< Tilbake til oversikten

Hva er fordelen med søtstoff i pulverkonsistens?

Lollypop! sa for siden:

Det er jo så mye karbo i det. Hvorfor kan man ikke bare bruke flytende?
ER det noen ting man bare kan bruke pulver til?

Nille sa for siden:

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. MYE karber ?? OK, hvis du ser på 100 gram og ser at det er 98 karber, så ser jeg hva du mener. En helt vanlig feiltolkning/feiloppfatning.

Man må ikke glemme at 1ts Splenda eller Natreen har samme søtningsstyrke som 1 ts sukker. Men 1 ts Splenda eller Natreen veier kun 0.5 gram, - 1 ts sukker veier 5 gram. Det er en viss forskjell der !

100 gram Splenda / Natreen tilsvarer samme søtmengde som 1 kg sukker !

Da ble det ikke så mye karber allikevel ?

Jeg bruker så lite søtstoff at det uansett ikke betyr store karbemengden. Jeg har også flytende natreen i skapet, men bruke det skjelden/aldri fordi jeg liker pulveret bedre. Lettere å porsjonere også syns jeg. Det er vel smak og behag !

Distrea sa for siden:

Har ikke peiling på flytene jeg. Sier dere at det er mindre karbo i flytene kontra suketter og pulver?

Lollypop! sa for siden:

e jeg vet at forbruker er mindre nille. Men f eks i en kopp te vil jeg ha en ts sukker. Altså en ts pulver. Som er 0,5 gram. Drikker jeg da to kopper te så er det nesten ti g karbo det. Jeg syns det er MYE!!!!

Distrea: Flytende har mindre enn 1 gram karbo per 100 gram...

Kanutten sa for siden:

Det blir 1 gr; 0.5 + 0.5 = 1.0 gr

Lollypop! sa for siden:

Hehe. Som sagt, jeg er litt borte i dag. Mente 1 hel karbo.
Tror jeg skal hoppe i seng nå. Like så godt det. Hehe. :-)

Lollypop! sa for siden:

Blir viktigere når man skal ha større mengder da. F eks ti gram pulver Som er 100 gram sukker. Ikke så ofte da, men du skjønner poenget.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.