Jeg trodde at sukkeralkoholer skulle man trekke fra på Karbene. Det gjorde jeg på Läkerol pastillene. I den lille boksen med Cactus smak sitter jeg da igjen med i karb per 100 gram ( 55 gram karb, hvorav 54 gram sukeralkoholer). Jeg elsker sånne så har spist tre sånne fra i går morges til nå. Tissa på en keto-stik og fikk ikke utslag!
Er jeg helt på jordet??? Skal ikke sukkeralkoholer trekkes fra???:eek:
jo sukkeralkoholer kan trekkes fra, men mye av pastiller og tyggis uten skukker inneholder kunstig sukker som vi på ketolyse kur ikke skal ha. Sorbiltol å andre
-oler omdannes til sukker i kroppen. det står i boka.
Bedre å venne seg av med den tygginga, det har jeg funnet ut. Viss man erstatter en last med en annen er man like langt........
I går spiste jeg salat med kylling. I salaten hadde jeg kinakål, sopp, cherrytomater og brukte litt olje som dressing. Også spiste jeg krydret svinefilet med salat til, og til kvelds spiste jeg salat med reker og fetaost. I dag har jeg bare spist 7 skiver bacon og ett egg. Hm....prøve igjen senere og tisse på en ny :)
Jeg har kjøpt de Extra-pastillene, og fikk omtrent slag da jeg så karbo-innholdet (96g)...men jeg kan altså spise dem da ettersom det er 96g sukkeralkoholer? Yay!
De fungerer jo også bra dersom man skulle bli litt forstoppet av all proteinmaten vi har i oss :D
I Extra-pastillene er det også ulovlige søtningsmidler, sånne som omdannes til glukose i kroppen.
De eneste jeg har funnet med lovlige søtningsmidler er store IFA, også de på apoteket. Fribol, er det det de heter?
Virkelig??? Jeg trodde det bare var sorbitol som var fy-fy jeg :confused:
Hva heter de farlige søtstoffene da?
På esken står det at de inneholder isomalt og xylitol.
Argh! Skulle ønske det fantes noe som var lovlig, for det er ikke greit å gå på klinern med ketosesmak i munnen...hehe :p
Selvfølgelig hjelper det ikke at jeg røyker heller....
jeg fant noen på meny som sto på alergi og helse reolen.. drops i 3 varianter 99 g karbs men 99 sukkeralkoholer.. så da står man igjenn med inget..:D :D :D Steike gode.. ikke no søtning som vi ikke kan spise. men jeg fikk litt lufft i magen.. men jeg spiste mer en en....:eek:
Der var også noen glutenfrie salte små kringler.. svin gode mindre en 3 g karbs på hele posen!!Forskjellige andre ting men det har jeg ikke sjekket ut ennda..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.