< Tilbake til oversikten

Porsjonskontroll

Spirea sa for siden:

For det dèt som er mitt problem. Jeg kan sikkert spise nesten riktig (har litt trøbbel med proteindelen, for jeg er veggis), men jeg spiser så MYE.... og det er vanskelig å legge av seg den vanen.

Jeg elsker bønner, både hjemmekokte og på boks. Er kjempeglad i linser, Fiberrik, egg og cottage cheese. Men jeg er så SULTEN.....

Og hva gjør jeg da? Det er vel ikke likegyldig hvor mye man spiser heller?

Nå har jeg sikkert gått glipp av mye, men jeg skjønner jeg trenger hjelp. Jeg trenger helt enkelt å vite om det er ok å spise en hel boks røde kidneybønner med pepper til lunsj eller om det ikke hjelper det grann å spise lure karber.

Desilusjonert og sulten... det er det jeg er :confused:

Trolljenta sa for siden:

Spiser du ikke egg og fisk heller?

Og er du helt sikker på at du er sulten og at ikke det er psykiske "cravings"?

Passer du på å spise fett til alle måltider?

Du kan spise en porsjon bønner pr dag, en porsjon er på 1.5 dl ifølge det jeg lærte på fedon-kurs.
Dropper du C-måltidet kan du sikkert ta enda en porsjon.

Georgine sa for siden:

Jeg er og av den sulte typen og mine middagstallerkner har ofte topp :o

Når det er sagt så prøver jeg å gjennomføre at jeg drikker ett stort glass vann om jeg er sulten, ihvertfall mellom måltidene, så venter jeg 5 minutter. Ofte viser det seg at jeg var tørst isteden sulten.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.