< Tilbake til oversikten

Det er jo faktisk bare helt UTROLIG!

Bee sa for siden:

Satt akkurat og tenkte på hvor mye jeg har gått ned på så kort tid, og det er jo bare helt fantastisk.

20 kilo på MINDRE enn 5 måneder. Er dette en vidunderkur eller hva? :D

Trixie sa for siden:

Gratulerer med vektnedgangen! :D

Tussi jenta sa for siden:

Gratulerer med kjempebra vektnedgang!!

Pia sa for siden:

Helt fantastisk! :D Gratulerer så masse!

Hva spiser du en typisk ketolysedag...? :o Går ikke så fort her nemlig...

Villemo sa for siden:

Wow! Gratulerer så utrolig mye med det flotte vekttapet. Du må være stolt!! Det er helt vanvittig ja, 20 kilo på under 5 mnd. Woo hoo!!

Jeg signerer spørsmålet ovenfor, da det går saaakte her, samtidig som jeg går opp hver gang jeg har gått ned. Helt psyko. :eek: Kroppen min skjønner jeg meg ikke på, og jeg skulle sannelig ha mye å ta av her jeg går rundt og veier 138.

Lykke til med de siste kiloene dine.

Klem Villemo :)

Bee sa for siden:

I løpet av en helt vanlig dag på ketolyse spiser jeg f.eks:

2 egg 4 skiver bacon

blandet salat med kylling og feta

1 svinekotelett, broccoli og blomkål, creme fraiche

1 lapp med ost og salami

kristweh sa for siden:

grattis !!!! det er jo kjempebra...stor motivasjon for oss andre!! 3,7 første uken på meg og har 30 igjen...så her må det bare jobbes..

tur hver dag og god mat..hva mer kan en spør etter på en slankekur?:cool:

safran sa for siden:

Fantastisk. Bøyer meg i støvet.

heia sa for siden:

Utrolig bra! Må føles fantastisk. Gratulerer:)

Robyn sa for siden:

Grattis!!! :heia:

Fantastisk kur ja, men du har jo gjort jobben selv. Flinke jenta!!! :D:D :heia: :D:D

LilleRosin sa for siden:

Gratulerer til deg! :D

Godt det er noen som føler at det er en vidunderkur. Jeg føler det ikke. Jeg har gått ned i underkant av 5 kg på 3 mnd.

Tittentei sa for siden:

Wow, gratulerer så masse, det er jo kjempebra:) og det gir meg en god motivasjon til å fortsette med denne kuren. 20 kg er mitt mål også:)

Sid2 sa for siden:

Grattiss...

kjempeflott!!!!

Jeg har nettopp landet fra syden og har en megasprekk med meg i kofferten! :eek:

Så igår var det på'n igjen og er i ketolyse i dag...hadde røket opp 1,5 kg:rolleyes:

meeeeeeeen sånn går det når en skal tulle seg til...og jeg hadde såååååå vondt i magen den uken...oppblåst og fæl!

Er utrolig mye bedre i form når jeg er på kur altså!

Men det og sånne resultat som ditt gjør jo at en blir kjempegira! ;)

Lykke til videre!
Klem Sid

Sid2 sa for siden:

FNIS FNIS....

Mente at jeg er i KETOSE!!!

feriemodus ennå visst! hehe

nettan sa for siden:

grattis:) dette fortjente du:)
godt jobbet!!! stå på med de sisste:)

slankesmurfen sa for siden:

Gratulerer med fantastisk vekttap! Jeg har sååå lyst at dette skal være en vidunderkur for meg også, men er så redd for at jeg ikke havner i den kategorien.
Kan du si noe om hvor mye du gikk ned i begynnelsen, uke for uke og når platåene evt. kom?

Siljevanilje sa for siden:

grattis Bee =) det er et kjempe flott vektnedgangsresultat,

og er desverre er det ikke forunt alle, ingen vektnedgang er lik for folk er forskjellig. det har selvfølgelig med den maten vi inntar, samt så ligger det enormt mye i kroppen vår, hvordan stoffskifte fungerer, kjemi i kroppen, om vi er "litt" syke, medisiner vi tar.om vi er veldig stressa, hvor fort kroppen venner seg til "ny" mat osv.

sånn de aller fleste av dere som synes det går tregt, må bare smøre dere med tålmodighet. det er det majoriteten her inne må gjøre.

et vekttap på 0,5-1 kg i uken er faktisk normalt. og så si alle får platåer.

tålmodighet og vilje veien å gå. :_punk:

Bee sa for siden:

Tusen, tusen takk allesammen!! :klem:

Nå husker jeg ikke akkurat hvordan det var da, men kan ta det jeg kommer på.

Første uka gikk jeg ned 3 kg, og etter 1 mnd hadde jeg gått ned 7.
Sto stille ganske lenge deretter. 2 uker sånn ca før det bevegde seg igjen. Etter 2,5 mnd hadde jeg vel gått ned 11.

