Jeg går bare opp!!! Jeg gikk ned 3 kg på de fire første ukene, og nå (iløpet av de 2 siste ukene) har jeg gått sakte men sikkert opp en kilo igjen. Har nå altså havnet på 2 kg iløpet av over 6 uker.
Jeg er IKKE fornøyd. Jeg har ikke endret noe, og jeg kan bare finne en liten filleting jeg gjør feil. Jeg drikker ikke 2-3 liter vann.
Jeg har prøvd å drikke 2-2,5 liter om dagen i flere dager nå, men det funker dårlig. Jeg løper på do 2-3 ganger i timen (seriøst), og det er veeeeeldig flaut i lengden når man egentlig skal sitte på forelesning blandt 80 andre studenter. Jeg forstyrrer jo kjempemye.
Og jeg blir trett hele dagen siden jeg løper opp 3-5 ganger på do hver natt. Jeg får jo ikke akkurat noe god sammenhengende søvn da.
Så komklusjonen er at jeg ikke klarer å drikke mer enn 1-1,5 liter vann. Og det er plagsomt mye syns jeg. Jeg må tvinge det ned, og det er ikke enkelt i lengden. Jeg er jo veldig ikke tørst. Jeg klarer det bare ikke.
Er det virkelig SÅ viktig å drikke så mye vann?
Er det avgjørende for hele kuren nå?
Da må jeg i såfall bare kutte hele kuren. Jeg klarer ikke så mye vann som 2-3 liter hver dag.
Jeg er foresten ikke så innmari stor. Jeg har en bmi på rundt 23.
Help???
Jeg drakk bare 0,5 l vann den perioden jeg gikk ned, og det er det som er dagsnormalen for meg utenom kuren også.
Ja, jeg vet kuren egentlig er beregnet på de litt større, men jeg viste ikke det da jeg startet. Og i starten gikk det jo bra.
Er det slik at jeg bør kutte nå?
Eller vil det funke på meg også, bare ikke så fort?
Drikker lite i tillegg. Litt te bare, men den vil jeg gjerne ha.
Og det er ikke mye, så det skal ikke fylle opp magen.
Men det er jo mye vann i alle grønnsakene jeg spiser da.
Om kroppen din er vant til lite veske, kan du gradvis øke. Det måtte jeg og nå klarer jeg masse vann. da jeg slanka meg FØR svangerskapet, klarte jeg bare rundt 1 1,5 liter vann. Ble rett og slett kvalm. men kroppen venner seg til det.
Har du lest hva ziggy skriver om "hvorfor man trenger vann" ????
Det renser ut slagstoffer og vann fra kroppen din. Uten vann kan ikke kroppen forbrenne fett på en rask måte.
Vel, du har jo heller ikke BMI på over 30. Og det er det nok mange av dere her inne som har. Må man slutte da når man kommer under 30 og gå over på noe annet liksom?
Så innmari mye vann klarer jeg ikke drikke, rett og slett.
Så da får jeg bare glemme drømmen om en bedre kropp da.
Alle slankekurer er jo basert på å brenne fett, og siden kroppen MÅ ha så mye vann for å brenne fettet så er det altså bare å gi opp da...
Lurer på hvordan de første kiloene førsvant jeg...
Selve ketolysekuren er beregnet på folk som skal ned noen kilo og som har høy BMI. Min BMI var over 30 da jeg begynte. De siste kiloene går kjempesakte og det kan hende at kroppen din ikke er enig om hvor langt ned man skal gå.
I og med at lavkarbo og brukes for å legge på seg for undervektige personer så kan det hende at man ikke kommer ned til BMI 21!
Ja. Men jeg nekter å bare godta den kroppen jeg har nå. På et eller annet vis SKAL jeg ned ca 3 kilo til. Helst 5.
Jeg har vært større før altså, har ikke hatt BMI på 23 hele tiden nei.
Men det er ikke kosthold som fikk meg dit, det er graviditet og barseltid.
