Lollypop! sa for siden:
Og hvordan regner man det da???
Lollypop! sa for siden:
Og hvordan regner man det da???
Lemen sa for siden:
Se litt på denne tråden og svarene til Nille, hun sier at kroppen nyttiggjør seg av maks 30 g proteiner i timen.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14440&highlight=proteiner
Ps., om du bruker søkefunksjonen her inne, så finner du nok mange gamle innlegg med svar på akkurat det du lurer på. ;)
Ullabulla sa for siden:
Jeg lurer på hvilke negative effekter det kan ha for kroppen hvis man inntar for mye proteiner. Jeg ligger langt over det som anbefales i dette forum.
Nille sa for siden:
Hvis en ikke går ned om en spiser mye proteiner, men ellers nok fett og grønnsaker, - burde en absolutt se på proteinene:
Det er mange som legger på seg av for mye proteiner. En kropp i "normal aktivitet" trenger fra 0.7 til 1.5 gram proteiner pr kg korppsvekt pr dag - alt etter treningsmengde. Men kroppen klarer ikke nyttegjøre seg mer en ca. 30 gram pr time.
Spiser/drikker du mer uten å bruke/trene tilsvarende vil reste gå til lagring..... Fett.......
Det er ikke noe som kommer fra mitt hode, men fra Dr. Torkil Andersen OG fra ernæringsfysiologen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.