< Tilbake til oversikten

Alt for lite karbohydrater

tuppelura sa for siden:

Jeg har snart gått på ketolysekuren i tre uker, gått inn flere cm for det kjenner jeg på klærne, og gått ned ca 4 kg.
jeg kjøpte meg kjøkkenvekt i dag for å se hvor mange karbohydrater jeg spiser i løpet av dagen, da je har vært veldig redd for å få i meg for mange selvfølgelig.
Men så viste det seg at jeg har spist alt for få.... 8-10 karbo for dagen.
Kan det ha noe å si for kuren? heiv meg over blomkålen i kveld for å få i meg nok, for en må vel ha 15 for dagen.
Skal være veldig flink å veie og regne skikkelig på karbene framover iallefall.

Matgud sa for siden:

Samme her. Mulig jeg og spiser alt for lite! er veldig usikker. Venter på boka og stix nå da, for å se om jeg er i ketose å lese meg frem til mer:) ser det på magen at den er mindre da!

mona71 sa for siden:

Du MÅ ikke ha 15g karbo om dagen.Viktig at du IKKE overskrider 15g om dagen.Lykke til videre.

Kitt sa for siden:

På ketolyse skal man begynne med ca 15 karber om dagen. Ikke så mye mindre og ikke så mye mer, men det er ingen krise om du ligger på 10- 12 en dag og 17- 19 karber en annen dag. Svært få som går ut av ketose under 20 uansett.
Ikke stress så skrekkelig med akkurat 15, det spiller ingen rolle i det stor og hele!
Gjør så godt du kan, spis nok fett og drikke mye, så går det så bra så!:p;):D

Matgud sa for siden:

Takk :) Jeg er i ketose og har gått ned 5 kg så jeg er suuuperstolt. Skryter nesten litt av meg selv!!
Gleeeeeeeeeder meg til neste gange jeg skal veie meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.