Hva kan jeg bruke som erstattning for tyggis? Det inneholder jo en haug med karber oppdaga jeg. Og jeg som pleide å tygge en pakke for dagen. Det høye karbnivået gjelder for drops som fishermans friend, frisk, doc osv.
Noen ideer? :) Orker ikke å drasse rundt på vademecum flaska :P
Det er iallfall over 90 karber pr. 100 g i flere tyggiser, men extra er som regel litt over 60 karber pr. 100. Det er nok sorbitol som har skylda tror jeg, men så er det vel også det som gir den friske smaken.
Nå er dette næringsinnholdet (quoten) oppdatert 06-06-2007 som det står nederst. Posene er muligens produsert før oppdateringen ? Jeg regner 3,3 karber pr pose.
Det er uansett ikke klokt å spise en hel pose på en gang vel ? :snill:
Du trekker alltid fra sukkeralkoholene, så blir det ikke så mange karber allikevel. Antall sukkeralkoholer i gram står alltid oppgitt på posene. Enkelt og greit.
kanskje jeg er litt vel hyper her nå men .... det er sorbitol i tannkrem min og i sb12 som er for dårligånde.... bør jeg styre unna...svelger ikke asså!?!?!:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.