Enid sa for siden:
Dagbladet i dag:
www.dagbladet.no/dinside/2007/08/28/510283.html
Enid sa for siden:
Dagbladet i dag:
www.dagbladet.no/dinside/2007/08/28/510283.html
Anne sa for siden:
Takk. Videresendt til andre trengende :p
Tussi jenta sa for siden:
Tror nok jeg kan bli flinkere der ja.
Snuppa mi får få smør på brødskivene og egg og bacon i helgene. Laks og makrell spiser hun allerede en del av.
Viclin sa for siden:
Lagt inn på Facebook og et par andre forum jeg er på.
Takk for link!
Iset sa for siden:
Ja! Her står enda mer:
www.dagbladet.no/pds/1997/10/24/33347.html
Synes det er trist at barn lider under foreldrenes fettfobi.
wander sa for siden:
Gleder meg til mannen min virkelig forstår dette her, jeg... som syns guttungen tar på for mye ost og at han ikke bør ha dressing til salaten sin etc...
eriksen sa for siden:
I følge boken Nordic Nutrition Recommendations (fra 2004) anbefales følgende til barn:
"It is recommended that the proportion of total fat be kept between 30 and 45 E% for infants between 6 and 11 months of age and between 30 and 35 E% from 12 to 23 months of age" (Nord 2004:13)
Er det så lite da? Morsmelk inneholder rundt 50 % fett...
Kula sa for siden:
Helt enig! Interessant link, den har jeg ikke sett tidligere. Den er snart 10 år gammel, men like aktuell i dag. Følgende sitat fra linken kunne jo gå rett inn i dagens kolesteroldebatt:
"Dette samsvarer med funnene til professor Jan Erikssen ved Aker sykehus: En stor helseundersøkelse blant 2000 menn i risikoalderen 40-60 år slo fast at kolesterol ikke var blant de ti alvorligste årsakene til hjerte/karsykdommer. Derimot kom røyking og mangel på mosjon høyt opp på lista."
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.