Siden det funker (om enn saktere) på de andre her inne som er under 30 i BMI, så må det da funke for andre også.
man går no ned om man ikke akkurat må drikke 2,5 liter vann .kroppen trenger uansett drivstoff med eller uten vann...til tynnere man er jo tregere går det..men som sagt så bør man drikke mye vann. prøv og ikke drikke så sent så slipp du stå opp hele natta. Jeg prøve og ikke drikke no store mengder etter kl 8
Etter 8? Jeg drikker lite etter kl 18, og jeg løper halve natten alikavell.
Hadde det ikke vært for hormonspiralen så hadde jeg trodd jeg var gravid jo!!! Men takk for fornuftig svar. :-)
Jeg prøver litt til, og drikker så mye jeg kan.
Lollipopp er ikke alene. Jeg går heller ikke ned i vekt, selv om jeg følger alle råd i boken og her på forumet. Og ja - drikker masse vann -
mellom 2 - 2,5 l.
Veldig frustrerende å lese om alle her inne som går ned i vekt. Kanskje ikke ketolyse-dietten er for alle ?
Skal nå prøve "hestekur" i 3 dager.
Skal innta 75 g valnøtter +100 g ridderost + sukkerfri gele . Dette deles opp i 4 måltider om dagen.
Virker ikke dette er det tilbake til "normal" kost igjen.
Vet ikke om det er gele kuren. Fant det på side 86 i ketolyse boka.
Er vel kanskje ment å bruke for de som ikke får utslag på stix, men tror også det er for de som har vanskelig å gå ned på kuren.
Dette her vil jeg ha en uttalelse fra Torkil på. Jeg ville ALDRI anbefale en slik gelekur uansett. Det er absolutt en kriseløsning for å komme i ketose, - ikke for å ta av noen ekstra kilo ! Og jeg er en av dem som IKKE er enig i at den har noe for seg.
[color=purple][/color]
Sender ham en mail og en PM og ber ham se på denne tråden. Om det er umulig å drikke den vannmengden kuren krever - og den krever det for å bli kvitt uhumskheter OG FETT - og dere ellers følger kuren etter boka... og fremdeles ikke går ned.....da vet jeg ikke hva mer jeg skal si.
Det er to utgaver. En gammel og en ny. Dette står sikkert i den nye (for jeg husker det ikke) og den står i bokhylla hjemme - jeg er på jobb..
[color=#800080][/color]
Jeg mener det er feil å tro at man kan/skal gjøre noe - man skal VITE. Og det er helt feil å trekke noe ut av den rette sammenhengen. PM/mail er sendt. Så håper jeg Torkil har noen gode råd.
Ja det er helt vanlig - og det er noe alle har opplevd en eller flere ganger. Har prøvd å forklare både det og at vekta kan variere 2-3 kg +/- i løpet av kort tid. Men her har folk dårlig tid ! ;) Skjønner at man blir frustrert at vekta står stille eller går opp når man gjør alt rett. Jeg er vel den første som burde vite det. Been there, done that, wore that t-shirt - for å si det sånn. Men før man går til drastiske tiltak bør man iallefall ha prøvd det som foreslås av mer "normale" ting.... som å drikke mer vann, spise mer fett (isteden for for mye protein) og grønnsaker bl.a. Det er det som ER ketolysekuren.
[color=#800080][/color]
En annen ting er at når man nærmer seg målvekta er det ikke sikkert at kroppen og hue er enig i hva som er rett vekt - eller rett mål for den saks skyld. Da MÅ man sloss en stund.
Åh! Akkurat nå skulle jeg gitt mye for å stå stille de siste ukene. Jeg går jo OPP hele tiden. Tre uker på rad nå. Men ikke så mye da. 1 kg tilsammen. Men det er jo over 30% av mitt totale vekttap da, så nå er det ikke mye igjen.
