Hvis jeg forstår ordet ditt "kosedag" dithen at du har lyst til å spise "hva som helst" den dagen - så ville jeg ikke valgt en ketosebasert kur - som atkins eller ketolyse. Det er ingen vits.
Jeg har sitti og lest litt nå og skjønt det slik at jeg kun er i ketose i den første fasen:confused: Og det kan jeg fint klare...bare sånn for å få en start....uff, jeg driver med herbalife nå..og er IKKE imponert for å si det slik..og i dag gikk det opp for meg..nei..livet er for kort for å ikke spise mat...ikke går jeg ned spes hurtig heller..og da kan jeg heller prøve dette synes no jeg... hadde jeg gått ned fort hadde det på en måte vært verdt det...
Hei . Jeg har vært her i ca 5 dager nå, og smygtittet på vekta i dag. Har tatt av 1,8 kilo. Da har jeg vært kjempestreng med meg selv, og ikke noe rødvin el. slikt til fredagskosen, men allikevel taco. Kuttet bare ut skjell og lefse. Jeg tror ikke en slik kosedag vil fungere uansett. Du skal jo endre livsstil med disse diettene her, og da funker det vel dårlig med en dag hvor kroppen blir pumpet full med karbohydrater igjen. Jeg tror du burde finne deg noen gode oppskrifter i lavkarbo og heller ha kosedag med andre ting enn mat ?!
Om du med kosedag mener en dag hvor du unner deg litt ekstra så går det fint, forutsatt at det lille ekstra er lavkarbo! Det finnes mange oppskrifter her inne som er kjempegode. Alt fra muffins til kaker og fromasjer.
Om du med kosedag mener "vanlig" mat full av sukker og hvetemel så vil ikke det fungere.
Det krever en vilje til å endre sine matvaner og forståelse på at man må forsake endel ting man er glad i av mat. Til gjengjeld så lærer du å lage ny, smakfull og særdeles sunn mat som inneholder lite karbohydrater.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.