matfreaken sa for siden:
Kan man spise yoplait yoghurt på Ketolyse kuren? Savner en frokost som er rask og ikke minner om middag:) Hva med yoghurt naturell, og hvor mye bær kan man spise?
matfreaken sa for siden:
Kan man spise yoplait yoghurt på Ketolyse kuren? Savner en frokost som er rask og ikke minner om middag:) Hva med yoghurt naturell, og hvor mye bær kan man spise?
Nille sa for siden:
Du kan spise yoghurt naturell, men du må telle karbene.
Du kan ikke spise ferdig youghurt med bær/frukt
Du kan spise usukrede bær også, men må telle karbene.
Det begrenser inntaket !
Futuruna sa for siden:
Yndlingsfrokosten min inkluderer litt yoghurt, frukt-frokostblanding, et eple og én pære oppskjæret, en halv neve mandler og kanel (pluss gjerne jordbær nå i sommersesongen, eller blåbær rundt høsten). Er dette en akseptabel variant?
Kitt sa for siden:
Er ikke mye frukt man kan spise på lavkarbo, nei!
Er alt for mye sukker i frukt til at det går som lavkarbo.
manebane sa for siden:
Det meste her er vel ikke så bra på lavkarbo og hvertfall ikke på ketolyse!
Mye karbo og lite fett...
Lillemy71 sa for siden:
Gresk/tyrkisk yoghurt som du rører med litt søtt og kanel og evt tar med noen bringebær
Thea1980 sa for siden:
Tyrkisk yoghurt blandet med creme fraiche og evt. cottage cheese gir en "yoghurt" med lite karbohydrater og mye fett. Bland i akseptabel mengde med bær, nøtter, kli etc + evt. stevia el.l. så har du en lavkarbo fruktyoghurt som smaker himmelsk:-D
Futuruna sa for siden:
Tusen takk! den frokosten er så vanskelig å legge igjen :)
Tufso86 sa for siden:
Jeg blander tyrkisk yoghurt med cottage cheese, linfrø, av og til en fløteskvett og en god dæsj fun light saft. Kjempegodt!!
babydoll sa for siden:
Jeg også pleier spise tyrkisk yoghurt. Har i en fløteskvett for fettets skyld, samt av og til bringebær, og assorterte frø (oftest linfrø og solsikkefrø). Søtning om ønskelig, men jeg synes ikke det behøves.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.