Har lest litt om dette nå, og synes det er på tide at jeg tar meg selv i nakken for å få til dette. jeg har drømt så lenge nå og lever bare en gang, siden jeg er i min beste alder, SKAL jeg få til dette. Det er rett og slett ikke noe å være lat på. Lat kan man være andre steder.
SÅH.... jeg vil prøve ei uke( mulig lengere) for å sjekke om jeg ikke tåler enkelte ting.
Jeg skal:
Drikke 2-3 liter vann hver dag
så lite melkeprodukter som mulig
rent kjøtt , fisk
ikke noen form for søtstoff.
Var det noe mere da tro?
Uka etter skal jeg prøve meg med mere melkeprodukter, men fortsatt ingen søtstoff. Tåler jeg det skal jeg legge til litt søtstoff den tredje uka.
Da har jeg sikkert kommet fram til noe fornuftig i slutten av september, og vet hvordan min kropp fungerer.
Så ta sats og bli med meg da. Trenger noen å motiveres med! For dette blir hardt.
( undrer på om jeg kan spise den brokkoli og blomkål gratengen fra landlord?)
Jeg vil jeg vil :) Tenkte akkurat på det tidligere idag...etter å ha gått opp 700gram :eek:
Men kan vi ikke spise grønnsaker ? Hadde i utgangspunktet tenkt å kutte ut kunstig søtstoffer bare, men siden jeg egentlig ikke tåler melkeprodukter så godt hadde det vært en ide å slenge seg på en uke med deg :)
Søndag er dagen. Da sier vi det. Lørdag er jeg hjemme alene mens hele familien er på 50 års dag, så da skal jeg kose meg bittelitt med ketose taco og månedens siste pepsi max.
Supert tullan. Nesten så jeg gleder meg litt :rolleyes: Nå er det bare å sette seg i tenkeboksen og finne en litt annerledes meny....
Noen forslag fra dere alle der ute ?!?
Joda, om dere skal "Nille" :p - så skal dere spise grønnsaker. Mimimun 20 karber pr dag og mesteparten skal komme fra grønnsaker !
[color=purple][/color]
jeg blir med..har falt litt av lasset i det siste....har ikke hatt noe særlig med matlyst og spist alt for lite mat....huff...må ta me sjøl i nakken å gå på me ny giv.....
Jeg kan godt slenge meg på da!
Jeg vurderer også en uke til med det, det gjorde underverker sist. Men jeg er ikke klar for det enda, for det skjer så mange andre ting, at jeg kommer til å falle av lasset dersom jeg begynner med det nå.
Så den tjuende, da! Flere som slenger seg på! Og ekstra kolt at det er midt i uka. Er så lei av at jeg alltid skal begynne med ting på mandager:p
spiser ingen barer og har gitt opp pepsi max (uæææææ...)
så jeg niller vel da?
har så litt problem med hva jeg skal ha på ziggi lappene når jeg ikke kan ha ost?( har ikke spist det siden torsdag)
Hei !
Lurte på om jeg skulle prøve en uke med "nilling" jeg og. Har gått på Skaldemanns og eller lavkarbo i snart 5 uker. Tok av 3 kg de første 2 ukene og har stått stille :mad: Vet at det er normalt, men spiser endel oste-nøtte muffins og bla ziggylapper ( og mandler og nøtter).
Skal ikke ned mer enn ca 3 kg til... Så jeg tror jeg henger meg med:)
Er ikke så flink å planlegge men skal iallefall skrive inn hva jeg har spist.
Lurte på en ting, fibberrik er vel ikke tillatt på nilleuken
Det er vel ikke fiberrik lov:confused: :confused: Hvis jeg har forstått dette rett..
For å fortelle hva jeg spiser i renseuka (som er lettere å fatte hva er for omverdenen, enn "nilling":p) er: fisk og grønnsaker. (Jeg spiser nemlig egentlig ikke kjøtt, jeg da, så det vil ellers også inkludere rent kjøtt for andre.) Så drikker jeg veldig mye vann, minimalt med kaffe, det eneste jeg bruker av meieriprodukter er smør, ingenting annet. Vet at det er lov med litt fløte, rømme og ost i Atkins induksjon, men jeg dropper det altså da.
