< Tilbake til oversikten

Syk - hva gjør jeg

Tittentei sa for siden:

Er i ketose, men ble syk i natt med omgangssyken:mad: er skikkelig kvalm og dårlig enda og har absolutt IKKE lyst på mat, hva gjør jeg???? Jeg vil ikke ut av ketose, er kommet så godt igang..... Er det noe lurt jeg kan spise, for å redde karbo inntaket mitt idag???? Setter stor pris på svar, for er litt fortvilet nå, siden alt har gått så bra og er så dumt hvis dette skal ødelegge.

Gerd sa for siden:

Er selv ikke i form i dag, og derfor spist veeeldig lite.

Prøv å drikke mye, og spis så lavkarbo du kan/orker. Jeg har fått i meg litt salt i form av litt fleskesvor for å døyve kvalmen... Skal prøve meg på litt salat etterpå

Og du ramler nok ikke ut av ketose om du får i deg for lite karber...

God bedring da..:)

Ciss sa for siden:

Du kommer jo ikke ut av ketose om du ikke spiser noen ting. Det er først når du tilfører så mye karbohydrater at kroppen henter sin energi derfra fremfor fra fett at du kommer ut av ketose.

Tittentei sa for siden:

Tusen takk begge to:) og god bedring til deg også Gerd:)

Babalotta sa for siden:

Jeg hadde nettopp en slik runde med spysyke på toppen av en forkjølelse som ikke ville slippe taket. Måler ikke med stix, men tror ikke jeg mista ketosen. Spiste lite, men sørga for å ete like mye fett, karber og proteiner i forhold til hverandre som til vanlig, bare at det ble mye mindre av alt. Er tilbake i ete-modus nå, med en kg mindre en før jeg ble syk. Regner med at det kan komme på igjen siden det ikke inngikk i vanlig slanking. God bedring!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.