< Tilbake til oversikten

Uff, jeg gruer meg til veiedag i morgen.

Lollypop! sa for siden:

Da er det veiedag her i huset, og jeg bare vet at jeg har gått opp.
Jeg snek meg på vekta på søndag, og da hadde jeg gått opp 700 gram!!!
Offisiell veiing er altså i morgen. Får se hva dommen blir da. Men jeg kjenner på meg at det ikke blir heeelt bra.
Og så jeg som har vært så flink!!!

Nille sa for siden:

Du får ta det som det kommer !
Mye kan skje på et par-tre dager vet du !

Men OM du har gått opp, - tror jeg det kan være lurt å vurdere "kosematen" din. Det er dessverre mulig at du er en av dem som ikke tåler så mye kunstig søstoff. Det er (som det ble sagt i kosemat tråden din) å bytte en avhengighet med en annen.

Lollypop! sa for siden:

Men jeg har jo ikke startet på den enda. Jeg legger vel ikke på meg av å tenke på det vel?
Det eneste jeg har "kost meg med" siden jeg startet på Ketolyse er en liten bit (altså en liten tygge) nystekte coocies hos en venninne, litt baconcrisp og litt av confectageleen for noen uker siden...

Nille sa for siden:

JEG gjør det !:p

Men, sorry - jeg forsto det slik at du spiste en del. My mistake ! :rodme:

Vent nå til i morgen. Du har vært kjempeflink med maten når du ikke har spist søtstoff iallefall. Hele veien må en jo vurdere hva en tåler/ikke tåler.Om en har spist for mye/for lite. Om du har tatt av noe (uansett hvor lite/mye) så fortsetter du som før. Har du ikke tatt av noe an du vurdere litt. Har du lagt på deg bør det nok vurderes mer nøye.

Men ta nå ikke sorgene på forskudd !

nettan sa for siden:

kjenner den følelsen... jeg måtte kutte ut all rømme og fløte desverre... men men..men når jeg er ferdig såååå skal jeg kose meg med rømme og andre tilbehør:)
Du har jo ikke så mye og ta av(men det har jeg:( ) så dette klare du:D

Lollypop! sa for siden:

Det går bra Nille. Kanskje er det nok å tenke tanken.
Jeg har jo "planlagt" litt kos på lørdager så. Ikke så mye da, men kanskje en halv atkinsbar eller noen sukkerfrie mentos/IFA. Det er altså SMÅ mengder det er snakk om. Jeg syns bare det smaker så godt, og det er deilig å ha noe å glede seg til. :-)

Jeg vet at jeg har gått opp. Jeg går jo ikke ned 700 g på tre dager. 600 g på to dager. Jeg veide meg i går også (i håp om at søndagen var feil. Hehe) og da var det ned 100 gram. Altså fremdeles 600 gram over det jeg var forrige onsdag. Snufs. :,-(

Det eneste som jeg kan tenke meg er at litt for mange av karboene mine ble brukt på brød (ca halvparten) den dagen jeg eksprimenterte med oppskrifter på brødbaking. Og så var det en dag jeg ikke spiste opp kvota mi. Hadde planlagt en skalldyrsalat til kvelds for å fylle kvota, men jeg la meg uten å tenke noe mer på den. Lå på 11 karber den dagen.

OG, kanskje en ting til. Jeg har hormonspiral, og det har resultert i ikkeno mens i det hele tatt. Noen ganger en liten halvrosa ting på papiret, men ikke noe blødning liksom. Og det hadde jeg for noen dager siden. Kanskje går jeg opp litt i den perioden hvor jeg egentlig skulle hatt mens???
Har hørt at noen her inne veier mer i mensuka (eller om det bvar rett før eller rett etter kanskje???)...

Lollypop! sa for siden:

Det er foresten kjempekjekt å ha dere damer til å motivere seg når det går galt. :,-)

safran sa for siden:

Bare sånn til opplysning; Jeg veide meg søndag og ble skuffet. Så veide jeg meg mandag, og da var jeg 500g mindre. Så det kan svinge fra dag til dag.

Lollypop! sa for siden:

G..! som jeg håper det! Gleder meg ikke akkurat til å veie i morgen nei. :-)

Photobscura sa for siden:

Vekta kan variere med opp til tre kg pr dag!!! Fra morgen til kveld altså.
Men, rett før du skal ha mensen, og også under mensen så samler kroppen vann. Da er det ikke rart om man veier litt mer. Så ta alle veiinger i denne perioden med en stor klype salt!
Og det er heller ikke uvanlig at kroppen svinger litt i starten.
Ikke glem at noe av poenget med lavkarbo er at kroppen skal finne fram til akkurat SIN idealvekt!

I tillegg til å veie seg kan det være lurt å måle seg, for man kan gå ned i cm selv om ikke nåle på vekta rikker seg. Det har litt å gjøre med at man faktisk kan bygge litt muskelmasse fordi man spiser mer protein.

Lollypop! sa for siden:

Jeg har jo som forklart ikke mens, men det kan hende jeg samler litt vann osv i kroppen i den perioden det skulle vært mens alikavell. ?
Veiingen i dag var ikke SÅ ille som jeg harr fryktet.
Det var opp, men bare 100 gram.
Håper det bare var mensperiode eller noe slikt, og at jeg fortsetter ned neste uke.

Lollypop! sa for siden:

Måle gjør jeg foresten ikke.
Det blir bare til at jeg strammer målebåndet mer og mer i lengsel etter fremgang. Hehe. jeg klarer rett og slett ikke å måle likt hver gang.
Men jeg kjøpte med et belte ganske tidlig etter at jeg begyndte på kuren, og det kjøpte jeg slik at det passer på ytterste hakk. Nå er jeg på TREDJE ytterste hakk. Altså to hull inn på noen uker.
Det er ikke så langt mellom hullene, men jeg ser da at det er fremgang.
Det funker mye bedre for meg enn målebåndet. Jey!!!

Photobscura sa for siden:

Jeg er nøye på målebåndet, og det blir likt hver gang (altså på samme dag da, kontrollmåler maange ganger:)). Men det viktigste er at man finner noe som funker. Grattis masse med to hull på beltet:heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.