Lollypop! sa for siden:
Vil så gjerne lage en ketosevennlig verson...
Eller andre slike ting?
Gele har jeg funnet fra confecta.
Lollypop! sa for siden:
Vil så gjerne lage en ketosevennlig verson...
Eller andre slike ting?
Gele har jeg funnet fra confecta.
Iset sa for siden:
Is er det maange snadder oppskrifter på her inne. Søk på iskrem på oppskriftsforumet. Is kan gjøres veeldig ketosevennlig, bare man tåler søtstoffet da. :D
En av mine favoritter er vaniljeis tilsatt sitrondråper. Fantastisk.
Lollypop! sa for siden:
Hvordan søker jeg dær da?
Er helt blank på navigering her inne. Jeg er fersk, som du sikkert skjønner. Det er så vidt jeg klarer å finne frem til ketolyseforumet...
Iset sa for siden:
Hehe. Jeg skal finne noen oppskrifter til deg.
Iset sa for siden:
Ikke alle her er ketosevennlige da, men noen er det:
Lollypop! sa for siden:
Tusen takk! Det var supert. Så var det å finne ut hvilke som har hvor mye karbo da. Skal kikke på dem nå. :-D
Iset sa for siden:
Bare ta bort de med bær eller frukt, de skal du helst ikke ha. Kremfløte er ok, egg er ok, kremost er ok og søtstoff er ok om du tåler det. Så da kan du i hovedsak spise vaniljeis med diverse egne smakstilsetninger iallfall. :nam:
Gerd sa for siden:
Du kan lese om søking her forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3894
:)
LilleRosin sa for siden:
Jeg har laget sjokolademousse etter oppskrift i Ketolyseboka. Den var kjempegod!
Lollypop! sa for siden:
Du kan ikke skrive oppskrifta på den her?
Jeg har ikke boka...
LilleRosin sa for siden:
Det kan jeg gjøre vet du.
Sjokolademousse - Totalt karbohydratinnhold: 15 g
Jeg laget 6 porsjoner - så da ble det 2,5 g Kbh pr. porsjon
3 dl kremfløte
2 ss usøtet kakaopulver (bakekakao)
strøsukkererstatning tilsvarende til 2-3 ss sukker. (var litt usikker på hva det betydde, så jeg tok 3-4 ss Natreen)
2 egg
5 plater gelatin
Alle ingrediensene skal ha romtempratur.
Visp fløte og kakao. Når det tykner, tilsett strøsukkererstatningen. Skill eggene. Stivpisk eggehvitene, og pisk eggeplommene lysgule. Legg gelatinen i kaldt vann noen minutter, smelt den i 1 dl varmt vann, og avkjøl noe. Vend til slutt alt i kremen. Hell moussen i en glassbolle, eller i rødvinsglass ved porsjonsanretning, og sett i kjøleskapet.
Lollypop! sa for siden:
Flott! Tusen takk. :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.