spist akkurat nok. Er du passe mett etter hvert måltid? Spiser du når du er sulten?
Drikker du nok vann? Et inntak på ca to og en halv liter om dagen burde være et minimum. Vann hjelper på å renske kroppen, "skylle ut" fettet, og er kroppens fremste transportør.
Det finnes såkalte partystoppere. For noen kan det være noe så absurd som cherrytomater:o. Har lest om flere her inne som kutta de ut, og pang så begynte vekten å rusle ned igjen.
Og når det gjelder muskelkrampene, er du flink til å ta ketolysetablettene dine? Disse optimaliserer dietten, og særlig magnesuim hjelper mot plagene du beskriver.

Sist men ikke minst, så vil jeg gi et godt råd! Ikke stress! Lett å si, jeg vet, men stress gjør i hvert fall ikke noe godt for vektnedgangen. Nyt den gode maten på ketolyse, ta noen enkle grep, så håper jeg det går bra!!

Takk for svar. Skal prøve og svare så godt jeg kan.

Jeg har gått på ketolyse i 4 uker nå, gått ned 3,8 kg. Vektapet har vært -2,6, -200g, -900g, -100 g.

Før det var jeg med i vg`s vektklubb og gikk ned de andre kiloene der, men den vektnedgangen skjedde fra april til mai, så sto det stille. Jeg spiste da 1300 kcal om dagen og så og si ikke fett. Fikk en sønn i april og, så føler vel og at de første kiloene hadde jeg vel kanskje mista uansett. Jeg gikk opp 30 kg i svangerskapet da jeg var sengeliggende, og gikk bare ned 5 kg etter fødselen.

Vekta er jeg vel jeg ikke så missfornøyd med, men synes det er rart at jeg ikke blir mindre. Klærne er like trange og målene går litt, ned og opp, så blir vel jevnt over at jeg ikke blir mindre.

Er det vondt i musklene musklekramper? Det gjør jo like vondt hele tiden, er jo ikke kramper.
Går ikke på tablettene nå nei, men de er bestilt, tar bare multivitamin nå, får se om det blir bedre da.

Spiser meg passe mett ja, men det føles ut som jeg spiser en del, sitter sikkert igjen fra når jeg bare skulle ha 1300kcal og. Har tatt noen dager og hvor jeg har regna ut hvor mye kalorier jeg får i meg og havner da på 1600-1700.
Jeg drikker masse vann, ca 3 liter om dagen.

Kanskje jeg skulle prøve en uke uten cherrytomater, det spiste jeg ikke de første ukene.

Skal ikke gi opp da, syntes bare det var så mye på en gang, med ikke mindre kropp, ille eksem, sliten, vondt og kviser.

Tittentei sa for siden:

Hei på deg, skjønner deg godt, er litt i samme situasjon vi. Så jeg vet ærlig talt ikke. Som en sa her, kanskje det er noe så enkelt som en liten ting som skal bort fra hva vi spiser. Jeg spiser jo minst 50 gr. cherrytomater hver dag så tror jeg skal kutte ned/kutte ut det. Og så tenker jeg som deg at har jeg ikke gått ned noe mer til den 20 så tar vi oss en "nille" uke:) Vi må bare ikke gi opp, for kiloene vil gå av bare vi nå er tålmodig. Har jo lest flere steder at det er mange som gir opp i uke 3 og 4 når vekten stopper litt opp. Og det skal IKKE skje med oss, for vi SKAL klare dette ok?:) klem :klem: ps: jeg har kjøpt cocosa og begynte med det igår, tok litt mye, så idag skal jeg ta en ss nå til frokost, tror det holder i første omgang.

Åh! Fire uker er ikke lenge! Det er nærmest ingenting faktisk, og som en fingerregel med de fleste forandringer man utsetter kroppen for, skal man gi det tre måneder. (Sagt av legen min, både i forhold til diett og p-piller, og sikkert en hel del annet:p)
Og jeg synes ikke vekttapet ditt ser for gæli ut!
Har du prøvd cocosa/mct-olje? Om man har problemer med å få i seg nok fett, så kan dette være en bra måte å øke på. Det er også å foretrekke å bruke syrnede meieriprodukter, så om du kutter litt ned på ost og fløte (om du bruker det), så kan det også hende det hjelper. Noen må kutte det helt ut... Men det kanskje litt tidlig å si for deg.
Kaloriene skal man ikke henge seg for mye opp i, men det kan være toneangivende i forhold til mengden. Det ser for meg ut som om du ligger greit an, men jeg har vært helt opp i 2000 kcal om dagen
At du får kviser kan lett forklares, kroppen din renser opp! Og dritten må ut et sted! Det vil gå over, tro meg!
Og jeg er sikker på at det hjelper å få tablettene på plass. Håper du har boka også, der står det meste:)

Å gå noen turer, f.eks 20-45 min om dagen kan også få sving på forbrenninga, samt skjerpe appetitten.!

Og igjen, slapp av! Du skal ha det godt på dietten.

Forresten. Hadde litt leggkramper selv, og det føltes som om musklene var i spenn hele tiden, og litt stivt på en måte.

Tusen takk for svar! Dere er bare fantastiske!

Skal smøre meg med tolmodighet. Slapper nok av og egentlig, er det en ting som er posetivt med kuren så er det jo all den gode maten, føler at de fleste måltider er et festmåltid.

Tror ikke jeg kan spise mer enn jeg gjør for jeg er så og si aldri sulten.
Skal se og få kjøpt cocosa i dag.
Boka har jeg og lest den en gang, men man blir jo gjerne litt usikker fordet.
Så kan jeg prøve og kutte litt ned på ost og cherrytomater. Fløte bruker jeg lite av.

Høres bra ut!
Det kan være en trygghet å kunne slå opp i boka innimellom, og om du søker på ord som "stopp", "platå", "hjelp", "krise" og lignende ord i søkefunksjonen, så kommer det sikkert opp masse flere råd!:D
Lykke til!

Tusta85 sa for siden:

Jeg er urolig i beina. Har vondt dersom jeg ikke tar magnesiumtabletten hver dag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.