Sugarpill sa for siden:
Dere kan få si hva dere vil om denne dietten, men den er iallefall effektiv.:)
Sugarpill sa for siden:
Dere kan få si hva dere vil om denne dietten, men den er iallefall effektiv.:)
Georgine sa for siden:
Gratulere så mye med ett fantastisk resultat :heia: :heia:
nystolen sa for siden:
Er det lov å spørre hva kimkins er
Evnt. en tråd hvor det er beskrevet.
Og ....gratulerer med flott resultat.
Sugarpill sa for siden:
Takk! Kimkins er lavkarbo- under 20 karber om dagen, men også lavfett, hvilket vil si at den ligger temmelig lavt i kalorier også- kanskje litt som Eurodiett.
BiB sa for siden:
Dette er så utrolig artig å lese - vet du har jobbet for dette :)
:heia: :heia: :heia: :heia: :heia:
nystolen sa for siden:
Trodde ikke lavkarbo og lavkcal gikk ihop jeg ?
Hvor finer jeg info om kimkins ?
nystolen sa for siden:
Har du mulighet til å fortele meg hva du spise i løpet av en normal dag ?
Tussi jenta sa for siden:
Gratulerer med utrolig bra vekttap!
Har lest litt om kimkims og du må da ha en stålvilje for jeg hadde ikke klart og ha det så strengt med mat.
Sugarpill sa for siden:
Det finnes lite info på nett om Kimkins, bortsett fra på hjemmesiden, men det er en betalingstjeneste. Noen sier at lavkarbo og lavkalori ikke går sammen, men da ville ikke f.eks. eurodiett funket.
Det har gått veldig mye i karbonadedeig, laks, egg og grønnsaker.
Sugarpill sa for siden:
Takk! Jeg har visst utviklet stålvilje, siden jeg har sluttet å røyke i samme periode.:D
BiB sa for siden:
:ja:
Huldr sa for siden:
Så deilig! Gratulerer! :heia:
xtra sa for siden:
Så flink du er!
Jeg har også sluttet å røyke (5 uker nå) og er veldig stolt av det, men jeg har ikke gått ned over 10 kilo samtidig.
Gratulerer!
Nille sa for siden:
Grattis med flott resultat !
Og ikke misnt GODT JOBBA ! Jeg vet hvordan du har slitt for dette. Og du fortjener hvert gram.
Og til dere andre - JODA, lavkarbo og lavfett kan funke fint det. Det er sammensetningen av maten her som er viktig for at det skal funke. South Beach er lavfett som Kimkins.
Det er Atkins og Ketolyse spesielt son ikke funker med lavfett - på grunn av DEN sammensetningen av maten.
Ikke lett å forklare uten å gå i detaljer - og det tar altfor lang tid. Dessverre er både Kimkins og South Beach betalingsdietter på nett. Men for de som ikke trives med høyfett og takler et noe strengere regime - er de begge gode alternativ.
:D
Nille sa for siden:
Grattis med flott resultat !
Og ikke misnt GODT JOBBA ! Jeg vet hvordan du har slitt for dette. Og du fortjener hvert gram.
Og til dere andre - JODA, lavkarbo og lavfett kan funke fint det. Det er sammensetningen av maten her som er viktig for at det skal funke. South Beach er lavfett som Kimkins.
Det er Atkins og Ketolyse spesielt son ikke funker med lavfett - på grunn av DEN sammensetningen av maten.
Ikke lett å forklare uten å gå i detaljer - og det tar altfor lang tid. Dessverre er både Kimkins og South Beach betalingsdietter på nett. Men for de som ikke trives med høyfett og takler et noe strengere regime - er de begge gode alternativ.
Som tidligere sagt: DET FNNES INGEN FASIT
:D
Nille sa for siden:
Jeg fikk en ide jeg - når jeg leste Zens innlegg
Som tidligere nevnt ute på forumet, så har jeg tapt kampen mot hormonene . Etter to år og skapet fullt av helsekostmidler mot overgangslader har jeg startet med østrogen. Akk ja. Etter 1 1/2 mnd på Livial får jeg endelig sove om nettene uten å våkne i en pøl av svette. Jeg kan jobbe en helt dag uten å bli satt ut av hetetokter hver time. Deilig ! Men medaljen har en bakside. Det betyr 5 kilo OPP. Og med alle mine kunnskaper om lavkarbo kosthold og triksing og miksing på alle måter - må jeg bare innse at kampen mot hormonene egentlig er tapt. Jeg har klart å stanse vektøkningen, - men kiloene som har kommet på sitter som spikra.
