< Tilbake til oversikten

Lang tid ut av ketose?

Murmeline sa for siden:

Hvor lang tid tar det fra man begynner å spise karber til man er ute av ketose og det slår ut på stixen? Da tenker jeg først og fremst hvis man har spist litt feil ved ett uhell f.eks. Går man da rett ut av ketose øyeblikkelig og kan se det på stixen med en gang, eller tar det noen timer?

Alfamann74 sa for siden:

Som regel tar det 48 timer eller mer før du har brukt opp karbohydratlagrene dine. Ikke stirr deg blind på Ketostix. Er ikke alltid at de funkerer. Det viktigste målet er magemålet.

Viclin sa for siden:

Ser du får svar på noe annet enn spørsmålet ditt.

Jeg var på fjelltur i sommer og klarte ikke gå mer i ketose, så jeg stappa innpå med noen kjeks for å komme meg ut av ketosen. Det gikk ikke mer enn en halvtime/times tid før bena var mye lettere og jeg kjente på kroppen at jeg ikke var i ketose lengre. Da testet jeg ikke med stix, men jeg kjente at ketosen var borte.

Så for meg tok det ikke lenger tid, men det er vel kanskje forskjellig fra person til person?

Gerd sa for siden:

Det er forskjellig fra person til person, og avhengig av hvor mye karber det gjelder. Men fortsett den vante "tralten" så går det seg til.. Spist er spist :)

Lindabtn sa for siden:

jeg detter ut med en gang.... det fikk jeg erfare i går :(

Murmeline sa for siden:

Det er bare ett av de spørsmålene som dukker opp, har ikke spist noe galt hehe. Men litt greit å vite at man kan gå ut av ketose på relativt kort tid hvis man trenger det. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.