Jeg har problemer med å bruke smilies i dag. Hver gang jeg forsøker å legge til en smiley i et innlegg blir hele skjermen min hvit og det meste låser seg. JEg er da nødt til å åpne en ny nettleser for å komme videre. Alle andre funksjoner på forumet fungerer normalt. Er det fler enn jeg som har dette problemet?
Hvis du laster ned smilyer som ikke ligger på forumet fra før (som "utrykksikoner") er det et vanlig problem på disse såkalte "gratisprogrammene" på nettet. Vi har tidligere frarådet å bruke de på grunn av spyware. De legger inn trackers på maskinen din og du kan ende opp med å få mye spam, det lagres cookies på maskinen din og du får masse popups.
Ikke lurt. Min data mann og data sønn har bannlyst slikt hos oss.
Men jeg har ikke brukt noen sånne, altså. Bare de som ligger inne på forumet, og det er når jeg trykker på [Mer] at problemet oppstår. Men som sagt, det kan jo tenkes det hjelper med en restart.
Bruker du windows explorer ? Da kan du prøve dette:
Gå på "verktøy" eller "tools"
Velg "alternativer for internet" eller "internet options" nederst på menyen
Da får du midt på siden, opp en rute hvor det står "slett informasjonskapsler" eller "delete cookies"
og en annen med "slett filer" eller "delete temporary files".
Svar ja på begge, - det kan ta litt tid.
Lukk nettleser (steng internet) og start internet på nytt. Da pleier det å løse seg opp.
Du bør gjøre dette på maskinen din ved jevne mellomrom. Gjør du det får du mye mindre problemer med å laste ned sider.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.