< Tilbake til oversikten

Splenda-spørsmål

Murmeline sa for siden:

Jeg leser i boka at dette er et ok søtningsmiddel å bruke. Men er det til bruk kun i kaker og andre oppskrifter som trenger søtning, eller er det mulig å bruke bittelitt i en kopp te, eller som sukkererstatning på vaffler o.l? Er det i salg i de fleste butikker nå, eller er det vanskelig å få tak i?

Gerd sa for siden:

Det selges i matvarebutikker. Jeg bruker bare det, som strø på grøt også :)

Smula sa for siden:

Bruker det til alt mulig, ja - kjøpte den på Rimi.

Murmeline sa for siden:

:D Takk! Kanskje jeg kan ta et par korn i en kopp te i kveld. Kan man drikke te forresten? Har aldri sett på næringsinnholdet der nei.:confused:

tullann sa for siden:

hmmmm. jeg bruker natreen sukketter i teen... er ike det bra? Må det være splenda?

Gerd sa for siden:

Natreen kan du bruke. Jeg syns det er så greit med splenda fordi de kommer i i løspulver og i små stix på 5g.. :) Lett å holde kontrollen med stixa :)

Smula sa for siden:

Jeg drikker te så det holder! Har drukket både det og kaffe siden jeg startet kuren, ikke noe problem her i gården. Bruker hovedsaklig Natreen suketter i te.

...holder forresten på å sette en personlig rek i te-drikking idag, det kjennes ut som om det er en liten forkjølelse på vei...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.