< Tilbake til oversikten

Dere som er nått målet. Hvordan har det gått med stabiliseringen?

Trolla sa for siden:

Hvordan gjore dere det?. har det fungert?. Gikk dere opp mye i stabiliseringen?.
Begynner å nærme meg nå.:D
Og håper virkelig stabiliseringen ikke blir et problem , ejg er så fornøyd med meg selv nå.
Synes det står litt lite egentlig om denne fasen i Boken.

Nille sa for siden:

Mange går opp 2-3 kilo når man går over til vedlikehold. Så stabiliserer vekten seg. Det må man ta i betrakning når man går over på vedlikehold. Det lønner seg å prøve ut hva man tåler/ikke tåler før man kommer så langt. Bl.a. hva en tåler av karber og forskjellige matvarer. Da går det mye bedre etterpå !

auroraborealis sa for siden:

Jeg gikk ned 35 kg på ketolysekuren, gikk opp 4-5 kg etter endt kur og har holdt meg der i 1,5 år nå.

Torkil sa for siden:

Hei
35 kilo :eek: flott! og veldig flott at du holder vekten!!!!
.
Gikk ned 29 kilo, gikk opp 2 kilo og holdt det 1-2 år,så snek vekten seg opp 6 kilo som nå er tatt med ketolysekuren på nytt, og så har jeg notert meg hvor det gikk galt. Det er noe som skjer gradvis (for meg)
en baguette her og en pølse i brød der, og så kommer søtsug og behov for mere raske karbohydrater snikende i løpet av noen måneder. Jeg merket ikke denne forandring, men kan etterpå se det var det som hendte :o Lavkarbo for ever - og for alle de gode smakene.

Vennlig Hilsen
Torkil

Trolla sa for siden:

Jeg hadde jo tenkt å gå over til mer lavkarboholdigt kosthold, men det er liksom i selve overgangen fra ketolyse til å gå over på sånn ca Fedon kosthold. Jeg er redd for å legge på meg igjen. Bare 2 kilo igjen nå så har jeg gått ned 20 kilo :o), Har fått operert vekk løsfleskmagen og føler meg bedre en noengang.:o)

Torkil sa for siden:

Hei
Gratulerer med ditt flotte resultat. Jeg opplever at mange forbauses over hvor lett det er å gå over til lavkarbo etter ketolysekuren. De er blitt vant til grønnsaker eller blandet salat til middagen og blandet salat med kjøtt til lunsj. Når man da kan ta litt frukt til kvelds og for øvrig spise mindre fett enn på ketolysekuren føler mange det rett og slett blir enkelt.
Men jeg har forståelse for din frykt.
Vennlig Hilsen
Torkil:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.