< Tilbake til oversikten

Hva var din "ketosemiddag" i dag?

Pia sa for siden:

Her ble det en halv posjon Ziggys fløtegrøt med salami til.. Var helt tomt i skapet.. :o

tullann sa for siden:

150 gram blomkål og brokkoligrateng , 2 stk grillhamburger av svin , 10 g ketshup, ketose tablett og masse agurkvann.

Totalt 7,5 karber!

Viclin sa for siden:

Her ble det Kalkunburger med ost, hamburgerdressing og masse salat.

Lollypop! sa for siden:

150 g brokkolimos, 150 g blomkålmos med masse stekt torst og en stekt tomat til.

Tussi jenta sa for siden:

Her ble det biff og salat.

Men på den dietten her føler jeg at jeg spiser flere middager i løpet av dagen.:)

Veggpryd sa for siden:

Idag har jeg spist marinert flintstek. Den var litt salt - tror jeg skal gå for den u-marinerte neste gang. Ved siden av hadde jeg blomkål/brokkoli-mos med litt smør og fløte. Yummi. :lol:

Karin sa for siden:

I går var det svinekoteletter og broccoli. I dag blir det Torkils hakkebøff med tomatsalat.

Tussi jenta sa for siden:

I dag var det blomkål og broccoligraten med ost og bacon strødd over.

Gerd sa for siden:

Ziggys tomatsuppe.... DIGG!!!! :sikle:

Tittentei sa for siden:

Etter tips fra Gerd og litt egenkomponering ble vår middag sånn idag:

Blandet blomkål, brokkoli, aubergine, squash, løk, fløte, litt creme f i en ildfast form, la lakse filet på toppen og hadde inni ovnen i ca 40 min. mmmmm superdeilig middag. Lagde altfor mye så da holder det til lunsj imorgen og:)

hegekat sa for siden:

I dag blir det kyllingvinger med salat, agurk og tomat, rømmedressing!

Valeriana sa for siden:

I dag har jeg laget suppe med reker og grønnsaker, nam nam. :p

torun sa for siden:

Ziggylapper med kjøttdeig og masse hot krydder... Norzola og hvitost.

Pentax sa for siden:

Biff og salat! Deilig!

Nille sa for siden:

Idag blir det ovnsstekt laks med sitron og persille og creme fraiche + kremet spinat.

Linn H sa for siden:

Svinestek med blomkålmos, sjysaus, sjampinjong og ørlite surkål:D

Viclin sa for siden:

Biffbiter med selvmekka fløtesaus, champinjong, løk og paprika. Smakte som stroganoff.

hegekat sa for siden:

I dag ble det skalldyrsalat med krabbe og masse majones...mmmm

Georgine sa for siden:

Kyllingfilet med grønnsaker.

Pia sa for siden:

Stekt laksefilet med rømmesalat og sandefjordsmør :p

safran sa for siden:

Gordon Bleu med salat til.

Linn H sa for siden:

Kyllingform

Kyllingfilet, brokoli,sopp, bacon,CF, krydderost, og revet ost på toppen.....snadder!:D

Ligger som oppskrift på forumet:)

safran sa for siden:

Et stykke laks marinert med ingefær, hvitløk, chili og sitron. Salat med spinat, tomat, paprika, oliven og feta.

echs sa for siden:

Vi stekte 1 kg Entrecout med masse fett, i små biter, i smør med salt. Dette åt vi sammen med salat. Eg hadde i tillegg smørkokt blomkål, mens mann in hadde ris til :D Godt...og fett!

*Mette* sa for siden:

1 kyllingfilet, s skiver bacon, saus (seterrømme, tine meieri smør og fløte) og salat til... Hadde det samme til lunsj for jeg kom ikke på noe bedre:)

Viclin sa for siden:

1 kilo entrecote? :eek: Vi sliter med å få i oss 400 gram på deling, vi. Blir ikke det altfor mye protein, i forhold til det kroppen klarer å nyttiggjøre?

wander sa for siden:

I dag (og i går) hadde vi kyllingfileter rullet i diverse krydder, strødd med ost og gratinert i ovnen. Syyyyykt godt.

Tilbehøret var purre, paprika, champignon, blomkål og brokkoli surret sammen og kokt med litt fløte...

hegekat sa for siden:

Fårikål.....

Jippi sa for siden:

I dag hadde jeg hjemmelagede "hamburgere" med salat. Nam

*Mette* sa for siden:

I dag hadde jeg ca 250g kjøttdeig med bitte bittelitt taco krydder i, salat bestående av: salat, agurk og cherry tomater. ost og litt seterrømme.

safran sa for siden:

Jeg tok en lavkarbotortilla og la på ost og kjøttfyll med spinatsaus, de andre spiste vanlig pizza. Veldig godt!

Robyn sa for siden:

Svigermors fårikål, nam nam. :sikle:

Og restene fikk jeg med hjem, så det blir fårikål i morgen og. :D

echs sa for siden:

Hm, ja såg eg glømte noko der :) Vi åt berre halvparten, og masse av "kjøttet" var berre fett, som smelta under tillaging, så det som såg masse ut i begynnelsen var betydelig minka da vi skulle ete det. Det vi ikkje åt hadde vi i ei skål i kjøleskapet, som snack til seinere :)

Viclin sa for siden:

Ja, da skjønner jeg. Fortso liksom ikke at det var så enkelt å få i seg en kilo kjøtt, med tilbehør. :p

Toots sa for siden:

Hørtes deilig ut, noterer meg denne :)

Jeg er på dag 7 i kuren, så jeg er ikke så veldig avansert enda.
Har fremdeles nok med å veie/telle karber. :rolleyes:

I dag hadde jeg:
Pepperbiff med 80 gram dampet blomkål/brokkoli og 0.5 dl. sjysaus. :sikle:

Kanutten sa for siden:

Jeg laga tynne strimler av en stor biff. La dette i en marinade av mosa ingefær, chili, hvitløk og olje. Lot det trekke vel og lenge. Surra dette i ei jerngryte (bruker bare jerngryter :rolleyes:) Hadde ferdigsurra sopp, løk, squash, minimais, brokkoli og litt paprika oppi etterpå og lot alt få noen minutter til i gryta. SNADDER!!! Det er lurt å steke soppen først i MYE smør, for den fungerer som svamp :p og da blir det nok fett :D Er vel wok dette kalles?? :o

slave sa for siden:

200gram med kjøttdeig steket i smør
100gram agurk
100gram broccoli
5mm tykk skive med grãdost
1 stor skje med sæterrømme

spiser det nå.. mmmm. Godt etter 1.5 times trening.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.