jeg er litt i beita nå føler jeg...er pepsi max avhengig...drikker 1,5 liter mest daglig...vekten ser ut til å stagnere og det er den eneste tenkelige grunnen til at den gjør det...
må altså slutte å drikke det...vet at jeg vil få vondt i hodet og få migrene,men vekt nedgang er verdt det..
spørsmålet er : hva kan jeg drikke som erstatning? er det bare vann? liker ikke: farris,te,kaffe,saft(ikke det at jeg ville ha drukket det) men da ser jeg egentlig bare vann som en mulighet....
Jeg drakk masse brus (tab x-tra) før jeg startet på ketolyse. Nå på de siste 8 ukene har jeg til sammen drukket tre liter, den ene flaska gikk når jeg hadde venninne-spille-kort-kveld, den andre gikk dagen etter en litt hard bygdefest. Og jeg kan faktisk med hånda på hjertet sia at det har gått greit å kutte ut brusen.
Det som har hjulpet meg er å ikke nekte meg tab'en, men å si at jeg skal forsøke å ikke drikke tab. Også har jeg kjøpt en del Imsdalflasker på 7 dl. Disse fyller jeg, og har som mål å fylle en slik minst 3 ganger for dag. I tillegg, når jeg har flere flasker kan jeg alltid ha en på nattbordet, en i bilen, en på kjøkkenet osv. Og på jobb. Har alltid en flaske i umiddelbar nærhet som det bare er å fylle opp. Og mye vann motvirker hodepine, så i allefall i starten vil masse vann hjelpe deg til å slippe den, pluss å rense kroppen.
Også vil jeg anbefale London Te, som kjøpes på helsekost (life tror jeg). Den gir meg en kos avsluttning på dagen, finnes i et utall smaker, og trenger ikke nødvendigvis å tilsettes søtt.
Tror det skal gå bra for deg å kutte brusen, bare du ikke går rundt og synes synn på deg selv som må gi opp "flaska". Da er det lett å sprekke og belønne deg selv når du har vært skikkelig flink en dag eller to. Nei dette klarer du! :)
Tro meg, jeg snakker av erfaring, vann kommer til å bli GODT etter en stund. Gi det en sjanse!! Jeg hadde det som deg (med cola light), kuttet på dagen, tok hodepina som kom... Men jeg bestemte meg for at nå skal jeg drikke vann!! And so I did... Og NÅ er vann det beste jeg drikker!! Billig og bestandig tilgjengelig!! Fantastisk!! :ja:
Så jeg anbefaler deg å ikke erstatte den ene avhengigheten med en annen (fun light f.eks), men kjør på og bli STOLT etterpå!!;)
Det er et annet søtstoff i Cola Light enn i Pepsi Max, og det virker som om en god del her stagnerer av aspartam (Pepsi Max) men ikke fullt så mye av sucralose (Cola Light).
Men hursomhelst så er det vel et av to onder, altså... så som det sies her, forsøk å venn deg til vann. Putter du litt sitron og/eller mynte i det, blir det rene isteen.
Stor mugge kaldt vann. Ha oppi 2-3 skiver av lime, 2-3 skiver av sitron og noen agurkskiver. La bli godt og kaldt i kjøleskapet.
Alt.: 1
Hver gang man tar et glass fra mugga, fyller en den opp igjen. Bytt sitron/lime/agurk en gang pr dag.
Alt.: 2
Drikk opp alt og fyll opp igjen. Bytt sitron/lime/agurk en gang pr dag.
Jeg bruker Alt. 2 for å se at jeg får i meg nok vann.
På jobb har jeg en 1/2 liters flaske og et glass som tar 1/4. har sitronskive i glasset. Jeg fyller flaske/glass hver morgen og etter lunch. Det betyr at jeg får i meg 1,5 liter vann på jobb.
Hjemme har jeg en kjøleskaps karaffel som tar .....ja, var det 1 eller 1,5 liter, - det har jeg plutselig glemt :rodme: Men den er helt genial, - siden det er lufttett lokk smaker vannet alltid friskt og godt !
kjøpte meg en 4 pk her i førigårs(skrives slik?) og har 2 1/2 igjen..får meg ikke helt til å hive det ut.men JA må nok ta meg i nakke skinnet...
takk alle sammen
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.