Jeg har p-stav. Har hatt lite, og regelmessig mens bestandig, og staven har vært inne i to år nå. For tre mnd siden startet jeg på ketolysekuren. Etter det blør jeg som en gris, mye og lenge. Først gikk det fire uker mellom mens, så tre, og nå gikk det 15 dager fra første dag i første mens til neste gang jeg fikk mens, (hurra, 9 dager uten mens).
Har det med ketolysen å gjøre? Påvirker det fruktbarheten? Altså kan p-staven slutte å virke? Noe jeg kan gjøre? Kan det være kroppen som er lei av hormoner?
kroppen må desverre venne seg til det nye kostholdet som du har innført- dette medfører at hormonene vil stabilisere seg, i praksis at lengre mens, mer blod, mer smerter, forskjellig symptomer på forskjellige personer.
det viktige er å huske på at det kun er en fase. det går over.
du kan tenke det på som at du tilfører kroppen hormoner i form av p staven. og før du når du ikke spiste så bra som gjør nå, så gikk det i den vanlige tralten, men når du gir kroppen det den egentlig trenger. så har kroppen det så bra at at nesten alt i kroppen kommer i balanse inkl. hormonene.. og da øvedøver kroppens sine hormoner over p stavaen sin og resultatet blir lengre mens og mer blod i en periode.
men du kan jo tenke over det andre som skjer med kroppen, eks mindre hormonelle forandring ifht humør, mer stabilt utenom syklusen og, renere hud iforbindelse med mens. og andre eksempler.
litt vanskelig å forklare. håper du forstår hva jeg mener. hvis ikke ikke, hyl ut så skal jeg prøve på ny.
Jeg forstår, men det er ikke helt slik her, iallfall ikke det med huden. Nå har jeg kviser over alt, jeg som ikke har hatt hudormer før en gang. Tyter ut prikker på de underligste steder, men det overlever jeg.
Men det jeg er redd for: funker ikke p-staven lengre??? Jeg kan ikke bli gravid (medisinsk), og klarer ikke tanken på å bli gravid for så å måtte gjennomgå abort(er). Hjelp?? Da m jeg kutte ketolyse, for den risken kan jeg ikke leve med.
Tror dette er vanlig å oppleve. Jeg har også hatt omganger med kviser i starten og når jeg har gått virkelig lavt på karbene. Etter to uker med såkalt nilling (bare ren mat, i mitt tilfelle bare fisk og grønnsaker, og ingen meierprodukter bortsett fra smør), så ble jeg ganske kvisete, selv om jeg, som deg har hatt babyhud hele livet. Hadde også helt koko mens, og under "nillinga" ble den svart :eek:. Alt dette er utrensning, kroppen må bli kvitt all dritten den har samlet opp, og hormonene må stabilisere seg. Deilig når ting legger seg litt på plass. Mensen min er nå, bortsett fra en liten periode med litt matrot, helt klokkeklar, huden min er igjen barnerumpemyk, og den ekstreme svettelukta jeg opplevde under renseperioden ga seg. Det svarte blodet fikk jeg forklart som gammelt blod som hadde samlet seg opp under et liv med menstruasjoner. Ugh....
Så det med mensen ER en bivirkning assa? Startet med kuren på søndag, allerede mandag kom det bittelitt brunt blod, og innen 3 dager blødde jeg masse, altså som en vanlig menstruasjon. Men jeg er midt på et p-pillebrett, og skal egentlig ikke ha mensen før om to uker....! Dette er veldig rart, det har aldri skjedd før, og jeg har gått på p-piller i 4 år. Ble redd jeg!
Guri. Godt at jeg leste denne tråden, for jeg hadde tenkt å bestille time til gynekolog. Jeg har nemlig vært litt redd fordi jeg har fått endring i blødningsmønsteret jeg har hatt siden jeg var tretten. Og så er det bare normalt. Puh!
Mange tråder om dette emnet gitt :p
hvis jeg er på vei inn i ketose rett etter jeg har tatt p-sprøyta så småblør jeg helt til jeg skal ta ny sprøyte eller til jeg er ute av ketose. Jeg som er vant til å IKKE ha mensen :rolleyes:
Jeje, er på 6. dagen i menstruasjonen nå og det ser ikke ut til å ville ta noen ende.
Her er det "full fart" ;)
Håper inderlig den er ferdig til lørdag da jeg skal i bryllup og ha på fiiiin-klær :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.