< Tilbake til oversikten

Shit.. har ikke tenkt på dette!

tullann sa for siden:

Hva om jeg ikke går ned i det hele tatt og strever og strever... JEG SATT JO INN HORMONSPIRAL FOR 2 UKER SIDEN!!!!!!!!

Hva om den spiralen stopper hele greia. Noen som har peiling.

Altså at jeg ville gått opp UTEN diett, men at den nå fungerer som stabilisering istede???

Torkil?? Nille? Anyone??

Hormoner var jo grunnen til at jeg la på meg 20 kilo i første omgang.
jeg har dobbelsjekka med flere leger og gynekologer om denne spiralen, og den skulle visst være så å si fri for bivirkninger som gav vektøkning. Husker ikke navnet på den men det starta på L...

iiiiiiiiiiiiik... Nå fikk jeg panikk.

Hvis jeg har rett nå og dette er tilfelle. Vil da kroppen venne seg til disse hormonene etterhvert og deretter gi slipp på flesket??

lokkebiff sa for siden:

Hentet dette fra felleskatalogen om Levonova:

tullann sa for siden:

ja jeg så det, men det skulle visst være sjeldent!!!

Fanken å... jeg tar ut spiralen om ketolyse ikke fungerer pga den!

lokkebiff sa for siden:

Den står jo oppført som en hyppig bivirkning...

Tittentei sa for siden:

Jeg hadde hormonspiral for 8 år siden og bare la på meg, tok den ut og erstattet med kobber spiral og tok av igjen. Både jeg og flere jeg kjenner legger på seg av den selvom legen min ikke tror på det. MEN kjenner og folk som har den og IKKE legger på seg, men skal jo ikke se bort fra at det kan være grunnen siden du ellers er så flink:)

lokkebiff sa for siden:

Jah... Hormoner er noe DRITT!!! :mad:
Jeg har prøvd det meste, og nå i vår falt valget på kobberspiral etter årevis med utprøving av alt annet.
Jeg ble anbefalt hormonspiral av mange pga lite blødning. MEN, jeg orket ikke tanken på disse hormonelle greiene, så jeg valgte kobber. Og jeg har ikke angret et sekund!!! Jeg merker ikke at jeg har den for å si det slik, og bare tanken på at jeg ikke tilfører kroppen hormoner lenger, er GOD!! :)

heia sa for siden:

Jeg hadde også hormonspiral for noen år siden. Jeg hadde den bare i ca. 4 uker før den kom ut av seg selv.:eek: I løpet av den korte tiden jeg hadde den, la jeg iallefall på meg et par kilo i tillegg til at jeg var ganske sint og sur de ukene.

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg tror det med vektøkningen er sterkt overdrevet. Hormonmengden er ikke større i hele spiralen enn noen minipiller og hormonet frigis i løpet av fem år. Det har neppe noen ting å si for effekten av ketolysekuren.
Slapp av og nyt livet ;-)
Torkil :)

LilleRosin sa for siden:

Godt at Torkill kom å sa dette på slutten, for nå begynte jeg å bli engstelig også. Jeg har også hormonspiral, og har hatt den i noen år nå.

tullann sa for siden:

åhh.. torkil!! Det er så godt å ha deg her. det var noe i den duren gynekologen sa til meg også. Og hun var spesielt obs på hormoner til meg, siden jeg ikke tålte triodinol ( eller hva de heter) p-piller.

Men dere... da har hjerterytmen senka seg, og jeg fortsetter med godt mot. Skal uansett starte skikkelig hard kur i morgen/mandag, for å teste om det er noe kroppen rett og slett ikke tåler.

Drakk pepsi max igår, herremin.. luft sa de. Magen hadde jo rettslig opera konsert.

Lollypop! sa for siden:

Jeg har hormonspiral jeg også, men jeg går likefult ned.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.