< Tilbake til oversikten

Gerd

Tittentei sa for siden:

"Jeg kjøper First Price sine, bruker de masse! lager i ildfast form med squash, aubergine, vårløk, fersk sjampinjong. Salt, pepper, dill. Smør. Av og til en fløteskvett oppi og rekeost. Stekes med lokk eller folie. Serveres med smørstekt blomkål og brokkoli som "potet". Nammis :)"

Takk for tips, kopierte det du skrev jeg i tråden min, for jeg lurer på hvor lenge du steker dette i ovnen og hvor mange grader du bruker? da steker du ingenting på forhånd? når du steiker blomkål og brokkoli, bare skjærer du de i litt små biter da og steker i smør? har ikke gjort det før jeg så må jo være sikker på det blir riktig:)

Gerd sa for siden:

Jeg steker det på ca 225 grader i 20-30 minutt, midt i ovnen. Blomkål og brokkoli steker jeg i buketter i 2-3 ss smør. Kan gjerne bli litt stekeskorpe på dei. Legger på lokk og lar de stå til fisken er ferdig. Da er de fremdeles litt harde og gode å tygge :)

Tittentei sa for siden:

Tusen takk:) da skal jeg ut og handle og prøve denne retten en av dagene:)

Gerd sa for siden:

Gjør også sånt med kyllingfileer. Ikke dill og rekeost og fløte i da, men lager sjampinjongsaus attåt.

Kan variere i det uendelige med kjøtt, fisk og kylling og diverse grønnsaker i form. Lettvint måte å lage mat på :D

Titti sa for siden:

Jeg digger også og lage middag på den måten :ja:

Tittentei sa for siden:

Da skal jeg prøve fiske retten din:) Kan jeg hive opp i litt løk, brokkoli og blomkål og? og f.eks litt creme f? så det blir litt saus?

Gerd sa for siden:

Jepp, det kan varieres i det uendelige :D Det hender jeg putter i blomkål og brokkoli i forma, og da er det "alt i ett"- form. Mindre oppvask :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.