< Tilbake til oversikten

Varer fra DiaLife - toll?

pondus sa for siden:

Hei.

Jeg har bestillt noen varer fra DiaLife i Danmark. Hun skulle sende det på samme måte som hun pleide... Nå ser jeg at pakke er "stoppet for importfortolling". Tror dere at jeg da må betale toll, eller er dette noe som alle pakker må gjennom?? Håper noen med erfaring fra dette kan forklare... Litt surt å måtte betale toll :nedfor:

Aline sa for siden:

De foretar rutinekontroller, og dersom de oppdager at noe er feil, vil alle pakker bli stoppet fra de firmaet ;)

Vi får håpe på at det ikke er noe :)

Ullabulla sa for siden:

Jeg sendte en bestilling igår og ba henne sende det som "present" slik at pakken ikke ble stanset i tollen. Trodde alt var greit.
Hold meg informert om hvordan det går med din pakke, så skal jeg fortelle hvordan det går med min. Viser det seg at pakkerne blir stanset i tollen bør hun få en tilbakemelding og vi bør "advare" andre.
Trodde dette var "peace of cake".
Vi får krysse fingre og håpe det beste.

Ullabulla sa for siden:

Jeg tok ligegodt å sendte en mail til henne og informerte henne om din mistanke. Så nå er hun OBS på problemstillingen

Ullabulla sa for siden:

Slik lød svaret jeg fikk tilbake fra DiaLife

Aline sa for siden:

Jeg vet at dette har skjedd varer fra lookfantastic. Så nå tar alle pakker litt ekstra tid inn i landet fra dem.

Men det er jo ikke sikkert noe er i veien nå :)

pondus sa for siden:

Takk for alle svar. Jeg krysser fingrene og håper det går bra...

Eliram sa for siden:

hei, jeg har bestilt to ganger fra lowcarbmegastore og første gangen kom pakken på døren og jeg betalte rundt 150,- kr i toll i kontanter. denne gangen fikk jeg beskjed fra posten om en fullmakt til å fortolle for meg (180,-kr) og så kommer pakken når papirene er i orden.
dette gjelder alle bestillinger utenfor norge,
mva og toll kommer i tillegg og frakt er kjempe-mye dyrere. dette fordi vi ikke er medlem av EU!
men synes det er verd det, bestiller bare mye om gangen, slik at det føles ut som det lønner seg:-) gleder meg til lavkarbo tortillaer!!!

Nille sa for siden:

Vi er medlem av EØS og har derfor mildere regler for innførsel fra EU land enn resten av verden (det er bl.a. dette EØS avtalen går ut på). Det er varer som kommer fra utenfor EU/EØS vi må betale mer for. Det går på produksjonsland og mange av varene er produsert i Amerika. (Tortillas og Atkins varer bl.a.). Vi betale moms på de fleste varer som overstiger max grensen for innførsel (Kr. 200 totalt pr pakke). Det finnes unntak, bl.a. bøker. Det er moms og tollfritt. Toll betaler vi på enkelte varer, bl.a. de fleste matvarer uansett om de kommer fra innen- eller utenfor EU. Men det finnes unntak her også. Kommer det fra firmaer/nettbutikker blird et som regel alltid sjekket. Kommer det som presang fra privatperson tar de bare tilfeldig sjekk og vi betaler skjelden elle aldri toll/moms om varen er lovlig og verdien er under tollgrensen. Selv har jeg oplevd å få pakke fra bror i USA stoppet fordi det var kosttilskudd som ikke selges i Norge. Da svigerinne tok den med fra USA til Frankrike og sendte den derfra ble den stoppet igjen (selv om sendingen skulle være lovlig innen EU/ og tollesenet anbefalte det) fordi opprinnelseland var USA og det var for mye i forhold til mengde/porsjonering (over 3 mnd bruk i.h.t. bruksanvisning). Det er mange detaljer å passe på. Matvarer har gått greitt hittil, men om en får for mange pakker - eller det blir sendt for mange pakker som presanger fra en person til flere (son Dialife gjør) kan de jo bli mistenksomme....

Se www.toll.no for utfyllende info.

Hyper sa for siden:

Min pakke fra dialife, ble også stoppet for importfortolling...Ble stående der noen dager, men da jeg omsider fikk den, betalte jeg ikke toll..:)..

Jeg er strålene fornøyd med Dialife!

pondus sa for siden:

:heia: Yes !!! Endelig skjer det noe med pakken min !!!! :heia:

Ser ut som den blir tollfritt også!! Nå gleder jeg meg som en unge!!! :w00t:

03.09.07 10.20 VIDERESENDT 0024 OSLO
03.09.07 10.09 UTSENDT TOLLFRI 0024 OSLO
29.08.07 08.53 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
29.08.07 08.53 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO
29.08.07 01.55 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY
POSTADRESSE
28.08.07 20.08 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY
POSTADRESSE
28.08.07 01.55 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY
POSTADRESSE

LilleRosin sa for siden:

Spennende! Har lyst å bestille derfra jeg også.

pondus sa for siden:

Endelig fikk jeg pakken min!!

Og det var null avgift, de hadde ikke åpnet pakken engang. (tror jeg.. Det såg ikke slik ut) Har nå åpnet den og siklet over det jeg har kjøpt... Har ikke tenkt å stupe i det, men kose med varene lenge. Tror jeg :p

Jeg kjøpte bla. tortilla wraps, har noen noe tips til oppbevaring?
De bør vel fryses ? (Kjøpte 4 pakker, vil nok bli en stund til de er oppspist)
Men hvis de fryses, hvordan får en de fra hverandre? Vil ikke ha bruk for en hel pakke om gangen... Kan jeg legge matpapir eller noe slikt i mellom hver lefse? Da kan jeg jo ta ut det jeg trenger for hver gang.
Eller, har noen andre en god ide/erfaring?

