Bokens tema handler om det gode og onde i alle mennesker. Lyse og mørke sider i oss. Og som mange av hans andre bøker eller nesten alle; Det å våge å tørre å følge våre følelser og drømmer.
Den ytre ramme er en liten plass kalt Viscos. En fremmed, mystisk mann ankommer og han har med seg mange gullbarrer og "en skygge"...mener noen. Hvorfor har han med gullbarrer? Hvem er han? Er det djevelen som det lenge har vært snakket om som skal komme? Eller er det en mann som leter etter noe som betyr uendelig mye for ham? Er menneskene i landsbyen gode eller onde?
Det er en verdidebattbok ...En stor bok igjen. Spennende og underfundig.
Jeg leser myyye...og de jeg omtaler har jeg selvfølgelig lest:)
Slukte alle bøkene av Paulo Coelho jeg kom over i løpet av noen uker i våres.(Kjører tog om morgenen..:D - lest mye studiestoff også på toget jeg:D Må nytte tiden skjønner du, også er jeg veldig glad i å lese) Nå skal jeg kjøpe den som er om ham selv. Visstnok nettopp kommet ut.
Jeg har lest de jeg nevnte, men ikke de du har skrevet om..:)
Aner ikke når 5. fjell ble skrevet... 70 tallet kansje?
Jeg likte den. :)
Hva synes du om ved elven piedra? (jeg skrev min mening i den andre tåden...)
Nå har jeg også lest denne boken!
Absolutt en verdidebattbok! Et perfekt etisk dillemma som får frem alle sider ved mennesket.
(Jeg leste den samme dag som jeg repeterte etiske teorier til eksamen, og fant igjen alle tenkemåtene i hvordan menneskene i boken rettferdiggjorde sit standpunkt! Spennende!)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.