< Tilbake til oversikten

Trening

kristweh sa for siden:

igår stod jeg og kikket på nybegynnerene på karaten og fikk så himla lyst til å begynne:eek: .har vært der før og det er tung trening.
men.....jeg er rett og slett redd for å gjøre for mye...
jeg går tur hver dag.30 min .etter anbefalingene fra torkil.sier også på videoen at man ikke skal ha kraftanstrengelser.Da kan man rett og slett "kollapse".

kjenner etter den halvtimes turen at jeg er ganske "pest"...da vet jeg ikke helt om jeg klarer 1 1/2 time på karaten.

hva er deres erfaringer?:confused: :confused:

Robyn sa for siden:

Du må rett og slett lytte til kroppen din og finne ut hva som passer for deg.

Om du blir sliten etter en halvtimes gåtur er det kanskje litt tidlig å tenke på karate, men hva med å øke intensiteten på turene dine gradvis for så å kanskje vurdere det igjen litt senere?
Om du orker kan du kanskje legge inn litt intervaller med jogging, eller rask og moderat gange. (Alt ettersom i hvilken form du er.)

kristweh sa for siden:

hva trener dere da?

Robyn sa for siden:

Jeg trener på treningssenter.

Rundt en halvtime på tredemølle eller elipsemaskin etterfulgt av ca 45 min styrke.

Torkil sa for siden:

Hei
Jeg har gul(ne)t belte i karate. Det er tung trening og det går garantert ikke mens man er på ketolysekuren. Prøv med litt tung trening først og kjenn hva som skjer. Løp opp trappene til 4. etg, da skjønner du hva jeg mener. Beina blir som bly og du blir "pumpet" og må sette deg , litt svimmel, å hvile før kroppen får gjenopprettet balansen.
Da vet du hva jeg mener med at kroppen sir ifra.
Vennlig hilsen
Torkil :D

Alfamann74 sa for siden:

Jeg sykla 5 mil fram og tilbake til jobb på ketolyse. Gikk helt fint det. Og jeg niller noe sinnsykt om dagen.

kristweh sa for siden:

ja gjorde litt taebo her igår og ble helt pest...fikk kraftig hodepine etterpå..kanskje det er noe med at jeg drakk ikke i løpet av treningen.

men skal nok fortsette med gåturene og så får se ang karaten...kanskje etter kuren?men vet jo ikke hvor lenge jeg skal holde på ...

Tussi jenta sa for siden:

Jeg satser og på rolig trening på kuren, så får heller hardtreninga komme etter kuren.

kristweh sa for siden:

var på karaten idag...gikk greit..tok det ikke helt ut ,men kjente etter hva kroppen sa..det skal jeg fortsette med! ( kanskje jeg ikke sier det imorgen når musklene er såre og vonde?)

Huldr sa for siden:

Hehe :D

Jippi sa for siden:

Jeg går minst en tur til dagen og trener kickboxing to ganger per uke. Går kjempebra det. Og er skikkelig gøy!

Large99 sa for siden:

Niller? Hva er det?

kristweh sa for siden:

det er når man spiser alla Atkins.ingen meieriprodukter og slikt...har ikke lest så mye om det selv.søk så finner du vel ut av det..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.