Så nå har jeg tenkt å bruke kroppen min til et lite eksperiment. Zen har fortalt litt om sitt nye liv på Kimkins. Det er en lavkarbo/lavfett retning sm minne litt om South Beach - men litt mindre karber - OG Atkins, men lavfett.
Kort sagt dreier det seg om å telle alle karber 100%. Man kan spise så mye protein en ønsker fra Kimkins liste. (Ganske likt Atkins, men bare av magre kjøttyper). 0-20 karber pr dag, uten fratrekk av fiber eller sukkeralkoholer (her kommer Fitday til nytte igjen). Like mye grønnsaker som på Atkins, men etter Kimkins liste (mye kortere enn Atkins). Minimalt med fett (det blir ikke lett nei). Ingen alkohol eller lavkarboprodukter.
I praksis betyr dette Atkins slik jeg gjorde det for over 25 år siden. Men lavfett og litt annen måltidssammensetning. Minimalt med karber og kun ren mat.
Om jeg i det hele tatt kommer til å klare å følge dette en hel dag vil jo vise seg. Å ikke spise fett kjenner jeg hele kroppen min protesterer mot. Har ikke noe problem med å spise ren mat uten søtstoff etc. men ....
Jaja.... jeg stiller min kropp til disposisjon for dette førsøket. Kan ikke love at jeg klarer å fullføre, men forsøke skal jeg iallefall !
Startvekt er 71 kg - målet er 66 kg (min vedikeholdsvekt). Det er bare 5 kg men de sitter søren meg som spikra !
Kimkins konto (US dollars 59 ettellerannet/tilsvarendende 300 ettellerannet norske kroner) er åpnet på www.kimkins.com - ticker er laget og intro skrevet. Den klarte jeg å legge inn x-antall ganger og det finnes inge sletteknapp i det forumet....
Starter mandag (i dag er det for seint - etter 1/2 flaske hvitvin ... bl.a. og morgendagens middag inneholder FLØTE). (Hadde jeg ikke drukket den vinen hadde jeg sikkert ikke gjort dette i det hele tatt idag)
Skal prøve å rapportere i verdenen min en gang i uka :D
Kanutten sa for siden:
Oversett til norsk alt du spiser da :D og legg ved meny :rolleyes:
Nena sa for siden:
Gratulerer Zen :klem: - dette var flott lesning! Og så oppå røykeslutt da...
Masse lykke til Nille - synes du er tøff som prøver deg på dette :klem:
Sugarpill sa for siden:
Så spennende, Nille! :) Men du, ikke la deg skremme (men gjerne provosere) av damene på forumet på Kimkins.com som går ekstremt lavt i kalorier. Jeg tror de er i mindretall, men de av oss som spiser litt flere kalorier ikke sier noe. Du kommer vel til å sette dem grundig på plass.:D
Sugarpill sa for siden:
Takk Nena! :klem:
Nille sa for siden:
:ja: Det står jo klart og tydelig at en skal passe på kaloeriene, men IKKE ligge for lavt. Men der - som her - vil det jo alltid være noen som går til den ytterste grensen. Det er disse som enten faller av eller ikke klarer å vedlikeholde vekten etterpå fordi de har vennet kroppen til et lavt energiinntak. Tror jeg skal trø litt stille i dørene der inne. Men lese skal jeg ! Og det skal mye til å skremme meg da :p
Jeg skal i første omgang gi det en måned. Med min kropp er jeg heldig om jeg tar av et par tre kilo. Jeg trener også 2-3 ganger pr uke OG unner meg noen SPA behandlinger under veis.
MANDAG er dagen !
