< Tilbake til oversikten

Hva bruker dere for å regne ut kostholdets karboinnhold osv?

Lollypop! sa for siden:

Jeg bruker mat på data. Gratis på matportalen.no
Kjempekjekt. Er det andre alternativer som av noen årsak foretrekkes?
Mat på data funker kjempebra, så jeg gidder ikke kjøpe noe fancy program.

Murmeline sa for siden:

Jeg har også det programmet, men ble litt forvirret av det. Kan jeg ikke legge inn egne matvarer som jeg vet næringsinnholdet på? Eller ligger det der uten at jeg har funnet det ut ennå? :confused:

Lemen sa for siden:

Ja, det går an å legge inn egne matvarer i Mat På Data, da må du bruke reorg funksjonen. Passord får du ved å sende en mail til matillsynet för å få det, eller lete i en gammel tråd om dette her inne. Var noen som la inn brukernavn og passord i en mat på data tråd.

Noen varer har ikke helt korrekt karboinnhold i mat på data, bl. annet Sæterrømme og Creme Fraish. Dette kommer av at Tine har endret på næringsinnholdet, og det ikke har blitt endret på i programmet.

Vet mange her inne bruker fitday.com, og er veldig fornøyd med det programmet. :)

Valeriana sa for siden:

Du kan godt legge inn egne varer ved hjelp av Reorg-knappen. Men du må ha et passord og en brukerveilending på hvordan det gjøres. Dette får du hvis du sender en mail til mattilsynet.
[size=1][/size]
(Du kan også prøve å taste Oliver som passord og se hva som skjer...)

Lollypop! sa for siden:

Oi. Feil karboinnhold?
Er det mye? Hvilken vei?

Kanutten sa for siden:

Bruker hodet, blyant og papir jeg :p Noterer alt i ei bok jeg har. Antall karber i endel matvarer har satt seg fast i husken så det er kjapt å regne ut. Ellers runder jeg av til nærmeste halve karb. :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Viser for lite i mat på data. er 2,9 ikke 1,6 i rømme for ex.

Sånn gjør jeg det også. Enkelt og greit :)

Viclin sa for siden:

Bruker [url]www.sparkspeople.com[/url]. Syns den er kjempegrei, i og med at den er delt inn i måltider, noe jeg ikke ser går på FitDay, samt at jeg kan lage hele retter der og dermed dele på antall porsjoner.
Jeg legger inn alt på nytt da, så jeg får matvarene norske og korrekte. Tar litt tid, men syns jeg har bedre oversikt nå.

Ullabulla sa for siden:

Jeg bruker www.fitday.com/ den er gratis og jeg synes den fungerer bra. Jeg legger selv de forskjellige matvarer inn, etterhvert som jeg har behov for det. Det tar litt tid i begynnelsen, men etterhvert har du de matvarer lagt inn du bruker i det daglige. Den regner ikke med desimaler på karbo, men runder selv opp og ned. Det utjevner seg i løpet av dagen.
Kan absolutt anbefales.

Lollypop! sa for siden:

Hmm. Er det ikke bedre med mat på data da?
Den er norsk og bra, og den regner med desimaler.
Dær ligger de aller fleste varene inne allerede, og man kan enkelt lagre egne oppskrifter og sette dem opp i ukesprogram.
Jeg har satt opp oversikt over hele uka som jeg følger. Har jeg ikke lyst på akkurat den lunchen akkurat den dagen så bytter jeg bare med en som har like mye karbo. Kjempeenkelt.
Jeg syns det er godt å se det totale tellet på karbo og fett osv iløpet av hele dagen lagt sammen osv.

Nille sa for siden:

Har brukt [url]www.fitday.com[/url] i flere år. Før matportalen kom. Og siden jeg har lagt inn masse norske varer jeg bruler + nesten alle oppskriftene mine der (inkl.med porsjonsantall) gidder jeg ikke begynne med noe nytt. Bruker det skjelden nå....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.