Den siste uka har jeg ikke spist så riktig. Alt for lite tenker jeg. men de forrige 3 ukene prøvde jeg alt jeg har lest. Som feks:
Frokost:
Te, vann, 2 egg stekt eller av ommelett. 4 remser bacon, 30 g gul paprika, 30 g agurk, issalat, 1 ss cocosa
Lunsj: mest salat med issalat, 30 g agurk, 50 g paprika, 20 g løk, fetaost, skinke/kylling eller egg. Litt rømme ( 30-50 g)og pepper på toppen.
middag: 150 g kjøtt eller fisk. rømme til fisk, champingnon saus til kjøtt. 100 g brokkoli, 50-100 g blomkål
Kvelds: rester av middag, eller noe enkelt som ziggylapper, eller salat.
Drikker mye te, vann , pepsi max ( fy skam), tar alle tablettene. Trener ikke mye fordi kroppen rett og slett ikke klarer.
Steker det meste i rapsolje eller meierismør. Smør i grønnsakene også. 2 ss cocosa til sammen.
Jepp... det var da altså min matvane nå til dags!
Vil gjerne ha konkrete svar , ikke svar som les boka. For den er faktisk NILEST utallige ganger nå, og jeg føler jo at jeg gjør det som står der. ( jeg er ikke imot boka som noen tror, men jeg synes det er greit med noe konkret når jeg ike får til dette selv)
De 4 kiloene: Vet at det er bare vann og karbo som er tappa. Flesket er her det. Hadde gått ned i cm, men tilbake til det samme igjen.
Virker nesten som badevekta mi har streika og ikke vil rikke seg. Før når jeg veide meg var det jo ofte forskjell på et par 100 gram eller noe. men de siste 3 ukene har vekta vist: 76,3 og ikke noe annet enn komma 3.
De andre kiloene for av etter utallige ganger på do den første uka!
Første post her i tråden?
Der står det ikke hvor mye av alt. Issalat... Hvor mye da?
...med skinke/kyllong eller egg. Hvor mange da?
Kvelds: rester, ziggylapper eller salat. Hvilken av de, og hvor mye?
At jeg vet nøyaktig er viktig fordi hva du spiser til kvelds skal regnes sammen med hva annet du spise akkurat den dagen. Man regner ikke hvert måltid isolert.
Skriv inn 2-3 dager med alle gramregningene og alle detaljer.
Mener ikke å pirke altså, men jeg må ha det for å kunne svare annet enn "les i boka". :-)
Te, vann, 2 egg stekt eller av ommelett. 4 remser bacon, 30 g gul paprika, 30 g agurk, issalat(veier ikke), 1 ss cocosa
Lunsj: mest salat med issalat( ikke mye så veier ikke ca 30 g), 30 g agurk, 50 g paprika, 20 g løk, fetaost, skinke/kylling (50-100 g)eller egg( 2 egg). Litt rømme ( 30-50 g)og pepper på toppen.
middag: 150 g kjøtt eller fisk. rømme til fisk, champingnon saus til kjøtt. 100 g brokkoli, 50-100 g blomkål
Kvelds: rester av middag, eller noe enkelt som ziggylapper, eller salat.
Holder på å regne nå. Er all paprikaen her gul?
Hva består soppsausen av?
Hvor mye karbo som er i hver ziggylapp varierer på str, men jeg kan ta utgangspunkt i 0,5. Greit det.
Ok. Karbonivået er ca greit. En tanke lite.
Men, du spiser for lite grønnsaker, og alt for lite fett.
Du havner på under 100 g fett, det bør ca dobbles.
Spis mer mengder grønnsaker. Bytt ut noen av karboene dine med grønnsaker, og øk gjerne totalen litt. Du lå på 14 g karbo.
Men her har jeg gjettet litt noen steder siden ikke alt var helt nøyaktig.
Mer enn 14 blir det uansett ikke. Det er litt lite.
Du kan med fordel havne på 17-20 karbo.
Og det skal da selvsagt komme fra grønnsaker.
Neste steg er at kostholdet er alt for ensidig.
Det må varieres mye mer. Spis litt forskjellige ting, ikke det samme hver dag. Og i hvertfall ikke det samme flere ganger per dag.
hei, jeg stod bom stille i nesten tre uker og så kuttet jeg ut alt kunstig søtstoff (drikker kun litt pepsimax) og går 45 minutter hver dag og merket endring med en gang. Har gått ned 2 kg den siste uka (etter at jeg begynte med dette) Det fungerer for meg... kanskje det fungerer for deg?
Ja så var det søtstoff ja. Det tenkte jeg å si, men glemte det...
Selv må jeg innrømme at jeg drikker litt pepsi max, men jeg tåler det heldigvis. Ikke alle gjør det.
Jeg har ikke journal, men jeg legger inn aøt på mat på data.
Har satt opp plan for hele uka. Den tar jeg utgangspunkt i, men så har jeg sortert rettene på anntall karber slik at jeg enkelt kan bytte til en annen rett dersom jeg ikke har lyst på akkurat det akkurat da liksom.
Jeg setter de opp slik at alle måltidene har minst 50 g fett, og at jeg ligger på 16-17-18 karber hver dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.