LilleRosin sa for siden:
Gratulerer med flott vekttap!! :)
Bikinifin sa for siden:
Gratulerer så mye Zen og lykke til Nille ;-) Jeg startet på Atkins Induksjon for en uke siden og har gått ned 3 kilo !!!! Hurra ;-)
lillejill sa for siden:
hvordan diett er dette :rolleyes:
Tuppen sa for siden:
det er bare å glemme dette.....
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14685&highlight=kimkins
forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=331134&highlight=kimkims#post331134 innlegg nr 2972, side 4
les her du- så forstår du bedre...
Sugarpill sa for siden:
Kimkins er ikke en perfekt diett. Og man kan tilpasse den sitt indivduelle behov, ikke bare høre på alle andre. Jeg kjører fortsatt et Kimkins-lignende opplegg, (riktignok avbrutt av bulimiske anfalle) og har ikke merket noen bivirkninger.
Det finnes mange måter å gjøre Kimkins på. Jeg valgte en "sane" versjon, synd at ingen av "skrekkemseplnene" for anti-kimkins har gjort det.
Mitt store vekttap skyldes mye vann. Ikke alle kan vente et slikt resultat.
Kimkins er ikke en dårlig diett. Bare synd at all anti-kimkinspropagandanen ødelgger for det som er utgankspunktet for en ok diett.
Jeg spiser mer fett enn Kikmikins anbefaler, og det fungerer utmerket for meg.
Det har vært kontrosversielle epioder, blant annet om Kimmer selv er en fake, men dietten er faktisk så ille. Jeg savner en mer nyansert debatt.
Tuppen sa for siden:
hvordan spiser du? altså hvordan ser en dagsmeny ut for deg?
Sugarpill sa for siden:
Det var varøt en dek konstrovesielt i meda om Kikins-dietten .Mye er skrekkshistorier, som vi kan vunne nok av når vi utførsker Atins- dietten også.
Kim kiins extreme, som det har vært fokusert på i media, er skadelig. Men en mer foruftig tilnæmringen til dietten, som jeg utforsket, er ikke så forskjellig fra blant annet Eurodiett.
Kimkins er, bottom linem igen dårlig diett om man modiserer den litt.
Og det er et veldig godt alteraivt ilå dem som har fått nok av for mye fett på andre dietter.
Nille sa for siden:
Jeg kjenner (pesonlig) for mange som har vært involvert i Kimkins saken som går i det amerikanske rettsvesenet nå til å kunne være det miste positiv til dietten. Bl.a Christin som har vært Kimmers "poster child".
Jeg har sett og hørt om bivirkningene på nært hold. Jeg har sett hva Heidi Diaz (aka. Kimmer) svarer folk som spør.
Jeg har studert dietten NØYE. Helt til jeg ble ekskludert fra forumet. Og den er like sunn som anoreksi - og gir de samme resultatene - om du følger den slik Kimmer utgangspunktet prediker. Etter at hun ble "rettsforfulgt" har hun endret dietten igjen. Det hjelper svært lite. Det er nå i basis Atkins - det er derfor Kimmer kaller det KimKINS.
At den funker betyr jo slett ikke at den er sunn. Det funker å lavære å spise også........
Kanutten sa for siden:
Mener å erindre at noe ved kimkins bivirkninger var håravfall....
Jeg kjører ketolyse og mister mye hår... er jeg kanskje for ekstrem i min ketolyse da???? At det blir ala kimkins?
Nille sa for siden:
Håravfall er ikke unormalt når man slanker seg. Uansett måte. Det er ikke noe som fremkalles av ketosen. Det som er spesielt med Kimkins er at det ikke stopper. Det - i tillegg til alle de andre bivirkningene som dukker opp etter en måned og to og tre er det verdt å være obs på ! Ketolysekuren er laget på grunnlag av forskning og av en lege. Kimkins er "funnet opp" av en svindler som bare ville tjene penger - en person uten kunnskap om kosthold i det hele tatt. Den eneste legen hun klarte å knytte til seg var en som hadde kjøpt "degreen" sin på postordre. Og han forsvant brått da rettsvesenet banka på :D
sma sa for siden:
Håper virkelig at folk holder seg unna dette svineriet! :mad:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.