hei, jeg har gått på ketolyse kuren siden ca 5. august. Har gått ned i underkant av 7 kg. Kjempefornøyd. Men så er det det at når jeg trener (bruker pulsbelte) så har jeg mye høyere puls enn jeg hadde før jeg begynte på ketolysekuren. Noen som har en god forklaring på dette?
Har ikke noe svar til deg, for jeg vet ikke. Men er spent på hva du får til svar, for jeg syns pulsen min ligger veldig høyt når jeg trener.
Nå sjekket ikke jeg pulsen mens jeg trente før jeg gikk i ketose så jeg har jo ikke noe å sammenlikne med.
Men nå er jeg kjapt oppe i rundt 160 uten å føle at jeg trener veldig hardt. Svetter jo og blir sliten, men pusten henger godt med.
Hm..har det ikke noe med det da at kroppen må bruke mye mere krefter enn før fordi musklene får ikke karbohyderater som de trenger for å jobbe når man trener... Jeg klarer nesten ikke å gå oppoverbakker lengre pga av at jeg ikke spiser karbo..og det er visst helt vanlig her inne...så regner med det er derfor at pulsen vil øke fordi man må slite litt mer enn før.
Jeg spiser litt grønnsaker (blomkål/paprika/tomat) en stund før trening. Synes det hjelper litt.
Er i ganske god form, eller jeg var i ganske god form til jeg startet med ketolyse.
Trapper og bakker er no herk for tiden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.