< Tilbake til oversikten

Tar meg rett og slett en pause jeg.

Babalotta sa for siden:

Ut av ketose altså.

Har vært her i 8 uker nå, og resultetet er nesten 4 kg i minus. Skal gå på med krum hals den 19 september, med såkallt nilling, kun rent kjøtt og grønt. Frem til da skal jeg bli frisk, har vært syk nå i vel tre uker, førkjølt, kvalm, skjelven, feber fra tid til annen og et tilfelle av skikkelig spysyke (som sant nok tok den siste kg). Nå skal vi etter planen reise til Tyrkia på onsdag, og jeg tenker at jeg skal forsøke å bli frisk før den tid. Dvs appelsinjuice og biola (som har hjulpet i alle år) og ellers ikke de helt store utskjeielsene.

Men jeg har valgt (sikkert ikke lurt) å skjeie ut den uken i Tyrkia. Kebab, rundstykker og pizza. Etter det jeg forstår er dette dumt og over hodet ikke å anbefale. Men jeg har ressonert meg frem til at jeg vil forsøke, mulig en slik uke kan gi meg den pang-starten jeg trenger for å få fart på kiloene når jeg vel er hjemme.

Gir meg deretter ukene frem til 1.desember (10 uker) for å se om ketolysekuren vil bite på kiloene mine. Dersom jeg ikke da heller går ned noe må jeg kanskje se meg om etter et annet alternativ. Men håper jeg skal få det til etter hvert her, jeg trives med maten, og har for det meste ikke hatt problemer, utover at jeg bare ikke har gått serlig ned (har mistet litt cm da, jippi!).

Men først og frems er jeg lei av å være syk, og i dag toppet det seg på jobb, måtte dra hjem, kunne ikke behandle pasienter med dryppende nese og minimum 26 nys i timen.

Men jeg kommer sterkt tilbake.

Smula sa for siden:

Jeg tror at dersom du skeier ut i Tyrkia, må du være forbredt på å starte helt fra scratch når du er hjemme igjen. Altså, sjansene for at du går opp alt du har fått ned igjen, og/eller at du må bruke dobbelt så lang tid neste gang vil være veldig store.

Men er du forbredt på det, så lykke til og god bedring!

Gerd sa for siden:

Det kan hende du har godt av en pause. :)

Men vær obs på at viss du dytter innpå hvetebakst, stivelse og frukt, kan magen gjøre opprør: luft i magen, vondt i magen og diare. Så start forsiktig i vertfall, så ikke ferien blir ødelagt av den grunn.
På min ferie spiste jeg både pizza, pommes frites og drakk juice. Magen romla mye mer, jeg fikk luft i magen (og gubben trodde jeg var råtten innvendig :o ) Ikke behagelig, nei...

God bedring i alle fall :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.