< Tilbake til oversikten

Er det totalforbud mot all frukt ?

nystolen sa for siden:

Etter 3,5 uke på lavkarbo (synes selv jeg er superflink ((skryte, skryte )), kommer lysten på frukt snikende ...........
Er det ingen frukt ( i små mengder ) som er lov på lavkarbo/ketolyse ?
De ande her hjemme koser seg med de nydelige druene som fås kjøpt i butikkene nå , for ikke snakke om plommene som er å få kjøpt ( eller på pæreslang).

Gerd sa for siden:

Frukt er ikke noe man spiser på ketolysekuren, nei. :)

Jeg spiste "tonnevis" med frukt før jeg begynte, og det var det som var det værste for meg. Men det gikk over.... :)

Nille sa for siden:

Om du har tenkt å følge Ketolysekuren eller Atkins og være i ketose - da må du nok holde deg unna frukt.
[color=purple][/color]
Om du tar en titt i matvaretabelken skjønner du hvorfor. Frukt har masse karber, er fullt av fruktsukker og virker ikke akkurat stabiliserende på blodsukker. Den skaper søtsug.
[color=purple][/color]
[color=purple][/color]

Starry Eyes sa for siden:

Argh! sier jeg bare...
I :hearts: frukt...

nystolen sa for siden:

Da får jeg sitte her å nyte synet av det nydelig fruktfatet (appelsin, banan, druer, plommer,pære -nam,nam )som står foran meg her :-))

Summer sa for siden:

Kan bær erstatte litt av suget?

nystolen sa for siden:

Kan jeg spise bær ?
Hva slags og i hvilke mengder ?
(har "levd" på jordbær i hele juni og juli)
(kanskje derfor jeg ikke gikk ned i vekt - telte kcal da, men gikk ikke ned samme hvor flink jeg var )
Tror kanskje kroppen min ikke liker karbohydrater :confused:

Gerd sa for siden:

ja litt bær kan du ete, bringbær er lite karber i. Ellers så står det i boka hva torkil anbefaler. Har ikke boka her nå.... :)

Tussi jenta sa for siden:

Frukt og bær er det jeg savner mest. Har faktisk 4 kg bringebær i fryseren.
Men når savnet er størst spiser jeg litt bringebær da.

Summer sa for siden:

Litt bær med krem kan jo være godt.

Viclin sa for siden:

Jeg spiser bringebær med fløte. Himmelsk godt.
Har fryseren full av bringebær og rips, men rips har litt for mye karber da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.