< Tilbake til oversikten

Ketolysekur+trening og amming

Jippi sa for siden:

Jeg har nettopp lest boken til Torkil og bestemt meg for å begynne på Ketolysekuren. Håper noen kan hjelpe meg med følgende:

Jeg har trent kickboxing i tre uker nå og trives kjempegodt med det. Står i boken at det ikke anbefales hard trening, men KAN jeg likevel fortsette? Trener dette kun to ganger per uke, ellers er det turgåing omtrent daglig.

Står også at man ikke anbefaler kuren dersom man ammer. Nå ammer jeg kun en gang pr døgn, bør jeg slutte med dette?

geysirland sa for siden:

Hei..
Jeg ammet om natta litt på dagen og gikk 3 uker på ketolysekur..uten at det ble noe gæli av det..Men slutta å amme etter 4 uker som var planen fra før av... så det har gått greit.

Georgine sa for siden:

Orker du så fortsetter du, men vær klar over at du nå skal endre forbrenningsmetode i kroppen og du kan bli slapp og få hodepine i begynnelsen. Det tar seg opp etterhvert, men gi heller 80% noen uker i stedenfor 100 %.

Det er ikke forsket nok på amming og ketose, men en gang i døgnet burde ikke være noe problem.

Jippi sa for siden:

Tusen takk for svar begge to:) . Da begynner jeg i morgen og ser hvor mye trening jeg orker. Tar det litt med ro med trening. Har også tenkt å slutte å amme om ikke altfor lenge så regner med at det og går greit.
Gleeeeeeeeeeeeeder meg til å begynne:) :) :)

tullann sa for siden:

jeg fikk svar fra Torkil om dette med amming. Om barnet får annen næring i tillegg er det ikke noe problem. Så det handler nok mest om næringsstoffer som kan mange.

Får barnet grøt og erstatning har det ingeting å si

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.