Aline sa for siden:

Enid brukte matpapir imellom :)

LilleRosin sa for siden:

Så bra at du fikk pakken din!! :)

Ullabulla sa for siden:

Jeg hentet min pakke fra Dialife idag. Den ble også stanset i tollen, men ble ikke tollklarert.
Dialife setter ikke sin egen avsenderadresse på pakken og oppgir en verdi som sikrer at den ikke blir fortollet.
Så til alle som vil bestille hos Dialife kan gjøre det uten å bekymre seg om fortolling. Dialife gjør virkelig hva de kan for at pakken skal gå igjennom.

safran sa for siden:

Nå har jeg også bestilt! :)

Dårrit sa for siden:

Hm, dette kunne være et tips. sjekket siden

tullann sa for siden:

må man bestille slik at sluttsummen med frakt blir under 200 for å slippe toll??????????

wander sa for siden:

Du kan kjøpe varer for 200 uten toll, frakten kommer i tillegg...

wander sa for siden:

Ellers ser det ut som om du kan handle for mer uten at det gjør noe siden de skriver verdi under tollgrensen uansett...

Ullabulla sa for siden:

Min samleregning kom på DKK 500 inkl. frakt. Dere trenger ikke tenke på å bestille under 200 kroner hos Dialife - ellers må man være forsiktig - helt tydelig at tollvesenet er aktiv og stanser mange pakker i øyeblikket.

Fikk nyhetsbrev fra Dialife igår, at de nå har laget det slik at også kunder fra Norge og Sverige kan bestille automatisk via hjemmesiden. Jeg har ikke testet det men det er jo et forsøk verd.
Ser forøvrig at de har Atkinsbars på tilbud nå til DKK 15 pr. stk.

Hyper sa for siden:

Jeg sendte inn en bestilling i går..Fikk også dette nyhetsbrevet, og bestillingen ble bekreftet den:)
Kjempegreit!!..

Pia sa for siden:

Hva anbefaler dere å bestille? Hva eg godt? Har kun smakt 1 type bar

Hyper sa for siden:

Jeg bestilte blant annen tortilla lefser..har bestilt de før, og de er gode!...
Ellers skal jeg prøve noen puddinger fra Jell-o som jeg ikke har smakt før..

Sjokoladesirupen er god-kan brukes i hjemmelaget is, krem osv...Uten karber!...

Ellers liker jeg cookie dough baren, kokosbaren, tidbitsene...
Hmm...
Har ikke smakt så mye der, så vanskelig å anbefale....
Men sauser og sånn er jo alltid ok å ha til kjøtt og sånn da....Og de som er på dialife er med lite eller ingen karber...

elle sa for siden:

Hvordan er det med pris på levering??veldig dyrt eller?lurt å bestille mye i gangen??:)

tullann sa for siden:

156 kroner ble det da jeg bestilte. Tror du bare må prøve å legge det du skal ha i "kassa" så ser du hva prisen blir. Går nok på vekt.

Du kan legge i kassa uten å betale /gjennomføre ordre.

LilleRosin sa for siden:

Jeg bestilt visst i dag jeg også. Kom på 630 kroner inklusiv frakt. :o

Kanutten sa for siden:

Uæææææææææ :eek:

Jeg har bestilt flere ganger fra dialife og har alltid fått samme "spormeldinger" som nevnt ovenfor. Men i dag når jeg sjekka stod dette:

Dato 				 				 					Kl 				 				 					Hendelse 				 				 					Poststed 				 			 					 						 							08.12.07 						 						 							11.45 						 						 							TIL LAGER 						 						 							0024 OSLO 							 						 					 				 					 						 							04.12.07 						 						 							07.42 						 						 							STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 						 						 							0024 OSLO 							 						 					 				 					 						 							04.12.07 						 						 							07.42 						 						 							ANKOMMET MOTTAKERLAND 						 						 							0024 OSLO 							 						 					 				 					 						 							03.12.07 						 						 							20.11 						 						 							SENDT FRA AVSENDERLAND 						 						 							9999 INGEN NY POSTADRESSE 							 						 					 				 					 						 							02.12.07 						 						 							23.25 						 						 							SENDT FRA AVSENDERLAND 						 						 							9999 INGEN NY POSTADRESSE

TIL LAGER??????? :eek:

Vil da ikke ha pakken min satt på LAGER??? :confused:

Har noen andre vært borti det?? Typisk meg at MIN pakke blir en stikkprøve... Får vel ikke pakken min nå da.... sukk.....:(

Hyper sa for siden:

Jeg tror jeg har fått den beskjeden hver gang..Så har den blitt stående noen dager, så blir den videresendt uten problemer....

Safir sa for siden:

Dersom man ikke har råd til toll/avgifter bør man ikke handle. Det kan godt skje at man får beskjed om å sende kvittering, selv om det er merket som gave, og da må man betale.

Kanutten sa for siden:

Det som skjedde med meg nå....:mad:

Jeg fikk brev om at pakken skal fortolles....:mad:

LilleRosin sa for siden:

Æsj, så kjedelig da. Hvor mye ekstra ble det?

Kanutten sa for siden:

Vet ikke, de skal åpne den og sjekke innholdet først. Deretter prisvurdering..:mad:

Carinus sa for siden:

Hvordan gikk det, Kanutten?
Lurte på å bestille derfra nå, men ble brått i tvil... :confused:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.