Skal prøve å bøtte nedpå med vann i håp om at det blir bedre. Alt annet er prøvd føler jeg. Jeg har trent mer enn vanlig for å være ekstra flink, men jeg går ikke ned i cm heller, så det er ikke bare det at jeg bygger muskler.
Sitat :
"Skal nå prøve "hestekur" i 3 dager.
Skal innta 75 g valnøtter +100 g ridderost + sukkerfri gele . Dette deles opp i 4 måltider om dagen."
Dette er iflg boka 1000 kcal. (side 86 i 2007 utgaven).
Jeg har i dag spist som beskrevet i sitat og drukket mine 2,5 l vann.
Slik farge jeg har på ketolysestixen i kveld, har jeg aldri hatt på disse 5 ukene. Fargen er sterk lilla. Pleier som regel å bare få litt (svak rosa) utslag på stixen.
Du er i ketose UANSETT fargenyanse. Det finnes ikke svak og sterk ketose.
Jeg har hatt aller lyseste utslag hele tiden, men har gått jevnt og trutt ned :)
:ja:
Dette står også på www.ketolyse.no:
[color=purple][/color]
[quote] VIL JEG GÅ FORTERE NED I VEKT OM STIX’EN VISER MØRK LILLA HELE TIDEN ? Nei, Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.
Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.
Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.
Hmm. Nå i dag som jeg har drukket masse mer enn det jeg vanligvis gjør.
Og nå var de ikke utslag på stixen i det hele tatt.
Jeg har brukt å ha utslag hele tiden på det nederste.
Er jeg ikke i ketose alikavell da?
Jeg bare drakk for lite?
Uff. Stakkars Nille. Jeg må bare skyte inn at du er utrolig snill som gidder å hjelpe sånne som meg. Setter stor pris på det. :-)
Jeg har ikke den smaken i munnen/ånden eller noe som tyder på at jeg er i ketose da. Men jeg spiser lite karbo.
Har herved kuttet ALT av søtstoff.
Det inkluderer splenda, flytende suketter, min elskede pepsi max osv.
Kanskje tar jeg meg to-tre suketter i teen, men ikke mer enn det i hvertfall. Nå er det alvor! Jeg setter inn alle kluter. Hehe. :-)
jeg har det akkurat likedan som du...er 172 høy å vekta mi stoppa på 70 å nekta å rikke se...gikk ned fra 76 til 74 på egenhånd før jeg begynte på ketolyse...4 kilo ned første 4 ukene så bom stopp....har begynt å se på hva jeg spiser i tillegg til bare å telle karber.....har i litt over ei uke slitt med veldig dårlig matlyst så no tar e me sjøl i nakken og begynne me ny frisk...
håpe ting løsna snart...både for me sjøl og andre som slite litt for tia...
Hei
Etter litt fravær på dette forum: Med BMI på 23 er ketolysekuren ikke noe for deg.
Hvis man har BMI 30, er det ikke meningen at man skal ned i BMI på 21, men kanskje rundt 25.
Jeg foreslår deg en generell lavkarbo livsstil à la Fedon.
Er du så sikker på at du virkelig trenger vektreduksjon??
Hei. Nå er dette en veldig gammel tråd som ikke helt er gjeldende lenger.
All informasjonen har endret seg, og jeg fant sammen med Nille ut at proteinene min var problemet. Jeg kuttet ned på dem, og nå går jeg jevnt og trutt ned i vekt.
Når det gjelder BMI så skulle jeg ønske den ikke fantes. Jeg har lav BMI ja, men jeg har MASSE overvekt. Da jeg startet hadde jeg 13 kilo for mye.
Jeg har sikkert lett benbygning og lite muskler, jeg aner ikke.
Masse overflødige kilo har jeg i hvertfall.
Nå har jeg mistet 6 kilo, og har da 6-7 igjen.
MÅ man ha BMI på over 30 for å gå på ketolyse da?
Er det ikke nok med over ti kilo overflødig fett og høy fettprosent da?
Hos meg er i hvertfall ikke BMI representativt for hvor mange kilo overvekt jeg har.
