Ikke så greit å si uten å vite mengdene og hva som er i de hjemmelagde tingene dine. Men det ser da greit ut sånn "overfladisk" sett på uten å gå det nærmere i sømmene.
Det jeg umiddelbart kan si er at jeg bruker mye flere av karboene mine på grønnsaker. Jeg spiser litt til et mpltid hver dag som har karbo uten grønnsaker (f eks brød eller omelett), og så kommer ALLE de andre karboene mine fra grønnsaker. Spiser jo litt kjøtt og fisk og slikt karbofritt i tillegg da, men karboene er grønnsaker.
Var det så lite grønnsaker da? Hun spiste jo blomkålsuppe til kvelds, og brokkoli hadde hun til middagen, og salat til lunsjen? Hun kunne nok puttet i en tomat eller noe i frokostmåltidet, men ellers syns ikke jeg det så ut som om det var for lite grønnsaker der?
Nei men hvor mye skal man spise? Jeg sitter her med ketolyseboka foran meg, har meny-forslaget oppslått. Der er det sannelig ikke mye grønnsaker, gitt. Mindre enn i hovedinnlegget, på samtlige dager i uka. Så jeg tror ikke hovedinnlegger skal måtte kutte ned på andre ting, egentlig, jeg synes det så bra ut. Men jeg er jo ikke ekspert på dette da, bare sier det jeg har lest i boka. :)
Les en gang til da. Jeg sa ikke at hun spiste for lite grønnsaker. Jeg sa at jeg spiste MYE mer...
Om hennes er "riktig" eller ikke komenterte jeg ikke. :-)
Forresten så er jeg helt enig i at karbene man spiser bør komme fra mest mulig grønnsaker, da får man jo plass til endel i dagskvoten allikevel. :)
Heller grønnsaker enn brøderstatninger og lignende.
Jepp, dessuten er det jo sunnere med grønnsaker enn med alle slags brød- og muffinserstatninger. MEN om det å spise litt brød- og muffinserstatninger gjør at man lettere klarer å overholde kuren, bør man kanskje gjøre det. Man må oppveie hva som er viktigst. Er man for streng, sprekker man kanskje. Men det må man jo kjenne på selv. :)
jeg også sitter her med ketolyseboken og det er ikke mye grønnsaker i de menyene så jeg må si meg enig med Iset. rart at det skal være så mye strengere her inne enn i boka...men men. er ikke det at jeg har problemer med å overholde kuren men har rett og slett ikke tid til å stå å steke mat på morgenen derfor har jeg laget noen veldi lavkarbo muffins slik at jeg ihvertfall får i meg frokost....alle de andre måltidene mine inneholder karb fra grønnskaker og jeg føler ikke at jeg får i meg for lite...går ikke kjempefort ned i vekt men det er heller ikke målet mitt...kroppen min regagerer veldig posetivt på lavkarbo å jeg er helt kvitt sætsuget og jojovekten....
men takk for at dere tok dere tiid til å se på menyen min...:9:):)
Gjør det som føles best for deg og din kropp. Nettie. :)
Så lenge du faktisk får i deg en del grønnsaker så synes jeg det er helt greit. Men kanskje Torkil har en annen mening, jeg vet ikke.
viss du går ned så er det ikke no prob da:)
Tenkte at viss du ikke gjikk ned jeg at du skulle heller spise mere grønnsaker..:)
Jeg skal ikke si no for jeg spiser ikke grønnsaker..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.