Hvordan legger dere inn ting som lages utfra oppskrifter her inne eller fra boka? Som pizzabunnen, fiberrik, pannekakene osv? Finner ikke engang orginale fiberrik der inne.
Ellers forstår jeg, så lenge jeg finner den aktuelle matvaren, en blir kluss når jeg skal legge inn sauser, brød og slikt.
Fiberrik-brød finner du som "Klibrød, med hvetekli". Det er ikke noe problem å legge inn egne oppskrifter slik som sauser eller bakst.
1 Først må du opprette en ny oppskrift og gi den riktig navn, for eksempel pannekaker.
2 Så kan du legge inn de ulike ingrediensene i riktig mengde
3 Nå kan du lagre. Men husk at før du kan lagre en oppskrift må du ha laget en mappe på harddisken hvor du kan lagre oppskriftene. Du kan ikke lagre direkte i Mat på data programmet.
4 Neste gang du trenger oppskriften må du hente den opp fra harddisken (Trykk på hente-ikonet) Deretter kan du sette den inn sammen med de andre matvarene du spiser.
Jeg er ikke alltid så god til å forklare, men jeg håper du skjønte litt mer nå. Er det mer du lurer på så bare spør!
Men siden du sier jeg kan spørre mer ;)
Når jeg trykker på "sett sammen kosthold" for å lage en oversikt over dagen eller uka. Da får jeg bare lagt inn èn ingrediens eller matvare pr måltid. Og det er ikke ofte jeg kun spiser minimais eller rømme. Hvordan utvider jeg måltidet? Eller må jeg først lage et måltid som jeg lagrer, også legge det inn?
Okei, plutselig forsto jeg, må altså legge inn maten først under registrere rett, og så kan man legge det inn i ukemenyen. Tror dette kommer til å ta aaalt for mye av tiden min om jeg skal få det til siden jeg så og si aldri spiser det samme. Tilbake til å telle karber på gamlemåten og føre opp på mobilen tror jeg. :)
Jeg liker ikke så godt den funksjonen hvor du kan sette sammen ulike måltider til dagsmeny eller ukemeny, synes den er tungvindt å bruke.
Jeg synes det er mye lettere å registrere alt jeg spiser i løpet av en dag inn i et skjema. Da ser jeg hva jeg får i meg i løpet av en hel dag. Jeg registrer hva jeg har spist etter hvert måltid, men lagrer i samme skjema, slik at jeg bare har et skjema for hver dag. Skjønner du hva jeg mener? Dette fungerer veldig greit for meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.