Men i det siste har det rast nedover føler jeg. Og det tror jeg kun skyldes at jeg har holdt meg unna kunstig søtning og bare spist ren mat. Har ikke skeia ut med sukkerfrie godter eller barer i det hele tatt den siste mnd.

tullann sa for siden:

Men du BEE... jeg ble så imponert av deg at jeg tenkte som så: lese journalen hennes og lage det hun spiser. Men du har ikke skrevet opp hv du spiste jo. buhhuuuuuuu..... Kan du ikke skrive ned noen HELE dagsmenyer da. Det hadde vært til stor hjelp.

prøver å lese journalen til de fleste som har gått ned mye, men finnes stort sett dagbøker uten matjournal.

Viclin sa for siden:

Oi, så flott! Deilig når det går så raskt. Hvordan er huden din blitt etterpå? Mye løs hud?

Med mitt tempo vil jeg vel nå målet mitt på 20 kilo i mai neste år. Jeg har til nå brukt 10 uker på 3 kilo.

tullann sa for siden:

Går ned i samma tempo som meg du da. det er godt vi er flere som ikke RAAAAAAAAAAAASER ned. tihii....

( men håper på å rase før eller siden):D :D ;)

Aline sa for siden:

Tullann: Du kan jo sjekke ut lokkebiff metoden, eller såkalt Nilling :)
Om du ikke føler deg bedre på det, så kanskje det er lurt å øke bittelitt på karbene? kun 5 pr dag eller noe :)

:klem:

tullann sa for siden:

lokkebiff metoden??? Hva er det??

Georgine sa for siden:

Helt fantastisk innsats :heia: :heia:

Nille sa for siden:

Lokkebiff metoden er bare kjøtt og fett (dvs. sånn ca. Skaldeman ekstreme) og er ikke akkurat noe vi bør anbefale her på forumet.
[color=purple][/color]
Uansett hva slags filosofi en velger bør en spise fullverdige måltider med både fett, proteiner og antioksidanter/grønnsaker. Slik at man får i seg de næringsstoffene kroppen trenger. Hvordan man velger å fordele matgruppene, dvs. hvor mye av hver, er noe man må vinne ut ved prøv/feil metoden. Noen tåler mer grønnsaker enn andre, - og noen tåler mer protein eller mer fett enn andre. Balansen er det bare en selv som kan finne ut av
[color=#800080][/color]
:)
[color=purple][/color]

tullann sa for siden:

ok.. Bare kjøtt og fett hadde jeg nok ikke klart uansett! ÆSJ!!!

Bee sa for siden:

Tusen takk! :D

Angående dagsmenyer, så føler jeg at jeg har lista opp hva jeg spiser i løpet av en dag tusen ganger, så det gidder jeg ikke nå altså.

Mitt råd er i stedet: Spis NOK og spis rent. Kutt ut kunstig søtning og la karbohydratene komme i form av grønnsaker.

Ang løs hud, så har jeg ikke sett noe til det. :D

Torkil sa for siden:

Så flott. Du må ha fulgt ketolysekuren??? uten mye " slinger i valsen".
Gratrulerer.
Tar man ekstremvarianten av kostindusert ketose, risikerer man økning i kolesterol og de øvrige blodfetter. Da bør man i hvert tilfelle måle disse kanskje en gang i måneden eller annen hver måned.
Ketolysekuren krever varierte grønnsaker/blandet salat hver dag i tillegg til ketolysetablettene for å unngå dette. Selentabletten har f.eks. en svært sterk antioksidativ sammensetning som beskytter mot negative effekter av kolesterol og annet fett.

Det hadde vært spennende med vitenskaplige studier på Skaldemannkuren- kanskje den er helt OK? men jeg tror ikke vi vet det pr i dag? Det bekymrer meg litt at Skaldemann i sin bok på første side, nederst fraskriver seg ethvert ansvar for kuren.

vennlig Hilsen
Torkil :)

Tittentei sa for siden:

Hva er ekstremvarianten av kostindusert ketose? hvordan spiser man da? Jeg har ikke bestilt noen tabletter så det burde jeg kanskje gjøre? men vet jo ikke om jeg er på ekstrem varianten heller da.... Hm nå må den boken komme.

Nille sa for siden:

Ekstremvarianten er kjøtt og fett og lite/ingen grønnsaker.

Men den aller mest eksteme og aller farligste er dietter som er lavkarbo/lavfett OG lavkalori. Dvs. 0-20 karber pr dag samtidig som man spiser lite fett og ingen grønnsaker. Visst tar man av - men kiloene kommer alltid på igjen fordi man med et slikt kosthold ødelegger både muskelmasse og forbrenning. Man blir rett og slett underernært. En god venninde av meg besvimte til stadighet, mistet hår og tennene løsnet. Mannen hennes kjørte henne til legevakten hvor det ble konstatert uttørring og underernæring. Derfor har jeg lest en del om dette den siste uka. Dette er ikke tråden for å utdype dette. Mulig jeg skriver mer om det et annet sted.

Vi er strenge med å IKKE anbefale slikt her på sidene da det er både usundt og lisvfarlig.

Bee sa for siden:

Jeg har til opplysning spist MASSE grønnsaker. Ellers hadde jeg nok blitt rimelig lei ganske så fort. Ikke hadde jeg tort ekstremvarianten heller.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.