Mener å ha lest ett eller annet sted her at det finnes et karbofattig tacokrydder... Hvilket merke og vilken kejde selger det? Jeg har LETT overalt nå. Skeiet ut med litt av det vanlige med 53 karb pr 100 her i helga, regnet ut at min posjon inneholdt 3 karber... Det var det verdt, men jeg vil jo gjerne ha det som er mer lov og riktig å ete da! Har kjøpt ett sånt meksikansk chilipulver som jeg pleier å bruke på min del av kjøttdeigen, men det blir ikke helt det samme.
Jeg fant denne oppskriften på en tråd her inne (husker ikke av hvem så jeg får ikke gitt kredit til vedkommende-sorry!). Ikke prøvd den men tror den er bra.
[size=3][/size]
Tacokrydder, som smaker identisk med de på pose:
Til 400 gr kjøttdeig:
2 ts salt
2 ts cumin (fås kjøpt i innvandrerbutikker)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
litt pepper
Bland sammen og tilsett i stekt kjøttdeig, som du pleier. Spe med litt vann, så det får kokt inn.
Kjøp inn krydder, så har du leenge, og kan spise taco hvor mye du gidder.
Kiwi har Hindu, men ikke tacokrydder... I allefall ikke "vår" Kiwi. Så da går jeg ut i fra at det er Norgesgruppen som fører Hindu, dvs Meny, Ultra, Centra, Kiwi...
Obs på Jessheim har godt utvalg også fra Heistad. (gele, syltetøy osv).
Nå har jeg ikke sett etter Tacokrydder, da det ikke er noen favoritt, men generelt har Obs mye bra for oss lavkarbiser.... tenkte bare jeg skulle tipse!:D
Jeg må bare si at den oppskriften som ligger lenger opp her smaker veldig godt - ordentlig taco! Men jeg hadde litt mindre salt.
Tacokrydderet fra hindu er mye tammere, og gir ikke den skikkelig smaken. Syns jeg.
Det har fortsatt ikke lyktes meg å finne hindu tacokrydder. Men i dag fant jeg Black Boy tacokrydder, så nå er det endelig i hus:) Er SÅÅÅÅÅ glad for det!
Hvis man vil bruke Hindu sitt, så er det en stor fordel å tilsette kummin! Da smaker det taco. Men det er MSG i det, da ... (tacokrydderet altså). Myyye bedre å lage selv! :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.