< Tilbake til oversikten

Problemer ved bruk av smilies

Ciss sa for siden:

Jeg har problemer med å bruke smilies i dag. Hver gang jeg forsøker å legge til en smiley i et innlegg blir hele skjermen min hvit og det meste låser seg. JEg er da nødt til å åpne en ny nettleser for å komme videre. Alle andre funksjoner på forumet fungerer normalt. Er det fler enn jeg som har dette problemet?

Distrea sa for siden:

:confused: så irriterende. Ingen problemer hos meg. Har du testet å restarte maskinen? eller se på prosesser som går... kanskje noe har "hengt" seg?

Ciss sa for siden:

Nei, jeg har ikke restartet maskinen, ville først sjekke ut om det var et generelt problem eller om det bare var meg. Får kanskje prøve en restart.

Nille sa for siden:

Hvis du laster ned smilyer som ikke ligger på forumet fra før (som "utrykksikoner") er det et vanlig problem på disse såkalte "gratisprogrammene" på nettet. Vi har tidligere frarådet å bruke de på grunn av spyware. De legger inn trackers på maskinen din og du kan ende opp med å få mye spam, det lagres cookies på maskinen din og du får masse popups.

Ikke lurt. Min data mann og data sønn har bannlyst slikt hos oss.

Ciss sa for siden:

Men jeg har ikke brukt noen sånne, altså. Bare de som ligger inne på forumet, og det er når jeg trykker på [Mer] at problemet oppstår. Men som sagt, det kan jo tenkes det hjelper med en restart.

Nille sa for siden:

Bruker du windows explorer ? Da kan du prøve dette:

• Gå på "verktøy" eller "tools"

• Velg "alternativer for internet" eller "internet options" nederst på menyen

• Da får du midt på siden, opp en rute hvor det står "slett informasjonskapsler" eller "delete cookies"

• og en annen med "slett filer" eller "delete temporary files".

• Svar ja på begge, - det kan ta litt tid.

• Lukk nettleser (steng internet) og start internet på nytt. Da pleier det å løse seg opp.
    Du bør gjøre dette på maskinen din ved jevne mellomrom. Gjør du det får du mye mindre problemer med å laste ned sider.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.