Lollypop! sa for siden:
Kanskje er det noe i veien med proteinene mine. Har lest litt på den proteintråden, men ble ikke helt klok. Hvor mange gram proteiner burde jeg spise? Jeg er 69 kilo om det har noe med saken å gjøre.
Lollypop! sa for siden:
Kanskje er det noe i veien med proteinene mine. Har lest litt på den proteintråden, men ble ikke helt klok. Hvor mange gram proteiner burde jeg spise? Jeg er 69 kilo om det har noe med saken å gjøre.
Nille sa for siden:
1 - 1.5 gram pr kilo kroppsvekt sies det. Så mellom 69 og 103 gram pr dag - alt etter hvor mye aktivitet du er i. Det er hva ernæringsfysiologen (guruen min) anbefaler. Det er delte meninger om protein inntak og jeg tror nok Torkil ligger i nedre området rundt 1 gram pr kilo kroppsvekt.
[color=purple][/color]
Hvor høy er du forresten ?
Lollypop! sa for siden:
Jeg er 171. Tror jeg i hvertfall.
Var det sist jeg sjekket i hvertfall.
Nille sa for siden:
Lurer på om ikke krppen din har funnet ut at den er lett nok jeg. Du ligger jo innen "normalen" for å si det sånn.
Hva er målet ditt da ? Hvor mye vil du veie ? Du er uansett nær målet eller hva kroppen selv mener er målet og da stanser det alltid opp ! Kroppen justerer og vekta kan variere en god del i denne perioden.....
Lollypop! sa for siden:
Jeg vil helst kvitte meg med en del av det overflødige slappe på magen og lårområdet. Tre kilo kanskje? Tipper det vil bli ca det, men ikke godt å si. Kroppen min har alltid hatt det lille ekstra liksom (men jeg har aldri jobbet så målrettet som nå for å bli kvitt dem heller), så jeg vet liksom ikke helt hva jeg bør veie. Klarer jeg 5 kilo er det ideelt, men 3 kilo er nok bra det også. Kroppen holder godt på kiloene, men med litt ekstra innsats nå så håper jeg det skal være mulig. Jeg er jo i ketose hele tiden, og flink i forhold til diett og mosjon. Håper på det beste i ukene fremover.
Jeg har bestilt boka (har jo lest den, men eier den ikke selv) nå så skal den finkjemmes i tilfelle jeg finner noen lyspærer i den.
Nille sa for siden:
Det er dessverre ikke mulig å punktslanke kroppen. Dvs. velge hvor fettet forsvinner.
[color=purple][/color]
Dess mer du forteller, dess mer overbevist blir jeg om at kroppen din har funnet sitt nivå. Den trives med det og syns det er greitt. Det nytter ikke å haste på den. Du er nødt til å gi den tid. De siste 5-6 kiloen pleier alltid å sitte som støpt. Det eneste som hjelper på mage og lår er trening, trening og atter trening. Det er ikke sikkert vekta går ned, men du blir fastere og ser iallefall slankere ut.
[color=purple][/color]
Du må iallefall ikke stresse med det. Da går det garantert seint. Stress = stresshormoner = fettlagring
Lollypop! sa for siden:
Hmm. Mulig. Men jeg er ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut.
Jeg får prøve å ta tiden til hjelp og se om ikke jeg kan overtale kroppen min til å ligge bittelitt lavere enn den opprinnelig vil da. :-)
Nille sa for siden:
Bare så det er sagt så har jeg akkurat samme problemet :p Både med antall kilo og området fettet gjerne kunne fosvinni !
Pilates har veldig god virkning !
Lollypop! sa for siden:
Jeg forventer ikke å få vaskebrettmage, men det hadde vært fint å kunne gå i bikini om sommern (eller bar mage generelt).
Jeg tørr rett og slett ikke nå. Ikke i bassenget engang. Eller på stranden.
Har nok LITT komplekser for magan ja. Jeg håper virkelig jeg kan få bort bare LITT til. Alle monner drar...
Lollypop! sa for siden:
Er Nilling det samme som vanlig ketolyse bare uten søtstoff og melkeprodukter?
Kanskje jeg burde prøve det?
Kanskje jeg ikke tåler melkeproduktene på ketolyse?
Jeg spiser ganske MYE ost...
tullann sa for siden:
bli med å nille med meg da....
Lemen sa for siden:
Ost kan være en av partystopperene ja. Har lest at Atkins anbefaler 75 g ost per dag, og det skulle være en bra pekepinne mener jeg. Er en grunn til at han har sett grensene som han har gjort. :)
Nille sa for siden:
Nope, "nilling" er Atkins by the book. Hverken mer eller mindre:
Det er min. 20 karber pr dag og det er mange ting som er tillatt på Ketolyse som IKKE er tillatt på Atkins. Bl.a. ost og fløte i mengder (kjente partystoppere), nøtter, mandler etc. De på linkene - så ser du ! Hovedclouet er å spiser RENT.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.