< Tilbake til oversikten

Kosemat for søtmomser på ketolyse ?

Lollypop! sa for siden:

Hva kan man spise "lovlig" på Ketolyse?

*Store sukkerfrie IFA
*Lightbrus
*Baconcrisp
*Gele fra Confecta

Og???????

safran sa for siden:

Cavaliersjokoladene?
Atkinsbarene. Decadence er knallgod som sjokolade, og så blir man veldig mett også.

Photobscura sa for siden:

Her kommer slemme gledesdreperen og vil minne om to ting;)
*Om du spiser ting som er søtet med maltitol, så er det veldig vanlig å reagere med oppblåst mage/diaré. Men begrenser man mengden, så går det ofte greit.
*Om du har hatt en slags avhengighet til søtsaker før, så vil et forbruk av kunstig søtet, og såkalt "lovlig" godteri gi akkurat den samme effekten. Man vil med andre ord bytte ut en avhengihet med en annen. Så alt med moderasjon!
Bare noen tips på veien :)

Lemen sa for siden:

Hva med å endre overskriften, så en vet hva som tråden handler om? (da blir det letter å lete den frem senere også.) :)

Kan tilføye:

• Litt bringebær med kremfløte

Det er et lurt poeng! Alltid lettere med et trådnavn som sier noe hva tråden skal handle om:)
Jeg kan endre den, BTW. Men nå er jeg straks i vei på lavkarbotreff, weee!

Men kan også tilføye NØTTER!! Beste snacksen;)

Starry Eyes sa for siden:

I :hearts: Heistad Sjokoladepudding med kremfløte - yay!

Lollypop! sa for siden:

Jeg aner ikke hvordan man endrer overskriften. Men gjør gjerne det noen andre som vet hvordan.
Alt er snakk i moderasjon her. Noen drops, et par ruter sjokolade.
Ikke hele plata liksom. Hvilken sjokolade er det det er snakk om over her?
Hvor får man kjøpt den?
Atkinsbarene har etter hva jeg kan se ganske mye karbo!?

Lollypop! sa for siden:

Hva med sukkerfrie mentos?
Det står: Karbo 83,5 g, hvorav sukkerarter 0 g, og sukkeralkoholer 82 g.
Vil det si at det kan regnes som 1,5 g karbo da?

safran sa for siden:

Cavaliersjokoladen kjøpte jeg på helsekost. Og Atkinsbarene kan du trekke sukkeralkoholene fra, sånn at det blir 2 karber pr bar.

Robyn sa for siden:

Riktig. :)

Det har kommet en ny type med sitron/lime smak, og den er bare nydelig.
Klarer aldri stoppe før esken er tom, men dessverre ender jeg da på toalettet resten av kvelden. :rolleyes:

Hørte forresten i helgen en påstand om at sukkererstatninger man fikk en lakserende effekt av ikke er kreftfremkallende mens de man kan proppe i seg av uten magevondt er det. Noen som vet om det stemmer?

Jeg er glad i Werthers dropsene, sukkerfri variant selvsagt.
Og den mørke Cavalier sjokoladen. Elsker kokesjokolade og denne smaker helt likt.
Cloetta har kommet med sukkerfri sjokolade. Den mørke syns jeg er for mørk og bitter mens melkesjokoladen er god. Men den har et høyt innhold av karber (tror det er ca 14 pr 100g).

Atkins barene har stort sett 1,5-2 g karbo pr. stk, så de skal ikke være ille. I allefall ikke de jeg har vært borti.

Lollypop! sa for siden:

Herlig!! Da skal jeg begynne å se etter sukkeralkoholer.
Jeg er av den typen som klarer å stoppe etter bare 4-5 drops, heldigvis.
Jeg klarer meg uten også, men det VIL jeg ikke. Det er så godt med noe søtt. Så noen mentos kommer det nok til å bli. 4-5 stk på lørdager f.eks.
Det skal bli bra. Skal se om jeg finner den sjokoladen også. :-)

Iset sa for siden:

Lakris-mentosen er nesten vanedannende! Noe såå godt!! Wërthers-dropsene er også nydelige. Er det Cremosa-et-eller-annet de heter? Finnes som kremete jordbær og cappucino også. Sukkerfri.

Tussi jenta sa for siden:

Jeg koser meg med en atkins bar hver lørdag, og nyter hver minste lille bit.
Skal jeg på kino blir det nok en liten pose baconsnacks.

Ellers pleier jeg og være flink. Bringebær med fløte er skikkelig nam og.

Lollypop! sa for siden:

Og de ostechipsene er jo lovlige. Kjempegode!

safran sa for siden:

Hvilke?

Iset sa for siden:

De ligger på kakeforumet her inne, og så har jeg også lagt dem i lavkarbo-oppskriftstråden på FP, mener jeg å huske.

Lollypop! sa for siden:

Altså hjemmelagede

Duh... de fikk jeg ikke til, jeg har prøvd to ganger, og de BLIR ikke sprø!

Når det gjelder sjokolade, så hold dere unna Sukkerfritt sine, de er så oversøta at det nesten er til å spy av. Og så er det forvirrende, for de har bare maltitol i seg, men i karbohydratmengden er det ikke trukket fra sukkeralkoholer.
Jeg tåler maltitol sånn passelig, men av sukkerfrittsjokoladen ble jeg sittende på do seriøst hele, absolutt hele kvelden! Sambo kunne høre magen min "snakke" fra stua til soverommet!

Lollypop! sa for siden:

Dersom ostechipsene ikke blir sprøe så er de ikke stekt lenge nok.
Stek dem litt lenger. Og la dem hvile etter steking. Ikke oppå hverandre.

Husker ikke her og nå hvor lenge jeg hadde demi ovnen, men til de boblet, som Iset skrev i oppskrifta. Så la jeg dem på rist.
Ikke for det, de var jo gode da også:D

Bee sa for siden:

De sukkerfire mentosene inneholder forresten sorbitol, som ikke er et tillatt søtstoff på ketolyse.

wander sa for siden:

Jeg prøvde det også, jeg... Men, da smakte de brent ost, det var i hvert fall ikke noe godt.

Jeg får de gjerne til å bli sprø, men de blåser seg ikke opp. Jeg fikk det til første gangen, men ikke siden...

Men, godt er det uansett. :D

Lollypop! sa for siden:

De kan stekes bittelitt til etter at de bobler. Til de begynner å bli bittelitt brune i kantene liksom. Prøv deg frem. Smaker de svidd så er det for lenge.
Hvilken ost brukte du foresten?
Norvegia er bra.

wander sa for siden:

Tror jeg har brukt Synnøve Finden... og så har jeg prøvd Edamer...

Smula sa for siden:

Jepp, sukkerfrie ting med sorbitol og xylitol skal man styre langt unna.

Lollypop! sa for siden:

Hvorfor skal man styre unna det?

tullann sa for siden:

Noe sånt som at det blir omdanna til sukker i kroppen eller noe......

Synes å huske!!

Ganske sikker på at det var Norvegia. Men jeg synes de er mye de samme de norske gulostene. Bortsett fra Jarlsberg -det er kongen av guloster:D

Bee sa for siden:

Sorbitol og xylitol er søtstoff som er snille mot tennene dine, men de påvirker likevel blodsukkernivået ditt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.