< Tilbake til oversikten

Er leggkramper vanlig på denne dietten?

Knubbelubba sa for siden:

Jeg er i 3 uke på denne dietten og nå har jeg begynt å få leggkramper, er dette vanlig? Hva kan man gjøre for å unngå dette?

Georgine sa for siden:

Leggkramper er tegn på magnesiummangel og på Ketolysekuren så anbefales det å ta tilskudd av magnesium. Har ikke lest boka til Skaldeman, men ville tatt en tur på helsekosten eller bestilt tilskudd hos www.ketolyse.no.

nettan sa for siden:

Jeg har hoppet over til skaldeman og jeg tar de ketolyse tab for de er bra. Skaldeman anbefaler også og ta tilskudd, syns jeg leste det en plass..

Brimstone sa for siden:

Jeg fikk alltid leggkramper hvis jeg ikke fikk im meg nok vann

Tusen takk for svar! Har vært på apoteket og fått magnesium og calsium tabletter. Han sa det skulle hjelpe og ja, jeg har nok drukket litt lite vann de siste dagene.

Fettfrid sa for siden:

Jeg hadde også leggkramper i starten, men nå etter 9 uker kan jeg nesten ikke huske det lengre... Det går over, jeg tok ikke noe tilskudd!

wander sa for siden:

Jeg tar tilskudd av vitaminer, de som hører til Ketolyse, men allikevel får jeg leggkramper...

Kan jeg øke dosen med magnesium?

Turi sa for siden:

Det kan og så være kalsium-mangel.

nettan sa for siden:

det er vel lit forskjellig fra person til person.kansje du skulle spurt torkil om det? han vet nok:)

Bulldog sa for siden:

Jeg trodde det var kalium?

Turi sa for siden:

Kan godt være det å, men jeg hadde kalsium og d-vitamin mangel og legen sa krampene kom av det.

Takk for svar. Nå har plagen gitt seg. Tar magnesium og calsium: )

steinar sa for siden:

her står det også litt om kramper.

• sammenheng om kramper og vanninntak

Steinar

Bee sa for siden:

Et lite tips bare: Den nye farrisen med eplesmak inneholder både megnesium, kalium og kalsium! :D

Bulldog sa for siden:

Farris generelt inneholder de mineralene :)

Bee sa for siden:

Magnesium også?

Nannah sa for siden:

jeg har vært plaga med kramper mye,nå har jeg tatt 2 magnesiumtabletter fra helsekosten hver dag i 5 mnd...ikke en krampe har jeg hatt!! :)
Selv ikke når jeg må øke medeininntaket for astmaen...noe som ofte gav meg kramper på de rareste steder før!
Har hatt for lavft kalium...men er nå stabil på det... tar hver dag ...vet ikke om det er noen sammen heng.

Veggpryd sa for siden:

Hmm.... Mine leggkramper i begynnelsen ble værre etter at jeg tok Magnesium. Så leste jeg at noen drakk vann, og krampene forsvant.

Det prøvde jeg, og jaggu forsvant krampene gitt! Har alltid vært slapp med å få i meg nok væske, og hvis jeg merker litt lugging i leggene nå, er det alltid fordi jeg har glemt å drikke vann i et par dager (ja, jeg går kun på kaffe noen ganger... :o). Da er det bare å finne fram vannflaska igjen og leggkrampene blir borte.

steinar sa for siden:

Jeg har samme erfaring ang vann,pluss at jeg pleier å få kynnere på legg kramper i det jeg får gode vektfall etter å ha stått i ro en stund

Steinar

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.