Nå skal det også sies at kiloene kom fra svangerskap, og ikke langvarig feil kosthold.
Jeg har nok mistet en del muskler i løpet av svangerskapet og lagt på meg en del fett. Kanskje årsaken til det overflødige fettet også er årsaken til at BMI-målingen blir så rar?
Stemmer det ja. Det er meg på bildet, men som Nille presiserer FØR svangerskapet.
Mamma har bestemt seg for å ikke våre med på bilder nå. Litt synd for snuppa, men jeg ville ikke foreviges mer en nødvendig. Er ikke stolt av valkene mine.
syns å ha lest i en tråd her inne at folk med forskjellig kroppsvekt har forskjellig behov for vann. tror det var ziggy som la det inn. men er ikke helt sikker. her fant jeg det.
Kilo Stillesittende Gj.snittlig
60 kilo 1,72 liter 1,98 liter
65 kilo 1,86 liter 2,15 liter
70 kilo 2,01 liter 2,31 liter
75 kilo 2,15 liter 2,48 liter
80 kilo 2,29 liter 2,65 liter
85 kilo 2,44 liter 2,81 liter
90 kilo 2,58 liter 2,98 liter
95 kilo 2,72 liter 3,14 liter
100 kilo 2,87 liter 3,31 liter
105 kilo 3,01 liter 3,47 liter
110 kilo 3,15 liter 3,64 liter
115 kilo 3,30 liter 3,80 liter
120 kilo 3,44 liter 3,97 liter
125 kilo 3,58 liter 4,13 liter
130 kilo 3,73 liter 4,30 liter
135 kilo 3,87 liter 4,46 liter
140 kilo 4,01 liter 4,63 liter
Her er det vel mange som fikk seg en overraskelse. De fleste av oss har jo vent oss til at man skal drikke ca 2- 2,5 liter vann pr. dag. Poenget her er at det er behovet av væske er induviduelt alt etter hvor mye kroppsmasse man har. Derfor har en person på 135 kilo et helt annet væskebehov enn en person på 65.
Jeg bare lurer på hvor den oppfinnsomme overskriften kom fra?
Hehe. Skjønner jo at den er endret for å fikse bedre treff i søkemodusen, men det høres jo ut som om jeg bevist kutter ned på vannmengden fordi jeg ikke vil drikke mer. Hihi. Det som var tilfellet var at jeg ikke klarte drikke nok. Jeg presset meg selv til jeg gulper opp vann hele tiden og blir kvalm av det, og da kommer jeg til 1,5 liter hver dag. Drikker da ikke annet i tillegg. Hehe. Jeg er vist ikke skapt for å drikke mye vann. :-)
Ja, den var vel ikke helt heldig den der ... Jeg trodde da jeg leste overskriften at du kuttet på vannet fordi du ikke ville gå opp mer i vekt ... Og jeg innrømmer at jeg tenkte at det var skikkelig dustete.
Men så så jeg jo at det ikke var sånn det hang sammen.
Hva med å forandre til: "Jeg går opp i vekt, klarer ikke få i meg nok vann"?
Jeg kan vell ikke endre overskriften selv??
Er ikke så innmari farlig egentlig. Dette er en gammel tråd som aldeles ikke stremmer lenger. Nå rusler jeg ned i vekt.
Men jeg får ikke i meg nok vann da. Jeg klarer 1,5 liter, NOEN gamger to liter.
Men da tenker jeg på det hele tiden, presser meg til jeg er kvalm, og går å gulper utvannet magesyre hele tiden. Pluss at jeg løper på do oftere enn hva jeg trodde var teoretisk mulig. Jaja. Jeg får klare meg med 1,5 liter per dag.
Vekta går da ned, så hva er skaden da liksom? :-)
Jeg drikker så mye jeg klarer. :-D
Nei, det må moderatorene gjøre. Men er det ikke så farlig, så er det ikke så farlig ...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.