Jeg fikk en full utrenskning, og følte meg totalt fysisk jomfruelig etter to uker på dette! Men jeg nøyer meg med en uke nå, og kanskje en eller to gjentagelser i året.
Et godt råd er å fokusere på hva du skal spise, ikke på hva du ikke kan spise.
Skal prøve å holde meg unna meieriprodukter jeg og, men det er værst med ost:eek: Hvordan få i seg nok fett uten ost.. Olje og smør ja men er det nok da. Også er det så godt "a maule" på!
Er jo lite fett i kylling og skinke, må prøve å bruke mer bacon og kjøttdeig:rolleyes: :rolleyes: Det vil jo hjelpe.. Er jo litt fett i egg og..
Da er jeg igang. Første dag var søndag - uten cola light/pepsi max og Atkins barer - og hodepinen er allerede dundrende på plass :eek: Var usikker på dette med meierismør så jeg droppet det første dagen. Også usikker på fiberkli..Jeg inkluderte fetaost siden det er geitost. Håper det er greit?!
Dette spiste jeg dag 1
eggerøre (laget med vann i mikro)
bacon (stekt i ovnen)
ovnsbakte sjampignon med litt olje
kokt skinke rullet i salatblader
Salat (salat, agurk, gul paprika, purre, vårløk, avocado, fetaost, stekt svinekotelett i biter, tørkede urter)
Resten av en svinekotelett
vann, vann.... bonaqua
På vekta idag var jeg gått ned 500 av de 700 gr jeg hadde lagt på meg. Bruker dagens vekt som utgangspunkt for "nilling-resultatet"
Nå er jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere andre :)
Kjør på med meierismør! Det har ikke samme problemet som andre meierprodukter, med melkesukker og sånn. Tror jeg. (Men meierismør er rent fett, dermed så er det faktisk lurt å bruke det framfor oljer o.l.)
Oooog! Grattis da! Halv kg ned, hellige jul, det er jo kjempebra:heia:
takk photobscura :D ..og da blir det mer meierismør- synes det gir maten litt mer smak også. Lurer litt på om jeg ikke fikk i meg for lite fett igår ? (føles helt sprøtt å si det når man er på diett :) )
Hva tror du om feta...føles bedre på magen enn annen ost, men jeg vet ikke når jeg skal prøve å rense systemet?
Det finnes flere typer, og den feteste får du kjøpt på innvandrebutikker. Arla og de butikkvariantene er det nok mindre fett i.
Om du klarer deg uten en ukes tid, så er det sikkert best for godt resulatat, men skal du spise ost, så ikke spis så mye, og hold deg til de feteste sortene;) Det er nå midt råd!
Egentlig ikke nei... med mindre de er uten kusntige tilsetningsstoffer og lite karber. Det er ikke "ren" mat om det er tilsatt masse E'er og "stabilosatorer". Er det rene pølser skal de kun inneholde kjøtt, fett og krydder.
:) Hei dere :)
Jeg vil gjerne være med dere å " nille " Jeg går på Atkins... har jeg trodd ihvertfall da ;) Har nok ikke vært flink nok til å telle karbohydrater.... og kanskje spist litt for lite mat....
Har veldig lyst til å rase litt ned i vekt. Det gir så deilig motivasjon til å fortsette. Har jo en vei å gå. Fint med venner her inne som kan motivere å støtte....
:) Kjempefint Bikinifin - sleng deg på ! Kan trøste deg med at det føles bedre bare etter et par dager :) Let etter den andre tråden som er om hva vi skal spise (husker ikke helt navnet...)Flere av oss skriver matliste der.
Sålangt idag har ikke cola light monsteret våknet :D
Photobscura- har ikke tenkt på innvandrerbutikkene når det gjelder Feta- god ide! Takk :) Har brukt litt av Arla sin disse dagenen. Magen føles bra og mindre oppblåst enn når jeg spiser annen ost. Spiste feta i starten på Atkins. Raste ikke akkurat ned i vekt (0.8 kg pr uke). Kan feta ha bidradd der tro?...men drakk maaasse pepsi max da :o
Tyvveide meg igjen idag ( ja jeg vet - ikke bra) og hadde gått ned 300 gram til :p vet at jeg kan ha gått opp igjen imorgen men nyter følelsen likevel :D :D
Torun-unnskyld jeg glemte deg i farten :o Flott at du slenger deg på også :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.